Rockmorsan
Långsamtgående fordon
När jag skaffade min GSX1250 förra året (årsmodell 2010) så erbjöd trygghansa mig en försäkring per månad på 4.500 sek... blev ju rätt dyrt per år när man räknade ut det. Tog då Suzukis märkesförsäkring som låg på ca 7000 för mig i Stockholm för delkasko. Idag hade jag ett annat försäkringsärende med Trygghansa och killen (som också körde hoj) gav upp ett lätt förvånat "oj" när han såg premien för om jag skulle flytta hojförsäkringen till dom nu, de hade sänkt till 7.500 PER ÅR för HELFÖRSÄKRAT. Han sa något om att de har sänkt för just vissa hojar men han körde själv hoj och sa att det här var det billigaste han kunde tänka sig fanns för min hoj... jag lär nog byta. Nu tror jag iofs att Suzukis märkesförsäkrings självrisk är just 5000 för mig så det kan ju skilja i detaljer nu förstås och rätt vad det är kanske TH ångrar sig och höjer tillbaka eländet... vem vet... aaahhh... jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. TH försäkringen är dessutom avställningsbar så det lär ju bli ännu billigare... 
I vilket fall. När jag försäkrade hojen för ett år sedan var suzukis märkesförsäkring helt billigast på min hoj, närmast möjliga var bilsport mc men den var ca dubbel i kostnad.

I vilket fall. När jag försäkrade hojen för ett år sedan var suzukis märkesförsäkring helt billigast på min hoj, närmast möjliga var bilsport mc men den var ca dubbel i kostnad.
och med gott samvete kunna hävda att det var bättre förr...