Har ni lärt er nåt idag?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
.... Att man får kämpa för varenda förbannade meter man skall framåt här i livet. Ingenting kommer av sig själv. Aldrig.

Samma tanke här idag med på jobbet...börjar ruttna något fruktat. Får se hur man känner sig efter löne-monologen som är i faggorna.

Just nu verkar jag hamna med svarte-petter oavsett vad jag hamnar i...man hade fördomar om kommunal verksamhet, de är numera bekräftade, trots att det är en it-avdelning man jobbar på. :huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samma tanke här idag med på jobbet...börjar ruttna något fruktat. Får se hur man känner sig efter löne-monologen som är i faggorna.

Just nu verkar jag hamna med svarte-petter oavsett vad jag hamnar i...man hade fördomar om kommunal verksamhet, de är numera bekräftade, trots att det är en it-avdelning man jobbar på. :huvet

Kommunal verksamhet är vad jag märkt mest ett träsk av ganska stor oförmåga att göra saker. Statlig verksamhet har gjort prokrastinering och dåliga beslut bara för att till lite av en konstform. Bara ett tips inför framtida jobb. :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kommunal verksamhet är vad jag märkt mest ett träsk av ganska stor oförmåga att göra saker. Statlig verksamhet har gjort prokrastinering och dåliga beslut bara för att till lite av en konstform. Bara ett tips inför framtida jobb. :hihi

Mmm, så när jag ger upp så skall man söka sig till en statlig instans? :crash Nu är det verkligen förjäkligt på firman, lite pga yttre faktorer driver på diverse tyngre projekt. Som alla verkar landa på mina axlar...idag var det EDI-trafik som strulat, givetvis mitt fel då jag flyttade mailtvätten för ett par månader sedan.

När jag med skärmdumpar bevisat att trafiken gått som vanligt genom office365, ner i vår exchangekärra, och ut i mailboxen, och KONSULTFANSKAPET (som skall ha ett öga på't, och jobbar på firman som sålt på oss eländet) envist fortfarande hävdar att det är mailen som strular...då gav jag upp idag. :huvet
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har lärt mig att IKEA inte verkar sälja diskmaskiner på något av sina varuhus.
Det är det enda i vitvaruväg som jag tänkt köpa från dem och jag trodde i min enfald att det skulle gå att bara hoppa in i bilen och svänga förbi och hämta hem.

Men det sket sig ordentligt kan man säga. Nu verkar det enda alternativet vara att beställa på nätet och få den hemlevererad om två veckor, till en extra kostnad av 599:-. :död
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har lärt mig att IKEA inte verkar sälja diskmaskiner på något av sina varuhus.
Det är det enda i vitvaruväg som jag tänkt köpa från dem och jag trodde i min enfald att det skulle gå att bara hoppa in i bilen och svänga förbi och hämta hem.

Men det sket sig ordentligt kan man säga. Nu verkar det enda alternativet vara att beställa på nätet och få den hemlevererad om två veckor, till en extra kostnad av 599:-. :död

Slånge nyss ut ett sånt as ur sommarhuset. Nu tjänstgör den som smådelstvätt i garaget...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Slånge nyss ut ett sånt as ur sommarhuset. Nu tjänstgör den som smådelstvätt i garaget...

Det låter ju praktiskt. Om man har vatten i garaget dvs.

Hade från början tänkt köra samtliga vitvaror från annat håll då jag har rätt goda rabatter via bekanta. Men stommarna kommer från IKEA och det är osäkert om någon annan tillverkares diskmaskin funkar för integrering.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Integrerad diskmaskin? Bör funka med vilken tillverkare som helst, de har standardmått som är nån millimeter mindre än innermått för typ alla stommar.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Integrerad diskmaskin? Bör funka med vilken tillverkare som helst, de har standardmått som är nån millimeter mindre än innermått för typ alla stommar.

Ehm njae, det verkar tyvärr inte vara så enkelt längre. Det är inte själva storleken på diskmaskinen som ställer till det, utan storleken på fronten från IKEA.

När IKEA bytte kökssystem i somras så var en av skillnaderna mot det gamla att bänkskåpen blev 8 cm högre. Detta i sin tur innebär att frontskivan på integrerade diskmaskinen också är 8 cm högre vilket resulterar i att underkanten tar i sockeln vid öppning.
IKEA har löst detta genom att montera frontskivan på glidskenor istället för att ha den stumt monterad och det är högst osäkert huruvida andra leverantörers maskiner är förberedda för dessa skenor.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Ehm njae, det verkar tyvärr inte vara så enkelt längre. Det är inte själva storleken på diskmaskinen som ställer till det, utan storleken på fronten från IKEA.

När IKEA bytte kökssystem i somras så var en av skillnaderna mot det gamla att bänkskåpen blev 8 cm högre. Detta i sin tur innebär att frontskivan på integrerade diskmaskinen också är 8 cm högre vilket resulterar i att underkanten tar i sockeln vid öppning.
IKEA har löst detta genom att montera frontskivan på glidskenor istället för att ha den stumt monterad och det är högst osäkert huruvida andra leverantörers maskiner är förberedda för dessa skenor.

Aah. Jag sågade ur en liten bit på sockeln. Syns inte ändå.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har lärt mig att IKEA inte verkar sälja diskmaskiner på något av sina varuhus.
Det är det enda i vitvaruväg som jag tänkt köpa från dem och jag trodde i min enfald att det skulle gå att bara hoppa in i bilen och svänga förbi och hämta hem.

Men det sket sig ordentligt kan man säga. Nu verkar det enda alternativet vara att beställa på nätet och få den hemlevererad om två veckor, till en extra kostnad av 599:-. :död

Integrerad diskmaskin? Bör funka med vilken tillverkare som helst, de har standardmått som är nån millimeter mindre än innermått för typ alla stommar.



Det hela har löst sig.
Jag ringde till IKEA och det visade sig att de haft strul med hemsidan vilket resulterade i att lagerinfon var helt felaktig, och tydligen så säljs diskmaskinerna både på varuhuset här i stan och på flera andra i närheten.

Så idag har jag lärt mig att man inte kan lita på internet. Helt chockerande. :näsblod
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
.... Att man får kämpa för varenda förbannade meter man skall framåt här i livet. Ingenting kommer av sig själv. Aldrig.

Klart man får. Och det är dom som kämpar. Som kommer någonvart. :tummenupp

Dom som inte gör det. Sitter under fläkten, röker Gula Blend och hoppas på att det ska komma någon stackars sate och rädda dom från misären. För själva orkar dom inte. :näsblod

Kör hårt. Några meter till kommer du. :brinnerup
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja... men SÄG då!! :gnissla

Vill oxå veta? :tungan

Eftersom pojken ärvt min oförmåga att lämna saker halvgjorda så lyckades han få en flisa av vass i fingret.

En 50mm lång som stack ut 20-25mm på var sida av hans lillfinger, inte ute i skinnet, utan verkligen rakt genom ungefär mellan höjden av nagelbandet och yttre leden, typ där jag skulle förväntat mig att hitta någon form av ben. Nu så här i efterhand inser jag hur gammal jag är när första instinkten inte var att filma det, men han har iaf flisan i en burk för framtida referens.

På köpet fick jag lära mig hur det känns att dra ut vedartat material ur köttet på ett barn, ger en helt ny nivå på plåsterrycket.:gnissla
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top