Har svensk polis samma tänk?

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Kan vi göra en merger på den här tråden med vargtråden?
Jag tycker nämligen polisen borde föda upp polisvargar och därmed är problemet med vilda vargar löst.

:fantomen

Haha, jo, det hade nog varit lätt respektingivande om de kom med en stor och arg varg. :)

Själva polisutbildningen är något längre i LA, skillnaden är att i Sverige ser utbildningsplanen ut som följer:

År 1
  • Snuttutbildning, grundläggande 2 dgr
  • Snuttutbildning, de luxe 1 dag
  • Genuskunskap, 16 veckor
  • Utanförskap ur ett ekoperspektiv, 18 veckor
  • Kapitalets rovdrift på tredje världens tillgångar, 12 veckor
  • HBT-frågor, 6 veckor

År 2
  • Bilkörning, 3 dgr
  • Skjutprov, ½ dag
  • Fysisk träning, ½ dag
  • Klimatpåverkan här och nu, 10 veckor
  • Facklig indoktrinering, 12 veckor
  • Blockflöjt, 4 veckor
  • Orientalisk samtalskonst, 5 veckor
  • Praktikplats på fritidsgård, äldreboende eller flyktingförläggning 10 veckor

I USA är det 6 mån snutt-grejer som gäller, thats why they rock. :yoparty :rodneyking

För det första: :rofl

För det andra: Blockflöjtsutbildningen måste gälla invandrade polisaspiranter för vi har ju alla redan lärt oss spela blockflöjt i mellanstadiet. På schemat flera gånger i veckan. Eller är det bara vi som är födda på 70-talet. Fy fan vilken indoktrinering det var.

Min bror undantaget. Han är fortfarande min idol sedan han som 10-åring(?) vägrade vara med på flöjtlektionerna och fick göra nåt annat den tiden. Han tyckte det var så jävla töntigt. Det kallar jag integritet :fakta

För det första: :rofl

För det andra: Blockflöjtsutbildningen måste gälla invandrade polisaspiranter för vi har ju alla redan lärt oss spela blockflöjt i mellanstadiet. På schemat flera gånger i veckan. Eller är det bara vi som är födda på 70-talet. Fy fan vilken indoktrinering det var.

Min bror undantaget. Han är fortfarande min idol sedan han som 10-åring(?) vägrade vara med på flöjtlektionerna och fick göra nåt annat den tiden. Han tyckte det var så jävla töntigt. Det kallar jag integritet :fakta

Min bror slog sönder sin jävla blockflöjt.

Köptes dom in i hundratusental från någon öststat vi hade hemligt handelssamarbete med?

Min bror slog sönder sin jävla blockflöjt.

Köptes dom in i hundratusental från någon öststat vi hade hemligt handelssamarbete med?

Stämmer, de ingick i ett paketköp från den tjeckoslovakiska lydregimen tillsammans med modellerfigurer och en jävla massa smog och allmän tristess. Palme gjorde en sjuhelvetes deal där.

Tydligen.

Är du en såndär tyckare, eller har du faktisk erfarenhet?

Jag har sett Cops? :va

Har aldrig sett en ensam polis lägga ett judogrepp utan farbror batong ?

Är du en såndär tyckare eller har du blivit judokastad av en polis?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!