Har ni tips på BRA speedshifter ?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Har hört att en del har problem att få dom att funka riktigt bra. Såg en annons om en som kostar 1000 kr, till det priset är jag rädd för att det inte funkar så bra. Vilka är bra-prisvärda?? Kostar?

Var hittade du den??? Jag letar för fullt! Annars finns ju techtronics men den kostar typ 4500kr och då får du importera den från England (Tror ja d va) Sen har ju alltid HPP racing quickshifters, kostar drygt 3000kr.

BillSkullman skrev:
Den där såg inte så himla "wow" ut..
http://www.techtronics.co.uk/quickshifter.htm
Så här ska de se ut, men vore fint om de kostade en fjärdedel.

Funderar lite på varför vissa i 600-klassen växlar med tummen (på tutknappen)?

Jag har förädlat den grejen lite och kör med en fjäder på växelspakens länkage som man spänner upp så att det är fjädern som växlar istället för foten - ungefär som en spännbar hane på en pistol. Funkar perfa tillsammans med en quickshifter på tutknappen.

andersbrink skrev:

Jag har förädlat den grejen lite och kör med en fjäder på växelspakens länkage som man spänner upp så att det är fjädern som växlar istället för foten - ungefär som en spännbar hane på en pistol. Funkar perfa tillsammans med en quickshifter på tutknappen.

Men du måste väl ändå manuellt tillbaks med växelpetaren efter varje växling så då försvinner väl det bra-iga?

andersbrink skrev:

är inte det för att man inte får ha quickshift i Supersport? tutan fungerar då som dödare om jag fattat rätt. samma funktion som qiuckshift fast manuellt styrd brytare...

Har du en Powercommander PC3usb monterad på din hoj är ju det självklara valet en quickshifter ifrån Dynojet ställbar med en bärbar PC.
Finns i olika varianter en som man monterar på vxl staget och en med knapp på styret.Har själv den som monteras på vxl staget på min GSXR1000 funkar utmärkt. :tummenupp

Gixxer 1000 skrev:
Har hört att en del har problem att få dom att funka riktigt bra. Såg en annons om en som kostar 1000 kr, till det priset är jag rädd för att det inte funkar så bra. Vilka är bra-prisvärda?? Kostar?

BillSkullman skrev:
Men du måste väl ändå manuellt tillbaks med växelpetaren efter varje växling så då försvinner väl det bra-iga?

Uhm, va? Ska kanske förklara, "förspänningen" ställs bara in så mycket som krävs för att fjädern (och inte foten) måste röra sig den sista lilla biten för att nästa växel ska åka i. På mina hojar är det 4.5 mm på växelstaget. På så sätt är växlingen inte i behov av en ultrasnabb fot när man kör med väldigt korta dödartider, nånstans nedåt 35 ms.

För att växla till nästa växel krävs det naturligtvis att låter växelmekanismen återgå till "normalläget" - precis som vanligt. För en ovan person känns prylen som jag har gjort lite splafsig och odistinkt i växellådan när man lägger i växlarna när man inte har bråttom.

reglementet i supersport säger att man inte får ha mekaniskt bruten tändning så då har ni varför de inte kör med det.
jag har en cordona använd en körning till salu för 700 med monteringsanvisning om det är intressant.
inte lönt att ha monterad då hojen ändå går supersport just nu.
lätt att ställa in efter jag monterat skiten rätt och går dessutom att stänga av under race om den skulle gå sönder eller nått liknande.
dessutom så kostar reperation av en sådan alltid hundra kr oavsett hur gamma den är.maila om det är intressant.
igelhammar@hotmail.com

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back