Har polisen rätt till..

J.F

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
FZ6-N
Tja jag undrar som kommande a-begränsad åkare om polisen har rätt att kräva att få provköra motorcykeln för att avgöra om den är strypt eller inte?

Är tacksam för svar för till sommaren kommer rena gestapopolisen rulla runt på en mc i mina hem trakter.

om den är strypt så borde det ju inte vara riskfyllt direkt,
men annars så är det väl en av dom rättigheter polisen har om det finns misstanke om att körkort/effekt på hoj inte stämmer överens.

om den är strypt så borde det ju inte vara riskfyllt direkt,
men annars så är det väl en av dom rättigheter polisen har om det finns misstanke om att körkort/effekt på hoj inte stämmer överens.

Jo om den är strypt. Men hur många har i sin strypning? Ganska få vad jag har förstått.

Hörde också att det skulle vara en MC-polis i Värnamo i sommar.
Jag bor inte så långt där ifrån heller.(Gislaved)
Hoppas han inte jävlas för mycket med er i sommar bara:tummenupp

Om de har rätt att provköra har jag ingen aning om.:va

Mvh Bananen

Hörde också att det skulle vara en MC-polis i Värnamo i sommar.
Jag bor inte så långt där ifrån heller.(Gislaved)
Hoppas han inte jävlas för mycket med er i sommar bara:tummenupp

Om de har rätt att provköra har jag ingen aning om.:va

Mvh Bananen

OK. Men han är ju ingen populär polisen sen tidigare direkt(lite rambo över han). Han stoppade bl.a. förra vintern för att mitt cykellyse hade lite glapp o lyste men men någon sekunds bortfall.
Det hela slutade med en lapp på 500kr.

OK. Men han är ju ingen populär polisen sen tidigare direkt(lite rambo över han). Han stoppade bl.a. förra vintern för att mitt cykellyse hade lite glapp o lyste men men någon sekunds bortfall.
Det hela slutade med en lapp på 500kr.

Åh Fan.
Ja han tycker nog att han gjorde världens gärning när han plockade en så tungt kriminell samhällsbelastare som dig med glapp i lyset:tungan
Vilken Looser han verkar vara det där blåbäret.

Rätt att provköra kanske han har men han har ju ingen möjlighet att bara genom provkörning bedöma om cykeln är strypt eller ej. Polisen är ju ingen rullande landsväg med effektmätning.

hur som helst så har han rätt att belöna dig med ombesiktning o därmed effektintyg på att den inte överstiger xxx antal kilowatt,
smäller du med en hoj som du inte får köra enl,ditt kk så har du större problem än en sur konstapel.

Rätt att provköra kanske han har men han har ju ingen möjlighet att bara genom provkörning bedöma om cykeln är strypt eller ej. Polisen är ju ingen rullande landsväg med effektmätning.

Han har rätt till att provköra men jag tvekar på att han vill lämna dig ensam med hans polishoj vid vägkanten under tiden?

:yoparty spelar väl inte så stor roll! värre är det nog om du hammnar i en trafik olycka då kollar dom det direkt. Så tar du bort den kan du ju lika gärna köra med trafikförsäkring. För du får ju inte ut något om det händer något. Och kör du på någon så ska du nog hålla hårt i tvålen i duchen ha ha

Men om man nu säger att de har provkört den och anser att den verkar lite väl pigg och bestämmer att ta in den. Blir man av med den å platsen då eller och får gå sin väg hem eller får man tid för att lämna in den? För då är det ju bara skicka i den.

om du nu ändå tänker köra olagligt så varför på en strypt moppe ,,
safta i med en fet raket i stället ,, finns säkert någon turbo busa som
du kan ha kul med,,,, samma straff,,,,,,,,,,,,,:huvet

Polisen har inte bara rätt att provköra fordon, de har även rätt att beslagta fordon för att göra grundligare teknisk undersökning på fordon. Kanske inte vanligt men det händer, särskilt med mopeder och epa/a-traktorer.

Men om man nu säger att de har provkört den och anser att den verkar lite väl pigg och bestämmer att ta in den. Blir man av med den å platsen då eller och får gå sin väg hem eller får man tid för att lämna in den? För då är det ju bara skicka i den.
Hur hade du gjort?
Hade du låtit dig själv åka hem och skruva tillbaka hojjen till original? :va

Last edited:
Om du fortfarande pratar om din Xt behöver du fortfarande inte oroa dig..

Bängen har rätt till vad fan dom känner för..och skulle dom inte ha det så får dom det till att dom inte har gjort nått fel ändå. så är det . slut :näsblod :mad:

Åh Fan.
Ja han tycker nog att han gjorde världens gärning när han plockade en så tungt kriminell samhällsbelastare som dig med glapp i lyset:tungan
Vilken Looser han verkar vara det där blåbäret.
Dagens språklektion; Förlorare stavas loser på engelska. Looser betyder lösare.
Om du menade loser så håller jag med dig. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...