Harley Davidson m fl glidarhojar

Glidare överlag är inget som som lockar mig alls med det sagt så är det ju personliga preferenser som avgör vad man gillar
Ett undantag dock å det är yamaha v-max

Är det någon som kört någon längre sträcka och testat Pan America ordentligt? Eller har någon bekant som äger en?
Testat en Pan America några mil. Plastig, död på låga varv, inget gott ljud, rutan där framme fladdrade i vinden på ett sätt som inte en hoj för 250,000 ska göra. Ingen premiumkänsla alls. Blev besviken.

Av någon anledning så har jag en närmast sjuklig dragning mot Bonneville bobber med det höga styret. Tycker den ser väldans attraktiv ut.

Känns onaturligt med tanke på mitt tidigare ägande och körmönster. Sporttouring, motard och street triple 675/765 på KNIX och slingrande 70-väg. Hade en zx6r i garaget en period också, stört kul.

Börjar jag bli närmare 50 i huvudet också? Kan man söka utvärderande vård för sånt här?
Tvingas jag snart till KBT?
Kommer jag på trots fortsätta göra kortare sträckor med framhjulet i luften på min 690?

Om någon av er är på Sviestad på lördag, ta mig åt sidan och tala förnuft med mig. Snälla!

Av någon anledning så har jag en närmast sjuklig dragning mot Bonneville bobber med det höga styret. Tycker den ser väldans attraktiv ut.

Känns onaturligt med tanke på mitt tidigare ägande och körmönster. Sporttouring, motard och street triple 675/765 på KNIX och slingrande 70-väg. Hade en zx6r i garaget en period också, stört kul.

Börjar jag bli närmare 50 i huvudet också? Kan man söka utvärderande vård för sånt här?
Tvingas jag snart till KBT?
Kommer jag på trots fortsätta göra kortare sträckor med framhjulet i luften på min 690?

Om någon av er är på Sviestad på lördag, ta mig åt sidan och tala förnuft med mig. Snälla!
Bonneville 1200 har en mycket trevlig motor, kanske bäst att du inte provar en.

Bushido skrev något om att en HD liknar en jänkebil och menar man en Olds '58 eller Cadillac' 59 så håller jag med, men mitt intresse för amerikanska bilar rör främst kompakta modeller från 1964-1972. Där skulle jag främst se Indian FTR1200 som motsvarande.

Jag råkade befinna mig på Öland under helgen och det var American Days. Mängden kromskepp på två och fyra hjul ser man sällan och det är inte mycket eget tänkande i någon av grupperna utan uniformer av olika slag.

IMG_1253.jpegÅkt 3000mil på denna. Tog ut den ny. Bästa hojen jag har haft. Har ändå provat det mesta i hojväg. Eftersom jag bor där roliga vägar inte existerar, så är den perfekt för dem långturer jag brukar köra.

Bushido skrev något om att en HD liknar en jänkebil och menar man en Olds '58 eller Cadillac' 59 så håller jag med, men mitt intresse för amerikanska bilar rör främst kompakta modeller från 1964-1972. Där skulle jag främst se Indian FTR1200 som motsvarande.

Jag råkade befinna mig på Öland under helgen och det var American Days. Mängden kromskepp på två och fyra hjul ser man sällan och det är inte mycket eget tänkande i någon av grupperna utan uniformer av olika slag.
Nej för snubbar i kroppsnära skinndräkter är ju unika individer allihop.

Jag är inte förtjust i de jag provat, allt mellan EN500 och Virago 535 till M1800R. Det som jag har mest problem med är sittställningen, fatastiskt oskön, och man får ju mer ont överallt efter 50 mil på en såndär än på en sporthoj.
Sedan förstår jag inte folk som pratar om vilket drag det är i dem. Min polare har pratat sig varm om hur mycket drag det är i hans M1800R, men den drar jämt med min pendlarmc, Shiver 750, som jag köpte för att den var lite lagom tråkig så jag slutade upp med de där 200+ pendlingsturerna.

Jag är inte förtjust i de jag provat, allt mellan EN500 och Virago 535 till M1800R. Det som jag har mest problem med är sittställningen, fatastiskt oskön, och man får ju mer ont överallt efter 50 mil på en såndär än på en sporthoj.
Sedan förstår jag inte folk som pratar om vilket drag det är i dem. Min polare har pratat sig varm om hur mycket drag det är i hans M1800R, men den drar jämt med min pendlarmc, Shiver 750, som jag köpte för att den var lite lagom tråkig så jag slutade upp med de där 200+ pendlingsturerna.
Finns ju hojar som man sitter mer normalt på.
På min hoj är det fotplattor så jag sitter ofta med tårna på bakre kanten så smalbenen pekar lite bakåt under knäna. Men ja jag håller med, chopper stuket med benen framåt är inte najs. Brukar köra Rosvik- Uppsala utan att ha ont någonstans.

Har väldigt svårt för utseendet på dom flesta HD, många har kåpor/front som en halv bil.
Men såklart alla tycker vi olika, många tycker säkert min ZX10R ser ut som en insekt eller alien medan jag själv tycker den är jäkligt snygg. Den enda ( än så länge ) HD jag skulle vilja pröva som jag tycker är lite snygg är Breakout 117. Har dock aldrig ens provsuttit på en HD men det börjar väl bli dax med tanke på min ålder :) Enda stora glidarhoj jag haft och den skönaste jag kört är BMW K1600GTL som jag hade en kort period, där kunde man dundra fram på motorvägen med hjälmvisiret uppfält utan problem. Såldes dock för andra villhöver begär.

BMWs GS-fronter är då värst. Rena lastbilsfronten. Det enda som saknas är Michelingubbarna. Bil på två hjul.

Nej för snubbar i kroppsnära skinndräkter är ju unika individer allihop.
De finns i olika varianter utan reklam för företaget man betalt en förmögenhet till för motorcykeln.
Fast jag kör inte i såna kläder heller.

Det där med "rätt image" har aldrig varit en del av mitt liv.

De finns i olika varianter utan reklam för företaget man betalt en förmögenhet till för motorcykeln.
Fast jag kör inte i såna kläder heller.

Det där med "rätt image" har aldrig varit en del av mitt liv.
Inte mitt heller. Men jag kör Harley ändå. Och går inte på såna träffar. Man ser vad man vill se också. Jag ser skinndräkter, handskar, hjälmar, stövlar absolut nedsmetade med varumärkesloggor precis överallt. Sen är det svårt att avgöra om hojen är en Kawasaki eller Yamaha då dom ser ganska lika ut. Bara Ducati som gör snygga hojar. Och det är ingen tvekan om att det är en Ducati.

Går jag över till HD måste jag byta ut alla mina ställ till skinnbrallor och och väst, blir dyrt.
Sen kommer det bli obehagligt att införskaffa öppen hjälm, kommer få hudproblem av alla insekter som kommer smälla in i ansiktet. Kanske insekter hanteras med ett enormt skägg, kanske det är därför alla HD gubbar har skägg. Hmmm? Men då måste jag också flytta för min sambo gillar inte skägg. Så sammantaget är det inte bara att köpa en HD utan att tänka några extra varv.

Har tyvärr ingen draging till konceptet eller hojtypen, och därför bara ringa erfarenhet av körupplevelserna.
Jag vill helst inte köra en hoj jag tycker är ful, men sedan så uppfyller den inte min kravspec heller när det gäller den typ av körning jag har.
Därmed inte sagt att jag tycker illa om varken hojarna eller de som väljer att gå den vägen.....i de flesta fall.
Tyvärr blir ju även märket lite kantstött av att det ofta (med all rätt) kopplas till krimialitet, och någon hypad bild av hur man bör se ut i övrigt för att framföra farkosten.
Men så blir det ju ofta med hypade produkter, där är ju Tesla ett modernt exempel, där märket får lida hårt för högsta hönsets nazisympatier, vilket egentligen inte har med produkten att göra.
Men jag sällar ig till @illoco - en glidare ska jag naturligvis inneha inom överskådlig framtid, men det blir en VMax.

Går jag över till HD måste jag byta ut alla mina ställ till skinnbrallor och och väst, blir dyrt.
Sen kommer det bli obehagligt att införskaffa öppen hjälm, kommer få hudproblem av alla insekter som kommer smälla in i ansiktet. Kanske insekter hanteras med ett enormt skägg, kanske det är därför alla HD gubbar har skägg. Hmmm? Men då måste jag också flytta för min sambo gillar inte skägg. Så sammantaget är det inte bara att köpa en HD utan att tänka några extra varv.
Precis så upplevde jag det med. Och du har verkligen tänkt igenom det.

Har tyvärr ingen draging till konceptet eller hojtypen, och därför bara ringa erfarenhet av körupplevelserna.
Jag vill helst inte köra en hoj jag tycker är ful, men sedan så uppfyller den inte min kravspec heller när det gäller den typ av körning jag har.
Därmed inte sagt att jag tycker illa om varken hojarna eller de som väljer att gå den vägen.....i de flesta fall.
Tyvärr blir ju även märket lite kantstött av att det ofta (med all rätt) kopplas till krimialitet, och någon hypad bild av hur man bör se ut i övrigt för att framföra farkosten.
Men så blir det ju ofta med hypade produkter, där är ju Tesla ett modernt exempel, där märket får lida hårt för högsta hönsets nazisympatier, vilket egentligen inte har med produkten att göra.
Men jag sällar ig till @illoco - en glidare ska jag naturligvis inneha inom överskådlig framtid, men det blir en VMax.
Fast Mercedes var nog värst:Hitler-Riding-in-his-merc-001.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...