Har Shell stängt alla kortautomater?

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Jag har märkt vid flera olika Shellstationer att kort/sedelautomaterna är avstängda.
Om jag kommer och bara vill tanka med MC vill man ju inte lämna hojen då gillar jag kortautomaterna, vill jag då tanka manuelltt måste jag ta av mig hjälmen (man får inte gå in med hjälm på) be dem starta pumpen, tanka och sedan vänta på alla som skall köpa korv, glass etc.
En MC-polare till mig berättade att det är medvetet gjort för att locka in folk i affären, är det någon som vet?
Jag tycker det är för djävligt om det är så, man vill ju inte lämna sin hoj och hjälm etc.

Shell i Stockholm har inte stängt sina kortautomater.

Det är säkert en illvillig gödningskampanj från Shell´s sida. Alla vet ju hur smaklös, fet, och onyttig deras "grillade" korv är. Så pass upp Göteborgare, snart rullar ni, utan hojar!:tungan

Jag tror inte att det finns något generellt sådant direktiv från Shell.
Men det är inte osannolikt att enskilda tappföreståndare gör så för att få in oss i butiken. Vi som bara köper bensin tjänar dom inget flis på....

Jag tror inte att det finns något generellt sådant direktiv från Shell.
Men det är inte osannolikt att enskilda tappföreståndare gör så för att få in oss i butiken. Vi som bara köper bensin tjänar dom inget flis på....
Är inte det där ett jävla skitsnack att dom inte tjänar pengar på bensinen? Isf borde ju inte Jet, ST1, Tanka, Hydro och alla andra mackar utan butik gå runt alls! Dom skänker ju knappast bort bensinen för att vara snälla...

Är inte det där ett jävla skitsnack att dom inte tjänar pengar på bensinen? Isf borde ju inte Jet, ST1, Tanka, Hydro och alla andra mackar utan butik gå runt alls! Dom skänker ju knappast bort bensinen för att vara snälla...

Klart att dom tjänar men procenten är bättre på korv och glass....tror jag mig veta

Jag vet inte om det är ett medvetet val av Shell att stänga av sina kortautomater, men jag hade sjuka problem att få tag i soppa igår. På första stället var alla pumpar stängda :va , på andra stället (Shell Nyköpingsbro) fungerade inte knappsatsen på kortautomaten och jag orkade inte ställa mig i kö till en kassapump och på tredje stället (Statoil Stavsjö) var en kortpump avstängd så där fick jag till sist ställa mig i kö till en annan kortpump.

Nästan lika mycket strul på hemvägen, då inte OKQ8 Sillekrog tog mitt kort. Tur man har några olika plastkort på sig. :yoparty.

Jag har inte heller lust att ta av mig hjälmen, bara förutom att det tar så mycket extra tid vill man inte lämna väskor och sånt på hojen där man inte kan hålla uppsikt.

//Trött på bensinmackar

Visst tjänar dom pengar på bensinen men den är ganska liten. Idag har man inte "Bensinskatt" utan man har koldioxidskatt + energiskatt + moms på det. Men jag tror att i runda slängar går 20% av bensinpriset till försäljaren. Dom pengarna ska sedan täcka löner, administration, reklam, drift och förvaltning. Men jag tror inte att det går nån nöd på bolagen (sånär som på Shell då...).

När det gäller kvällstidningar så har jag hört att säljaren får c:a 1 kr/tidning. DÅ kan man ju undra varför dom öht säljer kvällsblaskorna...?

Jag har ingen källa till mina uttalanden, men lite Googlande så hamnar man på dessa ungefärliga siffror

Dessutom sköter inte Shell sina bemannade mackar själva. Det är SevenEleven som driver butikerna och då kanske det är en strategi från dem att tvinga in folk i butiken.

Var en sväng från stockholm via österlen till malmö och åter via småland till stockholm över helgen. Råkade på 4(!) kortautomater som var trasiga vilket jag tycker är väldigt risigt... Däremot hade de shellmackar jag tankade på automaterna igång..

Hade jag drivit en bensinmack hade jag också velat ha in varenda kund i butiken. "Alltid köper man ju nåt",

- just ja, snusdosan är snart tom. Köper ett par nya.
- åhh en liten chokladbit skulle sitta som ett smäck.
- är lite trött, en kaffe/redbull gör nog susen.
- fan va varmt det är, en kall god glass skulle smaka gott.
- kurrar i magen, slår till på en korv också.
- fan va barnen är rastlösa, vi köper en tidning/dvd/cdskiva till dem.
- I´m feeling lucky today, köper en triss också.

Men ja, det är klart det är krångligare för kunden

Last edited:
Dessutom sköter inte Shell sina bemannade mackar själva. Det är SevenEleven som driver butikerna och då kanske det är en strategi från dem att tvinga in folk i butiken.

Inte alla som tur är. Det finns kvar några riktiga, iaf här uppe.

Sånt där är snett. Hörde av en väl insatt källa att man börjat plocka bort bänkar på stockholms centralstation för att handlarna vill att resenerärerna hellre skall gå runt och shoppa medan de väntar på tåget istälete för att sitta ned och läsa en god bok.

kanske der är något med det, shell i Malmö vid E22/E20 kortautomaten funkar heller inte, kanske en dag funkar sen funkar den inte i 5 dagar :) specielt med utländska kort.

Kan bara tala om hur det var för några år sedan. Bensin tjänade man inte en krona på. Faktiskt var det mer en "kostnad" för innehavaren. Diesel däremot var en relativt ok affär.
Shell tog då hand om mycket av hanteringen så det slapp man. Dock ser de på tappföreståndarna som att "deras bensin" drar dit kunder och du som mackägare eg butiksföreståndare "tjänar" på att de drar kunder till din adress.
I lyckliga fall så stämmer detta. Dock inte överallt.

Dom saluför ju inte heller torkarblad eller motorolja för kokainpriser å behöver ta igen det på soppan

Jag hörde ett rykte om att Shell ska sälja alla sina stationer.
Vet dock ej om detta är sant men det kan ju vara en andledning till att pumparna stängs ner.

Jag hörde ett rykte om att Shell ska sälja alla sina stationer.
Vet dock ej om detta är sant men det kan ju vara en andledning till att pumparna stängs ner.

Ja, kanske 7-11 köper dom. Och slänger ut pumparna så att de kan ägna sig åt att enbart sälja grillkorv och dansbandsskivor.

Än så länge fungerar OK/Q8 som en bensinmack av klassiskt snitt. Skit i Shell om dom inte vill ha automatkunder.

ngn som vet om shell slutat sälja deras " super duuper " soppa ?

Hittar inte den på dom mackarna jag brukar tanka på..

*/ ?>
Back