Har ni lärt er nåt idag?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag fick precis reda på vad en pogrom är. Aldrig hört uttrycket förr.

Vad har ni lärt er?
 
Att jästen S-33 kan jäsa så snabbt i början, om den jäser i rumstemp, att den höjer temperaturen i jäshinken så till den grad att värmen slår ut jästen vilket ger en öl med mer fyllighet och lägre alkoholhalt än önskat...
Om ett par dagar vet jag om det hänt i min jäshink men nån form av öl blir det iaf...
 
Tack vare denna tråden vet jag numera också vad pogrom betyder. Det visste jag inte innan.
 
Igår lärde jag mig att det gör ont att få syra i ögat...
 
Jag har lärt mig byta stötdämpare på bilen idag! Ja de bakre... Fram blir imorgon men de har man haft av ett par gånger!

Coilovers! :rolleyes: Blir inte så lågt som många tror när man använder coilovers dock. Min bil ska funka och inte skrapa backen!
 
Lite mer om hur man fryser klar is.... Och att kolsyrat vatten inte blir klar is..
 
Idag har jag lärt mig att Biltemas nya hjälmar i motsats till förra modellen inte dånar så man omedelbart blir döv ens i motorvägsfart. Win!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top