Harleyförare och motorväg.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
På väg hem idag på motorväg i 150 blåss kommer jag ikapp en Harley av för mig okänd modell där föraren sitter med fötterna framåt och armarna svagt uppåt på styret i en uppskattad hastighet av 130 km/h.Såg obekvämt ut i den farten.Väl förbi ser jag i backspegeln hur det verkar som om han försöker komma ikapp och jag får en mindre skrattattack i hjälmen.Ökar till 200 km/h och Harley åkaren är då borta i backspegeln.Det var förmodligen den minst vettiga körställning jag sett på en hoj.

Har du levt i en koja i 30 år :va

Framåtflytt och apehanger är ju inget nytt under granen direkt :hihi

Easy-Rider-Movie.jpg
0_8e79b_e7d9acfd_XL.jpg

När jag hade KTMen blev jag omkörd av en HD i 180+ .. min mandom blev mindre efter den händelsen. :(

Va fan ankan? Det kallas för chopper! C.H.O.P.P.E.R!
Sverige är världskänt för att bygga dom bästa i världen. Swedish style är ett stort begrepp. Och det är faktiskt för jävla gött att bränna runt på en sån.

En för mig helt obegriplig del av mc-åkande. Har själv ( ur forskningsynpunkt ) kortvarigt ägt en HD Fat Boy. Sämsta skit man kan ha mellan benen. :hihi

Länge leve sporthoj! :banana

Ankan1, du måsta ha otur när du tänker, jämföra en sporthoj med en harley chopper går inte då det är så olika fordon men det finns H-D som rör på sig också, kommer du till gbg så kan vi se om du skrattar eller gråter i hjälmen om vi ses på motorvägen eller kurvig väg också för den delen :tummenupp

Ankan1, du måsta ha otur när du tänker, jämföra en sporthoj med en harley chopper går inte då det är så olika fordon men det finns H-D som rör på sig också, kommer du till gbg så kan vi se om du skrattar eller gråter i hjälmen om vi ses på motorvägen eller kurvig väg också för den delen :tummenupp

klart det finns HD som rör på sig, men bara efter dom är totalt ombyggda........:yoparty

Fast, den där hojen har ju byggts med användning i åtanke, medans den där som han körde om på motorvägen mer lät som om den var byggd för att se ut. :D Det är ju fullt möjligt att bygga sönder en sporthoj med. finns ju lite bobbermoddade sportisar i staterna med aphäng och skitlångsving med jättedäck, till exempel. :zpy

Vem fan kör motorväg med en sporthoj...?

Fan vad jag har saknat ankans till synes helt meningslösa trådar :rofl
Hur många järn blev det innan trådstarten igår? :)

Ankan och hans fullständigt meningslösa trådstarter, som en femåring med skygglappar:gnissla

Utan mer information så är jag inte särskilt övertygad om att den drar ifrån en blackbird om du inte har 200 häst i den. Även om Blackbirden har mindre så kör kåpor jävligt mycket.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti