MatteKholm
Stolt tröjjjjbärare.
Tycker det räcker med att se ett avsnitt Cops på tv för att inse att klimatet är hårdare, alla är crackheads som inte ger upp så lätt. Det i sin tur skapar väl hårdare poliser, som tar det säkra före det osäkra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det räcker med att se ett avsnitt Cops på tv för att inse att klimatet är hårdare, alla är crackheads som inte ger upp så lätt. Det i sin tur skapar väl hårdare poliser, som tar det säkra före det osäkra.
Ser man ett avsnitt av Cops så inser man att våld är förstavalet i taktik för 90% av snutarna och att dom förlitar sig helt på ett rejält numerärt övertag och sina vapen.
Vet inte skillnaden mellan svensk och amerikansk polis men gör man jämförelsen mellan brandkårerna istället hamnar de amerikanska långt, långt efter Europa i effektivitet, skador och dödsfall. Det har inget med att de har sämre material utan det är nåt som fritt från minnet kallas "hjälte komplex" De tar mycket större risker än nödvändigt bara för att få en hjältestatus, de äär ju macho pojkar. Jag har inte rapporten här men när/om jag kommer hem kan jag ladda upp den.
Snacka om amatörmässigt.
Såg någon när dom kollade status på dn skjutne? Antar att dt inte var lönt om personen inte behövde existera.
Exakt, de gör skillnad på folk och folk till skillnad mot den svenska kulturen där alla är lika. För så är det ju inte i verkligheten, klart ett crackhuvud är betydligt mindre värt? Det är ju folk som har valt att stå utanför samhället och urholka det på bästa vis, sen förtjänar de inte att dö så klart men de får ju räkna med att få stryk och riskera livhanken.
Sen är det nog kutym att invänta ambulanspersonal som får ta hand om det hela istället, de är utbildade för det och som polisman där vill man nog inte handskas med personer som mycket troligt kan bära på olika smittor.
Konstig människosyn? Njae, jag tror det var hårdare redan på den kalla medeltiden.
Tror nog snarare det belyser stora skillnader i samhällsuppbyggnad, i många aspekter är dom kvar i meddeltiden, dom har iof aldrig upplevt den så det kanske är därför.
Hur ser utbildningen ut i Japan då?
Kan ju vara en bidragande del. Om de inte vore så förbannat äckligt religiösa så skulle jag kunna tänka mig att bo där borta då jag är lite trött på den svenska kulturen och vår samhällsuppbyggnad.
En kapitalist som jag själv trivs antagligen bättre där borta, men nu börjar det ju åtminstone reda upp sig lite när kommunisterna förlorade makten![]()
6 månader om man har högre utbildning. 10 månader om man endast har gymnasieutbildning.
Då har de också svart bälte i judo när de examineras. Alla.
6 månader om man har högre utbildning. 10 månader om man endast har gymnasieutbildning.
Då har de också svart bälte i judo när de examineras. Alla.
Kan man verkligen få svart skärp på bara 10 månader?
LAPD har alltså 6månaders träning, jämfört med sveas 2år.
Själva polisutbildningen är något längre i LA, skillnaden är att i Sverige ser utbildningsplanen ut som följer:
År 1
- Snuttutbildning, grundläggande 2 dgr
- Snuttutbildning, de luxe 1 dag
- Genuskunskap, 16 veckor
- Utanförskap ur ett ekoperspektiv, 18 veckor
- Kapitalets rovdrift på tredje världens tillgångar, 12 veckor
- HBT-frågor, 6 veckor
År 2
- Bilkörning, 3 dgr
- Skjutprov, ½ dag
- Fysisk träning, ½ dag
- Klimatpåverkan här och nu, 10 veckor
- Facklig indoktrinering, 12 veckor
- Blockflöjt, 4 veckor
- Orientalisk samtalskonst, 5 veckor
- Praktikplats på fritidsgård, äldreboende eller flyktingförläggning 10 veckor
I USA är det 6 mån snutt-grejer som gäller, thats why they rock.:rodneyking
...
...
- Blockflöjt, 4 veckor
du glömde att dom har en veckas träning på "Hur var det här då?"
Fel svar på den frågan är: "Det var bra tills ni kom", tro mig...
Runt 15 papp för en bra unghund och närmare 50 för en vuxen färdigutbildad polishund är priser jag har hört.
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |