Harrier.

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Reklamfilm för Stellans Harrier.:tummenupp:D:Bugar
[YOUTUBE-ID]c6uwgK72coU[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
Herr Egeland borde få en hel del av de därna 28 miljarrderrna som skulle gå till den avsomnade svenska fordonsindustrin.
Fungerande navstyrning, design och hantverksskicklighet i ett smutt paket borde ju va en väg ur krisen:tummenupp etanolkovertera motorn oxå bara för miljöknuttarnas skull.

Damn! Tycker att ett körprov ska ingå i byggtävlingar, så man kan visa att det är en hoj man har byggt, och inte en metallstudie med hjul som är okörbar (typ den som spöade Harriern i world cup). Och körprovet ska då inte vara att den kan hanka sig fram upp på podiet, nej det ska accelereras, bromsas och smiskas kurvor på riktigt! :fakta

Han har ett pågående projekt med att nöta bort 'elefanten' från däckkanten med
harriern. Det försvinner mer och mer för varje gång han är ute på bulten med den.
För övrigt så kan jag rekommendera hans blog:
http://vardagsmighty.blogspot.com/

Den ser härligt aggressiv ut, men tyvärr aningen.. liten ut när piloten väl sitter på. Tar bort en stor del utav brutaliteten för mig. Men det är kanske bara jag.

Den ser härligt aggressiv ut, men tyvärr aningen.. liten ut när piloten väl sitter på. Tar bort en stor del utav brutaliteten för mig. Men det är kanske bara jag.

Det är bara du. Ju mindre desto hårdare!
För om större=hårdare, så skulle Trike vara kungen i djungeln.

(det är den inte, trike är skitfånigt)

Den är inte speciellt stor när man ser den i person (var på mässan tidigare i år) men det förändrar inte helhetsintrycket tycker jag. Den är precisionsarbete på extremt hög nivå. Det var bara att njuta när man inspekterade detaljerna - svetsfogarna var nästan obehagligt symmetriska och allt tänk kring navstyrningen och hela kalaset drog ju inte heller ifrån.

Kort och gott mycket imponerande bygge på alla sätt och vis.

Att den sen inte tycks vara så skön att sitta på är väl ingen större affär. Fan knappt någon hoj nuförtiden har ju vettig sadel / sittställning. :)

Det är bara du. Ju mindre desto hårdare!
För om större=hårdare, så skulle Trike vara kungen i djungeln.

(det är den inte, trike är skitfånigt)

Ja, det låter ju vettigt. En trike är ju inte ball alls.

En CBR125 är ju inte tvärfet den heller.

Den är inte speciellt stor när man ser den i person (var på mässan tidigare i år) men det förändrar inte helhetsintrycket tycker jag. Den är precisionsarbete på extremt hög nivå. Det var bara att njuta när man inspekterade detaljerna - svetsfogarna var nästan obehagligt symmetriska och allt tänk kring navstyrningen och hela kalaset drog ju inte heller ifrån.

Kort och gott mycket imponerande bygge på alla sätt och vis.

Att den sen inte tycks vara så skön att sitta på är väl ingen större affär. Fan knappt någon hoj nuförtiden har ju vettig sadel / sittställning. :)

Ja, bra detaljarbete och snygga lösningar särskiljer ju denna hojen från många andra. Visst är det väldigt viktigt, men enligt mig så handlar en streetfighter också mycket om att ge ett grovt och aggressivt intryck.
Synliga muskler, framåtlutad, feta sulor och rytande, arg sång. Alla dessa saker kännetecknar en streetfighter och då tycker jag att väl tilltagna dimensioner är en självklarhet, eftersom det för mig signalerar styrka och potential, såvida det inte är så pass överdrivet att det blir löjligt.

Ja, cykeln är ändå helt sjukt fin. Det är bara synd på storleken tycker jag, eftersom alla andra saker på hojen passar in så bra. Men, som sagt, kanske det bara är jag.

Damn! Tycker att ett körprov ska ingå i byggtävlingar, så man kan visa att det är en hoj man har byggt, och inte en metallstudie med hjul som är okörbar (typ den som spöade Harriern i world cup). Och körprovet ska då inte vara att den kan hanka sig fram upp på podiet, nej det ska accelereras, bromsas och smiskas kurvor på riktigt! :fakta

Om jag minns rätt, så skulle det ha ingått körprov (trafik och strip?) i S&S byggtävling.
"Greven" byggde en chopper "swedish style" med mycket tanke på körbarheten.
Blev inte mycket med körningen.
Synd.
En motorcykel är bara en motorcykel så länge den kan köras.

Back