Har samhället blivit för öppet? (#2)

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

IronMike

Guest
Satt å halka in på denna tråden:

http://www.flashback.info/showthread.php?t=449209

Ok rykten, men tråden spårar ur efter typ 12 sidor, profiler från sh / zatzy osv -ställs till svar inför finansiering av sin hobby, av vilka? jag vet inte vad det är för lirare men men.. Men det är klart, försäkringstagare som alla andra, ifrågasätter fiffel hos andra, som gör deras premier högre bl a.

Massor information finns ju numera att få tag i av gemene man, har det blivit för öppet? eller ska man se det som "bra", "jag har rent mjöl i påsen, jag har inget att dölja", låt det vara öppet..

Själv struntar jag i min integritet, de får lyssna av, smygspana hur mkt de vill, jag har inget att dölja, ett par fortkörningsböter med bil, och ngt som liknar ofredande, fast i trafiken, kommer ej ihåg vad det heter, ngt i stil med "underlåtelse i trafik"..

Men vad som är lustigt, är hur enskilda privatpersoner diskuteras i forum, man tar fram brottsregister (via nätet?), tar reda på historik, lägger ut info om etc, bekantas bekanta reggar sig och dementerar, ärenden länkas till tidningar...och allmänt kaos.

Jag begriper mig inte på de som gör hyss, och alla som vet om detta.. Nästan som att somliga skyltar med sina okristliga handlingar, för att va badboy? Massor folk på flashback verkar ju veta allt om människor som inte ens delar deras intressen..

:huvet

Last edited:
underhållande tråd :tummenupp

Informationen har ju alltid varit offentlig, det är bara det att den har blivit mer lättillgänglig nu så nån större skillnad är det ju egentligen inte mot förr.
Jag tycker snarare att det är bra att det kommer fram vad vissa pysslar med för att finansiera sina leksaker. För vissa har det förstås varit uppenbart länge, men vissa väljer ju att blåögt fortsätta dyrka sina idoler...

Har man rent mjöl i påsen så behöver man inte oroa sig.

/ Andreas

det finns en anledning till att man inte ska kunna bindas personligen till sitt flashbackkonto!

Alla som hänger på Flashback är väl lite halvkriminella? :D

ja alltså, vad är det för lirare egentligen? jag trodde rån början att det var ngt liknande afa - eller extremvänstern el liknande. sen fick jag för mig att det var lite magic-mushroom snubbar, men nu vet jag inte :va

Last edited:
ja alltså, vad är det för lirare egentligen? jag trodde rån början att det var ngt liknande afa - eller extremvänstern el liknande. sen fick jag för mig att det var lite magic-mushroom snubbar, men nu vet jag inte :va

Svar: Både och. Samt några andra luffargrupperingar.

Med tanke på att man kan diskutera allting och lite till på Flashback, finns där också alla sorters människor och lite till. Allt från datornördar till knarkare till pedofiler.

Inga direkta nyheter..

Man behöver inte gå längre än till detta forum för att hitta profiler med "imponerande" bakgrund.

Det finns allt möjligt folk på flashback. Först trodde jag att det var typ bara pundare som satt där, nu har jag märkt att det finns underforum för allt: Humor/ droger/ politik/ juridik osv.... Man kan väll kort och gott säga att flashback inte tillhör någon speciell grupp.

Äsch, jag har läst coolare trådar på Flashback där dom verkligen grävt fram personers privatliv.

Mkt underhållande.

Jordhåleutpressarfamiljen var avslöjad på FB inom 5 minuter efter att Aftonbladet skrev om 'chocken' tex.

Äsch, jag har läst coolare trådar på Flashback där dom verkligen grävt fram personers privatliv.

Mkt underhållande.

Jordhåleutpressarfamiljen var avslöjad på FB inom 5 minuter efter att Aftonbladet skrev om 'chocken' tex.

läste en tråd om en kille som blåste pundare över nätet. tydligen så letade de upp honom och gjorde otrevliga saker :skrämd

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma