Har ni kommit på nån med att sitta på eran hoj utan lov?

Hänt 2 ggr att föräldrar hjälpt sina ungar när dem trott kusten var klar.
Bryr mig inte om själva provsittningen i sig då för mig personligen gör inte en repa något men vad / hur tänker föräldrarna?
ALLA vill inte ha sina bågar provsuttna. Framförallt inte av barn då dem har en benägenhet att repa på ett annat sätt.

Hänt 2 ggr att föräldrar hjälpt sina ungar när dem trott kusten var klar.
Bryr mig inte om själva provsittningen i sig då för mig personligen gör inte en repa något men vad / hur tänker föräldrarna?
ALLA vill inte ha sina bågar provsuttna. Framförallt inte av barn då dem har en benägenhet att repa på ett annat sätt.

Vad är det som är så jävla svårt med att fråga? :va

Är det bara jag som har svårt att förstå varför det här betéendet är såpass vanligt som det uppenbart är?
kids kan jag ju förstå men föräldrar bör ju inse skillnaden på mitt och ditt.
Jag får inte riktigt in det i huvudet faktiskt.

De flesta hojåkare idag är väl belånade hojkonsumenter? Och då är det väl bankens sak om ngn sitter på köpehojen?

Last edited:
Jag förstår egentligen inte frågeställningen!! Klart som f... att det inte är OK! Handlar om respekt för andras egendom! Om jag ser en välpolerat BMW-cabbe utanför ICA, är det då OK att jag provsitter den lite eller att någon lyfter över ungen i förarsätet för att provsitta?

Nu kommer ju knappast detta drabba mig! :-) men om någon ändå skulle vilja provsitta 2 hjul från tidigt 1800-tal.... Tja.... Då Jävlar.... :smasha

Om någon skulle fråga? Ja, om det är ett barn som frågar! Skulle en vuxen fråga om hen får sitta på min hoj skulle jag fråga efter aktuell bokstavskombination! :dummer

De flesta hojåkare idag är väl belånade hojkonsumenter? Och då är det väl bankens sak om ngn sitter på köpehojen?

Jag tror banken förväntar sig att jag tar hand om leksakerna jag får låna :brynad

Jag tror banken förväntar sig att jag tar hand om leksakerna jag får låna :brynad

Dom skiter nog i det. Så länge du sköter lånet så att de får sina bonusar och utdelning.
Försäkringsbolaget kan dock ha visst intresse i bankens hoj, iaf om ditt omhändertagande och andras provsittningar urartar till ett försäkringsärende som överstiger självrisken.

Last edited:
Har du bostadslån? Om svaret är ja på den frågan så har du köpt dina leksaker för lånade pengar. Det är liksom ingen skillnad ifall du plockar pengarna från höger eller vänster ficka du i lika förbannat belånad.

Jaså du, mig veterligen är räntan på fordons och blancolån avsevärt mycket högre än räntan på ett lån från statshypotek.

Ärligt talat vet jag exakt vad du menade, men i slutändan är ett fordonslån mycket dyrare än ett bostadslån och ska man börja äga något mer än man belånar det så är det rimligt att börja med det som är dyrare att belåna, leksakerna.

Last edited:
Har du bostadslån? Om svaret är ja på den frågan så har du köpt dina leksaker för lånade pengar. Det är liksom ingen skillnad ifall du plockar pengarna från höger eller vänster ficka du i lika förbannat belånad.

Köpte mina leksaker innan kåken. Så jag känner ändå att leksakerna är betalda kontant utan belånade medel. Men givetvis har vi lån på kåken. Bra ränta med

Last edited:
Har larm med ett jäkla oljud så försöker någon klättra på avbryter dom nog snarast :hihi

Jag förstår egentligen inte frågeställningen!! Klart som f... att det inte är OK! Handlar om respekt för andras egendom! Om jag ser en välpolerat BMW-cabbe utanför ICA, är det då OK att jag provsitter den lite eller att någon lyfter över ungen i förarsätet för att provsitta?

Nu kommer ju knappast detta drabba mig! :-) men om någon ändå skulle vilja provsitta 2 hjul från tidigt 1800-tal.... Tja.... Då Jävlar.... :smasha

Om någon skulle fråga? Ja, om det är ett barn som frågar! Skulle en vuxen fråga om hen får sitta på min hoj skulle jag fråga efter aktuell bokstavskombination! :dummer

Varför skulle någon fråga om en höna får sitta på hojen? Det låter ju inte klokt

Varför skulle någon fråga om en höna får sitta på hojen? Det låter ju inte klokt
Animal-on-motorcycle-06.jpg

8469db4740b195f5ce4e9603317729da.jpg

Varför inte en höna? :va

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...