Harleyförare och motorväg.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
På väg hem idag på motorväg i 150 blåss kommer jag ikapp en Harley av för mig okänd modell där föraren sitter med fötterna framåt och armarna svagt uppåt på styret i en uppskattad hastighet av 130 km/h.Såg obekvämt ut i den farten.Väl förbi ser jag i backspegeln hur det verkar som om han försöker komma ikapp och jag får en mindre skrattattack i hjälmen.Ökar till 200 km/h och Harley åkaren är då borta i backspegeln.Det var förmodligen den minst vettiga körställning jag sett på en hoj.

Har du levt i en koja i 30 år :va

Framåtflytt och apehanger är ju inget nytt under granen direkt :hihi

Easy-Rider-Movie.jpg
0_8e79b_e7d9acfd_XL.jpg

När jag hade KTMen blev jag omkörd av en HD i 180+ .. min mandom blev mindre efter den händelsen. :(

Va fan ankan? Det kallas för chopper! C.H.O.P.P.E.R!
Sverige är världskänt för att bygga dom bästa i världen. Swedish style är ett stort begrepp. Och det är faktiskt för jävla gött att bränna runt på en sån.

En för mig helt obegriplig del av mc-åkande. Har själv ( ur forskningsynpunkt ) kortvarigt ägt en HD Fat Boy. Sämsta skit man kan ha mellan benen. :hihi

Länge leve sporthoj! :banana

Ankan1, du måsta ha otur när du tänker, jämföra en sporthoj med en harley chopper går inte då det är så olika fordon men det finns H-D som rör på sig också, kommer du till gbg så kan vi se om du skrattar eller gråter i hjälmen om vi ses på motorvägen eller kurvig väg också för den delen :tummenupp

Ankan1, du måsta ha otur när du tänker, jämföra en sporthoj med en harley chopper går inte då det är så olika fordon men det finns H-D som rör på sig också, kommer du till gbg så kan vi se om du skrattar eller gråter i hjälmen om vi ses på motorvägen eller kurvig väg också för den delen :tummenupp

klart det finns HD som rör på sig, men bara efter dom är totalt ombyggda........:yoparty

Fast, den där hojen har ju byggts med användning i åtanke, medans den där som han körde om på motorvägen mer lät som om den var byggd för att se ut. :D Det är ju fullt möjligt att bygga sönder en sporthoj med. finns ju lite bobbermoddade sportisar i staterna med aphäng och skitlångsving med jättedäck, till exempel. :zpy

Vem fan kör motorväg med en sporthoj...?

Fan vad jag har saknat ankans till synes helt meningslösa trådar :rofl
Hur många järn blev det innan trådstarten igår? :)

Ankan och hans fullständigt meningslösa trådstarter, som en femåring med skygglappar:gnissla

Utan mer information så är jag inte särskilt övertygad om att den drar ifrån en blackbird om du inte har 200 häst i den. Även om Blackbirden har mindre så kör kåpor jävligt mycket.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda