Har ni hört på fan!!!

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Srev ett inlägg förra veckan när farbrorblå stoppade mej på Sveavägen och jag fick böter för min MINI reg.plåt. Nu har jag satt tillbaka den riktiga plåten samt skyltbelysningen som det satt när jag köpte hojen. Iofs långt in under sätet framför bakhjulet ( vet ett antal hojar som har fått det godtjänt)
men inte jag inte :mad: Så jag fick en 2:a på det. men det värsta av allt var när stollen sätter ytterligare en 2:a för att det inte sitter nån gummilist längst upp på kåpglaset (vindskydd stor risk för personskador) har ni vart med om nåt liknande :kocko

Yoshimura rs-3 systemet sa han inget om fast han vred ur den så fönsterrutorna skakade... sicket :arsele
Vart har ni era plåtar nånstans?? har ni dom "där inne" och chansar eller??

Vill man bli stoppad hela tiden och få ombesiktning så kan man ju sätta den i hjulhuset, jag har den synligt. Och ja, jag har fått anmärkning på avsaknad av list på kåpglaset, en tvåa!

Vaddå, det sitter ingen list på mitt kåpglas..

Ska det vara så?

Masen skrev:
Srev ett inlägg förra veckan när farbrorblå stoppade mej på Sveavägen och jag fick böter för min MINI reg.plåt. Nu har jag satt tillbaka den riktiga plåten samt skyltbelysningen som det satt när jag köpte hojen. Iofs långt in under sätet framför bakhjulet ( vet ett antal hojar som har fått det godtjänt)
men inte jag inte :mad: Så jag fick en 2:a på det. men det värsta av allt var när stollen sätter ytterligare en 2:a för att det inte sitter nån gummilist längst upp på kåpglaset (vindskydd stor risk för personskador) har ni vart med om nåt liknande :kocko

Yoshimura rs-3 systemet sa han inget om fast han vred ur den så fönsterrutorna skakade... sicket :arsele

Det står i vägtrafikkungörelsen att skylten ska vara monterad BAK på mc, inte innuti.....skitregel.

Ang. list på kåpglas....

Alla org. kåpglas har oftast en "listliknande" kant ingjuten i plasten från fabr. Har dock hört att säkraste tipset e' och hänga dit org. vid besiktn. om man har ett förhöjt eller bubbel på. Alt.kan man köpa kantskyddslist & klämma dit om man inte vill byta. Finns att köpa på karossfirmor el. på båttillbehörsfirmor.

När man besiktar kan man väl sätta fast plåten ordentligt där bak så de blir nöjda, sen åker den ju av när man kommer ur hallen iaf :hihi

jävla fjantigt att bråka om listen, ta en fil och runda av kanten så går det nog bra ska du se!

Det är för att flera har fått halsen avskurna när dom vurpat, men de händer ju bara andra...

Det där med kåpglaset råkade den tidigare ägaren till min första hoj utför varje år. Men när jag tog över den så slutade dom med det.

Denna historien är från början av nittiotalet när mobiler fortfarande var relativt stora och kopplades in på bilens elsystem.
Jag har däremot råkat ut för att få anmärkning på mobilhållaren i bilen som satt till höger om ratten men inte så långt ut som ratten. Motiveringen var att jag kunde slå huvudet i den om jag krockade. När jag frågade om han inte skulle anmärka på ratten också då eftersom den faktiskt satt framför mobilen så blev han skitsur och gav mig en ombesiktning på bromsarna bak istället. :huvet

Bilprovningslotteriet är det bara att lära sig leva med då mår man bättre och lever längre.

frish

Bara så trött på alla som gnäller så fort de får böter...man VET att man inte får ha miniblinkers, måste ha skylt belysning, inte får köra i 200...ändå gnäller alla så fort de åker fast! (JA! Min hoj e heller inte laglig men jag skulle inte gnälla över saker jag VET att jag kan åka dit på! Och jag skulle inte vara så korkad/ha så gott om stålar att jag åker till besiktningen med en hoj jag vet att jag kan få anmärkningar på...men men...det är ju jag...)

Finns en annan tråd här där författaren ifrågasatte om det inte var så att folk söker spänningen genom att t.ex. ha grejjor på hojjen man åker dit för...kanske mer sanning än man kan tro...?

Masen skrev:

Va fan, Masen. Det är lika bra att du lämnar det där åkdornet hemma i fortsättningen :D
Men jag måste säga att jag fick mig ett fint skratt när den där Haffan stoppade dig, och du stod och grimaserade... :7peta :rofl
//TwinSucker

Kanten på kåpglaset ska ha en radie av 3mm (dvs 6mm i diameter) för att den ska bedömas som ofarlig.

Anledningen till att man inte anmärker på ratten är att den är slagprovad/krocktestad medan ett felaktigt monterat telefonfäste ställer till stor förödelse i ett ansikte även vid lågt krockvåld.

Masen skrev:

anntingen har du det enligt reglementet eller så stannar du inte nästa gång.
SURT men så e det. inget illa ment mot polisen men vissa dar har dom inget bättre för sig.

Masen skrev:

Gnäller du för att någon annan än du själv insåg att kåpglasets kant var så vass att det fanns risk för personskada? :kocko

rookie skrev:
...man VET att man inte får ha miniblinkers, måste ha skylt belysning, inte får köra i 200...

Jag visste inte att miniblinkers är förbjudet? :confused: Finns det någon lag på hur stora blinkersen ska vara? Trodde de bara vara att dom skulle synas tillräckligt med rätt färg på skenet..

/Fredde

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...