Har svårt att komma till....

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
sidostödet på hojen alltså.

Jag har ett sådant "standardstöd" men tycker det tyvärr är lite svårt att "nå" det och känner att det är lite mekigt när man ska fälla ut det, svårt att nå och få "grepp" om det med foten. :(

Finns det alternativa sidostöd som man når enklare?
Vad kostar ett sådant och vad kan man inhandla det?

Tacksam för svar. :)

är ägare till en hoj av samma modell och år,
anser att stödet inte är nått problems att få ner det,

jag tror på torr-träning för din del! :tummenupp

är ägare till en hoj av samma modell och år,
anser att stödet inte är nått problems att få ner det,

Jag tror på torr-träning för din del! :tummenupp

Jag har faktiskt haft lite liknande krux att nå sidostödet på andra hojar också, klart jag får ut det, men det går inte smidigt och jag får liksom kolla ner och tittat och fiska efter det. Detta ser inte bra ut! :gnissla

Det måste väl finnas andra stöd också som är lättare att nå? :)

Jag har faktiskt haft lite liknande krux att nå sidostödet på andra hojar också, klart jag får ut det, men det går inte smidigt och jag får liksom kolla ner och tittat och fiska efter det. Detta ser inte bra ut! :gnissla

Du kanske har för stor HÅLFOT?!?!?:confused:!!!!!:D

prova att föra hälen nedåt strax bakom vänstra fotpinnen. Fungerar ej detta så montera stödhjul så slipper du ha ngt stöd alls.

Ett allvarligt problem, helt klart! Jag föreslår att vi sätter ihop en stödgrupp?

(Är vintern tidig i år?;))

Jag tror på

1) Torrträning
2) Om huvudproblemet är "detta ser inte bra ut": Accepterande av det faktum att det ser bättre ut med lite fippel med stödet än en påsvetsad tjockare tråd. Att modifiera stödet för att göra det mer lätthanterligt, det är lite Xjell-kåpevarning på det.
3) Om (1) inte räcker och det inte är det pinsamma i att fippla lite som är huvudproblemet, svetsa på en bit tråd alternativt naja fast en lite längre pinne med ståltråd/motsvarande, alternativt trä på en bit lagom styv gummislang. Behövs förmodligen bara någon centimeter mer utstick för att få bättre grepp med stöveln.

Kanske lägga ut en bild på det så att man kan se hur det ser ut och komma med förslag på modifieringar?

Är det ingen som har ett förslag på en annan typ av sidostöd? :confused:

Ja, jag är allvarlig. :gnissla

Nej, det är nog ingenting som någon någonsin har bytt, utom till ett annat orginalstöd möjligen.

Det finns inte flera olika modeller som passar samma hoj så att man kan välja ett annat, därav förslagen om att modifiera det du har.

Fast jag tror att när du fäller ner det för tretusende gången kommer du att göra det utan att fippla.

*ding* ...dagens i-landsproblem!

Fippla ut stödet ba' - jag har sett att goshow grejar det utan att kika, you can do it! :hihi

Men gud!!! det där är ju ett stöd från en Crescent Compakt!!!!

Skämt o sido....det du kan göra är att åka till en svetsare så kan dom förlänga "pinnen" med några centimeter. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT