Har Shell stängt alla kortautomater?

Vad jag har hört så vill shell lägga ner många av mackarna i Sverige, men att lägga ner en mack innebär höga avvecklingskostnader bland annat i form av marksanering. Därför har de istället låtit skala av och minimera många av mackarna så att de åtminstone går +/- 0.

Vore cool att uppleva dom gamla hederliga bensinmackarna, tänk er en kille som kommer med fläckfri blå overall & gör honör, tankar, kollar oljan & tvättar rutan, gör honör när du kör iväg!

Jag tankade faktiskt på en av dom sista mackarna med service, Shell vid Djurgårdsbron i Stockholm, härligt ställe.

& inte fan såldes det massa jävla french hotdogs heller.....

Bifogat

• b_gsctc.jpg
    b_gsctc.jpg
    31.1 KB · Visningar: 54
Last edited:
Läckert när man kör förbi gamla nerlagda bensinstationer på landsbygden. De kanske hade en eller två pumpar och en liten kiosklucka.

Samma sak med stationerna som legat mer centralt. Ska man tanka i Helsingborg numera får man leta sig till ytterområdena.

Kommer också ihåg den gamla Shell macken vid Djurgårdsbron. Tankade där ofta när jag bodde i Stockholm. Visst är den nerlagd idag?

Tankar oftast med kort vid pumpen när jag kör motorcykel. Smidigare än att springa in på macken och betala. Ofta gör jag likadant med bilen. Sällan jag köper något på bensinmackar ändå. Skulle vara dricksvatten eller spolarvätska.

Fattar inte att folk köper korvarna som rullat runt på värmerullarna hela dagarna. Vilket skit! Nog borde de kunna sälja något trevligare att äta. I huvudtaget tror jag att bensinmackar skulle kunna bli mycket trevligare än vad de är idag om de brydde sig om kvalitet. Många stannar ju och tar en paus längst vägarna just när de ska tanka.

Trist att det bara ska finnas McDonalds, Burger King, MAX och en drös äckliga Rasta restauranger.

Utomlands går det att hitta mycket trevligare ställen. Att ingen försökt etablera sig här uppe i norden förstår jag inte.

Vore cool att uppleva dom gamla hederliga bensinmackarna, tänk er en kille som kommer med fläckfri blå overall & gör honör, tankar, kollar oljan & tvättar rutan, gör honör när du kör iväg!

Jag tankade faktiskt på en av dom sista mackarna med service, Shell vid Djurgårdsbron i Stockholm, härligt ställe.

& inte fan såldes det massa jävla french hotdogs heller.....

nya kort på G...

Kanske kan det ha att göra med att dom skall byta kortleverantör(eller vad man nu säger)/faktureringsrutiner.
Fick ett pappersbrev häromdan där dom bad mig att INTE använda mitt gamla kort, utan beställa ett nytt.
Vet inte om dom medvetet stänger kortautomaterna för att slippa strul vid övergång till det nya systemet.
Det är väl bara att ringa/maila och fråga nån på HK. Personligen skiter jag i vilket, kommer ändå att byta bolag då dom lagt ner dom 2 närmaste tapparna jag hade.

Hoppas verkligen inte att Shell drar ner för mycket. Jag tankar enbart V-power i både hoj och bil och har gjort så sedan den kom. Hojen går att köra på annan soppa också, men bilen skulle jag behöva mappa om och det är ju lite trist.

Bästa soppan som någonsin sålts i mack-pump i Sverige!

Är inte det där ett jävla skitsnack att dom inte tjänar pengar på bensinen? Isf borde ju inte Jet, ST1, Tanka, Hydro och alla andra mackar utan butik gå runt alls! Dom skänker ju knappast bort bensinen för att vara snälla...

jag har jobbat på mack tidigare å när jag frågade min fd chef på en Preem mack så sade han att man tjänar mer pengar på en 10:- kaffe än på 50L Bensin. därför dem serverar så mycket ätbart som möjligt då det finns mer pengar att tjäna där.

Shell har velat sälja sin verksamhet i Sverige länge, men det är ingen som nappat vad jag vet. Seven Eleven är väl de som numera driver butikerna på mackarna?

Hoppas också att de blir kvar. Tankar V-Power i mina bilar och i motorcykeln. Synd de inte har 95 oktans V-Power som i Tyskland. Hade räckt mer än val i motorcykeln som inte har någon nytta av de extra oktantalen.

I Tyskland har de för övrig endast V-Power Racing 100 och V-Power 95. I Sydafrika såg jag att de hade V-Power 95 oktan på en av Shell mackarna jag besökte.

Funderade på om V-Power 95 oktan i själva verket är vanlig 95 oktan eller om det är utan etanol som vår 99 oktans V-Power här hemma. Funderade även på om vår V-Power skiljer sig åt från den Tyska.

I Tyskland kostade 100 oktan V-Power 1,669 EUR/l
I Sydafrika kostade 95 oktan V-Power 7,81 Rand/l (ungefär samma i SEK)
I Danmark kostade V-Power (tror det är 97 oktan där, lämnar det osagt.) 11,03 DKR/L

Trist att bo i en högt beskattad världsdel. Dyrt i princip hela väst Europa att tanka idag.

Hoppas verkligen inte att Shell drar ner för mycket. Jag tankar enbart V-power i både hoj och bil och har gjort så sedan den kom. Hojen går att köra på annan soppa också, men bilen skulle jag behöva mappa om och det är ju lite trist.

Bästa soppan som någonsin sålts i mack-pump i Sverige!

De säger ju att en smitare förstör en hel dags förtjänst. Om så är fallet kan vi nog tacka de höga skatterna för det. Det är nog en av anledningarna till att det bli allt glesare mellan bensinmackarna tillsammans med allt hårdare miljökrav samt krav på att de ska sälja etanol bränslen. För visst är det ett krav idag?

Personligen har jag hellre 98 eller 99 oktan i pumpen än ett etanolbränsle. Ofta är det det som får ersättas av etanol som säljs i rätt små kvantiteter. Känner ingen som tankar etanol i sina etanolbilar. Senaste skandalen lär ju knappast underlätta försäljningen.

http://di.se/Default.aspx?pid=211044__ArticlePageProvider

jag har jobbat på mack tidigare å när jag frågade min fd chef på en Preem mack så sade han att man tjänar mer pengar på en 10:- kaffe än på 50L Bensin. därför dem serverar så mycket ätbart som möjligt då det finns mer pengar att tjäna där.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...