Har sålt min s1000rr...

Status
Ej öppen för fler svar.
Vad är det du kör på?
40000 är min smärtgräns just nu och en billig försäkring är kravet, därför jag funderar på en twin, de brukar vara lite mer humana i premierna men ändå kul vrid i maskineriet.

Jag har känner till en oerhört välanvänd, och lika välservad, sporthoj á la årgång 2003 som skulle kunna lämna home base för den fasila pengen. Det finns fälgar, regndäck, krashkåpor, slicks, quic-shifter, växelindikator och .. och .. och annat skoj som bör passa en bandemon som dig.

Kostar mig 800kr/mån halvf. Det torde rimligen innebära 250kr/mån för dig. ;)

Håller Sverige på att bli lite mer jämlikt månntro:confused:
män har väl i alla tider varit tvungna att sälja sina leksaker för att ha råd med familjelivet etc. :D inte tjuter vi för det, vi är vana att prioritera:Bugar

Jag har känner till en oerhört välanvänd, och lika välservad, sporthoj á la årgång 2003 som skulle kunna lämna home base för den fasila pengen. Det finns fälgar, regndäck, krashkåpor, slicks, quic-shifter, växelindikator och .. och .. och annat skoj som bör passa en bandemon som dig.

Kostar mig 800kr/mån halvf. Det torde rimligen innebära 250kr/mån för dig. ;)

Bring it to me baby, då?

Vad är det du kör på?
40000 är min smärtgräns just nu och en billig försäkring är kravet, därför jag funderar på en twin, de brukar vara lite mer humana i premierna men ändå kul vrid i maskineriet.

Kör en gixxer 1000 -06 :)

Dom ligger ju lite över de 40K du nämner dock. Hur dom är i övrigt vet du ju.

I början på förra säsongen sålde jag min CBR 954 -02 för 42 lök. Billigt (snabbsålt) och värd varenda krona för köparen. Trevlig hoj för övrigt med skaplig försäkring :tummenupp

Kör en gixxer 1000 -06 :)

Dom ligger ju lite över de 40K du nämner dock. Hur dom är i övrigt vet du ju.

I början på förra säsongen sålde jag min CBR 954 -02 för 42 lök. Billigt (snabbsålt) och värd varenda krona för köparen. Trevlig hoj för övrigt med skaplig försäkring :tummenupp

Har provat en 954 och den är tyvärr för hög för mig, den kändes väldigt bred över sadeln vilket gjorde att jag inte nådde ner till marken.. är så trött på att behöva kliva av hojen och leda den så fort jag behöver backa 10 cm...

Man hittar inte en K5-K6 för under 60000!

Så... nu har jag fått en uppläxning av sonen för att jag ens funderade på att köpa en 748! Världens dyraste reservdelar och enligt honom ramlar det mesta sönder på dom efter ca 2000 mil.. vipparmar, koppling etc.etc.. Bara att byta vipparmar kostade 12000 för bara materialet..

En R1 -98 fick jag inte heller köpa för de har jätteproblem med växellådan tydligen..

Och jag får inte köpa en SV 650 för de är supertrista..

Och inte en monster för de är också svindyra reservdelar på..

Hans förslag är en Suzuki GSR 600, en Z750 eller en er6:a ur hans mekanikerperspektiv.. :va

Köp nu en zx12:a, så du får lite mos lite i klass med beeemern. Finns några stycken på blocket, just i din prisklass. Kräng en katt eller två så har du till en däckuppsättning också.:tummenupp

Hans förslag är en Suzuki GSR 600, en Z750 eller en er6:a ur hans mekanikerperspektiv.. :va

gsr 600 är skittrist, en snöpt gsxr 600. På gsxrn händer det iaf något när man varvar....:) Då är Hornet eller fz6 bättre val.
Kvalitetsmässigt håller jag Yamaha och Suzuki högre än Kawasaki men jag är ju ingen mek som din son. Men z750 är rätt kul, 150 kubik till känns mot motsvarande 600. Er6 är också kul men rätt påver i utförandet, tycker den saknar attityd.
Jag tycker du ska köpa en äldre välskött literhoj. Annars tror jag du tröttnar.:tummenupp

Köp nu en zx12:a, så du får lite mos lite i klass med beeemern. Finns några stycken på blocket, just i din prisklass. Kräng en katt eller två så har du till en däckuppsättning också.:tummenupp

Alltså jag har ju haft en zx12:a och den gick förvisso som ett spjut men rakt fram.. svårsvängd och stoooor för mig. Vi kom aldrig överens riktigt den o jag..

En gammal gixxer750 gör jobbet.
Tveksam till att grabben din har något att invända där.
:)

satt just och kollade på lite äldre gixxer 750, hade ju en -08 innan men hur är tex 01-03?

gsr 600 är skittrist, en snöpt gsxr 600. På gsxrn händer det iaf något när man varvar....:) Då är Hornet eller fz6 bättre val.
Kvalitetsmässigt håller jag Yamaha och Suzuki högre än Kawasaki men jag är ju ingen mek som din son. Men z750 är rätt kul, 150 kubik till känns mot motsvarande 600. Er6 är också kul men rätt påver i utförandet, tycker den saknar attityd.
Jag tycker du ska köpa en äldre välskött literhoj. Annars tror jag du tröttnar.:tummenupp

eller så kan du ju sälja din SP2:a billigt till mig?:tungan

Last edited:
Världens dyraste reservdelar och enligt honom ramlar det mesta sönder på dom efter ca 2000 mil.. vipparmar, koppling etc.etc.. Bara att byta vipparmar kostade 12000 för bara materialet..

Inga nyheter precis. Det bekräftar bara ryktet på gatan. Ducati- och HD- ägande är till för mekaniskt intresserade. Skall man köra dem också, köp något annat.

satt just och kollade på lite äldre gixxer 750, hade ju en -08 innan men hur är tex 01-03?

Det är inte mycket att oroa sig över, det som har haltat ibland har varit statorlindning/laddningsregulator("generator"). Lätt att byta, finns gott om delar.

Ska du ha en äldre 1000cc sport-twin så kika på en Mille/RSVR isf..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma