Harley-Davidson-Ducati?

Jävlar vad många stötstänger det kommer att gå åt på en Desmo i fortsättningen... :D
 
Tja inte kul nyheter för Ducati-fanboys, HD har väl inget att bidra med förutom i det administrativa och logistiska planen. Har redan börjat skämtas med photoshoppade 1098'or med fransar.. :)
 
När det gäller teknisk innovation så lär ju inte HD ha något att bidra med precis... :(

Däremot måhända finansiellt/administrativt, och med all säkerhet har HD stor kompetens när det gäller modultänkande.
 
"Half of all Ducati owners in the US also own a Harley, D’Onofrio added."

Skrämmande.
 
Last edited:
HD har ju varit lierade med spagettisarna förut iom Aeromacchi.

Det vore ju onekligen skönt med lite slitstarka riktiga 45-gradersspisar i Duccarna, istället för de där bokstödsliknande L-twinnarna :hihi

/J

Ja, eller hur. Eller så kanske HD får lära sig hur man gör motorer som är hälften så stora och klumpiga, med hälften så många kubik, som fortfarande ger lika många hästar ;)

Jag säger bara, välkomna in på 2000-talet, HD.
 
Tja inte kul nyheter för Ducati-fanboys, HD har väl inget att bidra med förutom i det administrativa och logistiska planen. Har redan börjat skämtas med photoshoppade 1098'or med fransar.. :)

HD:s V-rod-motor har ju i de värre motorerna nära samma litereffekt som duccarna, men är mycket robustare och lättare att sköta och är betydligt lättare att ta ut högre litereffekt ur vid trimning. V-rod motorn är ju dock mycket klumpigare och kommer nog aldrig att passa i en sporthoj.

Men visst, självklart handlar det säkerligen inte om ngt tekniskt sammarbete i likhet med det mellan Porsche och HD. (Ducati och HD:s säljorganisationer samarbetat förr vilket många inte vet).

Varje gång man sitter i en flygplatslounge och bläddrar i de glättiga magazinen för det vackra och rika folket så inser man ju av annonserna att det finns två mc-märken vars nyförsäljning är inriktade på samma målgrupp. Hur lustigt det än kan verka.


/J

Ja, eller hur. Eller så kanske HD får lära sig hur man gör motorer som är hälften så stora och klumpiga, med hälften så många kubik, som fortfarande ger lika många hästar ;)

Jag säger bara, välkomna in på 2000-talet, HD.

Det är väl 165 bakhjulshäst i V-rod Destroyer (världens snabbaste serieproducerade hoj) ;)

Ventilerna går tusentals mil mellan servicarna på den, bara byta olja och spin-on-filter. Som på en bil! ;)
 

Bifogat

  • CVO_Vrod_Destroyer.jpg
    CVO_Vrod_Destroyer.jpg
    69 KB · Visningar: 68
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top