Har Suzuki billigast försäkring?

När jag skaffade min GSX1250 förra året (årsmodell 2010) så erbjöd trygghansa mig en försäkring per månad på 4.500 sek... blev ju rätt dyrt per år när man räknade ut det. Tog då Suzukis märkesförsäkring som låg på ca 7000 för mig i Stockholm för delkasko. Idag hade jag ett annat försäkringsärende med Trygghansa och killen (som också körde hoj) gav upp ett lätt förvånat "oj" när han såg premien för om jag skulle flytta hojförsäkringen till dom nu, de hade sänkt till 7.500 PER ÅR för HELFÖRSÄKRAT. Han sa något om att de har sänkt för just vissa hojar men han körde själv hoj och sa att det här var det billigaste han kunde tänka sig fanns för min hoj... jag lär nog byta. Nu tror jag iofs att Suzukis märkesförsäkrings självrisk är just 5000 för mig så det kan ju skilja i detaljer nu förstås och rätt vad det är kanske TH ångrar sig och höjer tillbaka eländet... vem vet... aaahhh... jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. TH försäkringen är dessutom avställningsbar så det lär ju bli ännu billigare... :gnissla

I vilket fall. När jag försäkrade hojen för ett år sedan var suzukis märkesförsäkring helt billigast på min hoj, närmast möjliga var bilsport mc men den var ca dubbel i kostnad.

Förmodligen denna: http://www.suzukimcforsakring.se/Uploads/HTMLArea/Dokument/For_och_efterkopsinformation.pdf

Suzukis märkesförsäkring tecknas i Länsförsäkringar. För min egen del är det numera dött lopp mellan Folksam och märkesförsäkringen, men då med lägre självrisk i Folksam. Då är jag 45+ och bor i villa på vischan.

Mm, 5800kr/år halv på märkes, och 3400kr/år halv på folksam , däremot verkar 1000cc billigare på märkes..

Jag är 22 och har GSX-R1000 -03

Suzukismärkesförsäkring skulle kosta:

Trafik: ca 7000kr/år
Halv: ca 9000kr/år
Självrisk stöld: 25kkr.

Jag valde därför Salusansvar halv för ca 18kkr/år med självrisk 3000kr pga att hojen står lite utsatt till för stöld..

Men iom att hojen blir 10år (5k självrisk istället för idiot 25kkr) nästa år blir det Suzukis märkesförsäkring istället.

Mm, 5800kr/år halv på märkes, och 3400kr/år halv på folksam , däremot verkar 1000cc billigare på märkes..

För mig, 1k -09, tror jag det skilde under 500:- hel/hel till märkesförsäkringens fördel (tror det var drygt 11k på Suzuki/LF). Då Folksam funkat bra, hade lägre självrisk och faktiskt sänkt premien (medan märkesförsäkringen höjts) valde jag att byta.

Det var väl rätt bra pris på Folksam för Din hoj?

Jodå nöjd, kostade 7800:- förra året, men nu har man passerat magiska 30 :(
Men vad härligt, ibland finns det en och annan fördel med att bli äldre, odla :tomten och med gott samvete kunna hävda att det var bättre förr...:)

Är också imponerad av Sukas märkesförsäkring, även fast jag nu inte har nån värstinghoj direkt.
GSR 750 -12, första året står Suka för vagnskadan så jag betalar bara 1300:- hel/hel.
28 år, Gävle.

För min del var det dött lopp Folksam, Suzuki märkesförsäkring och Trygg-hansa på bägge hojarna i pengar räknat. Folksam och Trygg-hansa hade samma självrisker som var lägre än märkesförsäkringen. Trygg-hansas var avställningbar, vilket Folksams inte var. Avställningsbarheten och självriskerna var det som fällde avgörandet så bägge hojarn flyttades till TH. Totalkostnaden för gixxern på årsbasis blir ca 8500:- mot ca 15000 för de andra bolagen. DR'n är så billig att jag inte vet om jag orkar ställa av. Ca 2400 på årsbasis hos alla bolagen med ungefär samma självrisker.

/Gammal grinig gubbe boende i lägenhet i stockholms kommun

Är också imponerad av Sukas märkesförsäkring, även fast jag nu inte har nån värstinghoj direkt.
GSR 750 -12, första året står Suka för vagnskadan så jag betalar bara 1300:- hel/hel.
28 år, Gävle.

tog märkesförsäkring jag oxå, tror den låg på 3600:- hel/hel första året, tyckte det var lite konstigt men nästa år blir det 13xxx:- hel/hel så borde finnas billigare så kan bli byte av bolag om jag hittar något bra o billigt

Som någon annan skrev, ring runt och kolla samt jämför med andra bolag. För min del var märkesförsäkringen ca tusen kronor billigare hel/hel per år jämfört med bilsport mc. Vilket jag tyckte var kanon. Sen fick jag en stöldskada och då var självrisken fem papp istället för 1 500 kr hos bilsport. Rätt surt, gissa om jag ångrade mig

*/ ?>
Back