Har storleken betydelse?

With all do respekt, vad vill du ha sagt? :gnissla
En GSX1400 är tröttare än en R6 som har en 233% mindre motor. Att högre kubik inte nödvändigtvis betyder bättre prestanda är inget nytt. Presentation av motor, motortyp och generation är mer relevant. Jag kanske missförstod dig :rodnar i så fall knäpper jag en öl :fyllisar säg att jag missförstod dig :rodnar
större kubik kommer alltid att vinna gällande prestanda, samma vikt, samma allt, samma tanke bakom motorn. Law of the physics :)

How do you do respect? :va
Det är väl enklare med: Med all respekt så...
 
Det är väl fråga om hävdelsebehov vs prestanda?

Fick en skön kommentar från en tjejkompis för länge sen som kan vändas som analogi för det här (för att koppla till den missledande rubriken):

"Visst är det speciellt och lite coolt om den är rejäl på nåt sätt, men vissa saker funkar ju inte lika bra, och tvåan är bara att glömma"


On T: Jag gillar också mer mos på gata. Men hojåka handlar för mig om att KÖRA aktivt, då spelar inte det extra växlandet på en 600a nån roll. Effekten räcker rätt fint ändå, känt mig frånseglad typ en gång pga hojen och då var det E4an och max, känns ärligt talat som att det kvittar om man gått ut skolan och inte har mer än en bokstavskombination i diagnosen.
 
En GSX1400 är tröttare än en R6 som har en 233% mindre motor...

...Law of the physics :)

Du får ha lite överseende, jag har precis börjat plugga engelska på lågskolenivå, var inte så hård :gråta

Vill inte bråka, men the "laws of math" måste få bråka lite också.

Hur blir något 233% MINDRE? 1400 är 233% MER än 600. 600 är dock drygt 57% mindre än 1400. Det omvända skulle kräva att 600ans motor ersattes av ett svart hål eller nåt med negativ volym.

Sorry ;)

:7peta:fakta:krama:krama
 
Vill inte bråka, men the "laws of math" måste få bråka lite också.

Hur blir något 233% MINDRE? 1400 är 233% MER än 600. 600 är dock drygt 57% mindre än 1400. Det omvända skulle kräva att 600ans motor ersattes av ett svart hål eller nåt med negativ volym.

Sorry ;)

:7peta:fakta:krama:krama

Dubbelt så bästare :fakta
 
Vill inte bråka, men the "laws of math" måste få bråka lite också.

Hur blir något 233% MINDRE? 1400 är 233% MER än 600. 600 är dock drygt 57% mindre än 1400. Det omvända skulle kräva att 600ans motor ersattes av ett svart hål eller nåt med negativ volym.

Sorry ;)

:7peta:fakta:krama:krama

Samma där, min dotter som går i årskurs 6, håller på hjälper mig med matten :hihi snart kommer jag att få till både engelskan och matten rätt :musik
 
Har fått lite tid över på jobbet och jag kunde inte ha snubblat över en bättre tråd att fördriva tiden med! Keep it up (gärna fram till våren)! :banana
 
JOHO!! Annars hade inte ducati varit med i WSBK, om de inte :gråta och fått mer kubik:fakta
Vem bryr sig om kubik och Ducati? Jag har väntat hela dagen på att nån ska rätta mig med att det inte heter lågskolenivå, utan lågstadienivå :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top