Har storleken betydelse?

Det är storleken per cylle som räknas. :fakta

Alla dessa jäkla R1'or och R6'or, opersonligare hoj lär ju knappast finnas, Volvo V70 är bil-svenssons motsvarighet. :gnissla
 
Det är storleken per cylle som räknas. :fakta

Alla dessa jäkla R1'or och R6'or, opersonligare hoj lär ju knappast finnas, Volvo V70 är bil-svenssons motsvarighet. :gnissla

Du är bara avis! :7peta
 
Ok, nu är lördagsnatten över så det blir ett tråkigt seriöst svar istället :fyllisar

Jag är nog lätträknad med denna åsikt men tycker faktiskt att 600 är roligare att köra både på gata och bana. Jag får ut lite mer av att få arbeta med hojen när jag måste växla inför och efter kurvorna. En literhoj blir lite mer som en automat... lägg i 4:e växeln och kör typ.

Sen är det inte sagt att jag inte gillar de stora hojarna. Designmässigt och teknikmässigt finns det inget som slår de stora. Har ju även insett att trenden de senaste åren är att 600 sporthojar är utrotningshotade.

Men men, så tänker jag och jag har väl alltid levt efter mottot att "less is more".
 
storleken på penisen & storleken på hojen har ingen betydelse, det är hur pass duktig "piloten" är :D

Min flickvän säjer att du har fel storleken har visst betydelse. Man sitter tydligen bättre o stadigare på en stor.. allt enligt närvarande expertis.
 
Min flickvän säjer att du har fel storleken har visst betydelse. Man sitter tydligen bättre o stadigare på en stor.. allt enligt närvarande expertis.

Nackdelen med större är väl att smörjningen kan bli för riklig väl framme vid målmarkeringen. :lol
 
Eftersom denna tråden slog över (så oväntat !) så tar jag ett exempel på att "Ja - Det kan bli för mycket"


Jonah Falcon har det officiella världsrekordet i "Biggus dickus" - 34 cm

Avundsjuk ? - Det ska du inte vara. Han säger att det förstört hans liv.

Han fastnar i säkerhetskontroller på flygplatser, de tror att han gömt vapen i brallan. Kan inte vara på stranden i badbyxor osv osv


https://www.youtube.com/watch?v=hXmON6w0DRE
 
Klart storleken har betydelse, men det är bra mycket lättare att kompensera brist på storlek än brist på kompetens...
 
Helheten har betydelse. Storleken är bara en del av den.
 
Hoppas denna diskussion fortsätter till Maj ungefär :hihi
 
Med större kralligare motorer kommer ju ofta mer prylar på köpet som..........

Bättre vrid, mer effekt, bättre bromsar och mer gedigna "helgjutna" detaljer.

Detta sammanräknat gör faktiskt hojen lite lättare att leva med under vardagliga förhållanden.

Om jag jämför min R1:a Crossplane 09:a med polarens R6:a 06:a (som jag kört ca 10 mil med på landsväg) så är det faktiskt som att sitta på min egna cykel - Skillnaden var att (obs - nu är detta "recenserat" på landsväg)

Man hela tiden fick växla ner en eller två kuggar för att få knuff i motorn efter en inbromsning. Crossplanen drar som en traktor, så jag slipper tänka på ett smalt effektregister.........Ett annat ord som skulle kunna sammanfatta detta är "bekvämlighet".

Jag kom på mig själv att jag omedvetet ofta letade efter en växel till då den (självklart) är mer surrig än en literklubba. För att sammanfatta - En 600 som landsvägsmaskin är lättare att tröttna på, det är som att jag skulle köra på 3:ans växel med min Crossplane hela tiden på landsväg !!

Men

Denna cykel är inte köpt av honom för att användas på landsväg !!!

Den är köpt för att gå på bana, och jag söker själv efter en likadan maskin. Till nästa sommar kommer vi att köra mycket mer bana än i år, och då har vi ändå kört duktigt mycket på bana den här säsongen.

Det är ju där på rejsbanorna dessa maskiner hör hemma, jag hade valt R6:an framför min R1:a alla dar i veckan som rejsmaskin. Min cykel är bra (inget snack om det) på både landsväg och bana. Men R6:an är bäst på bana och sådär som vardagscykel.


Så skulle jag vilja sammafatta det !

Lyssna på din kompis istället. Köp motard! :tummenupp
 
Nackdelen med större är väl att smörjningen kan bli för riklig väl framme vid målmarkeringen. :lol

enligt flickvännen så sker detta bara om man sitter djupt på en stor twin:brynad? hon log väldigt hemlighetsfullt när hon pratade twin o sedan gick hon.

Kan detta betyda att jag behöver köpa den ducen eller kåtte twinnen som jag vill ha? eller kan den lömska lilla------ vara tvetyding o mena något annat som inte jag vet något om:confused::rodnar
 
enligt flickvännen så sker detta bara om man sitter djupt på en stor twin:brynad? hon log väldigt hemlighetsfullt när hon pratade twin o sedan gick hon.

Kan detta betyda att jag behöver köpa den ducen eller kåtte twinnen som jag vill ha? eller kan den lömska lilla------ vara tvetyding o mena något annat som inte jag vet något om:confused::rodnar

Din mö må gifvethvis ha talat om en Ducati :mattias Bakre kolven vänder ju bara centimeter från skrevet.
 
PHJUUU tack Jóhnny du har räddat min kväll naturligtvis är det en duce hon menar allt annat är bara trams tankar, men leendet kanske beror på vibrationerna från motorn:confused:. Ähh jag tar det som att jag får köpa en twin om jag vill.:tummenupp
 
Storlek??? :va
Vi har tre Duccar:
848 mest hk minst kg
748 mest kg minst cc
900 mest cc minst hk
Vilken är störst? :7peta

Bäst är makens 848. Inget snack om saken. Den har bäst vikt-effekt-förhållande, bästa accelerationen och högsta toppfarten av de tre. Spelar storleken någon roll? Vilken är störst? Vilken är minst?
Tröttast med en toppfart på bara 220 är min, även om den har mest kubik... :rolleyes:

PS. Min har bäst muller...
 
Last edited:
Storlek??? :va
Vi har tre Duccar:
848 mest hk minst kg
748 mest kg minst cc
900 mest cc minst hk
Vilken är störst? :7peta

Bäst är makens 848. Inget snack om saken. Den har bäst vikt-effekt-förhållande, bästa accelerationen och högsta toppfarten av de tre. Spelar storleken någon roll? Vilken är störst? Vilken är minst?
Tröttast med en toppfart på bara 220 är min, även om den har mest kubik... :rolleyes:
With all do respekt, vad vill du ha sagt? :gnissla
En GSX1400 är tröttare än en R6 som har en 233% mindre motor. Att högre kubik inte nödvändigtvis betyder bättre prestanda är inget nytt. Presentation av motor, motortyp och generation är mer relevant. Jag kanske missförstod dig :rodnar i så fall knäpper jag en öl :fyllisar säg att jag missförstod dig :rodnar
större kubik kommer alltid att vinna gällande prestanda, samma vikt, samma allt, samma tanke bakom motorn. Law of the physics :)
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top