Har ni deklarerat ännu?

När kommer pengarna för oss som SMS'ade direkt blanketten kom?

(Värre för en kompis, han betalar in preliminär skatt varje månad, men fick ändåså 33.000 i restskatt - och han har revisor... hon borde få en rejäl käftsmäll!)

Vi hade ett tag en sån där konstig revisor. Varje jäkla år var det restskatt på allt mellan 50-100k. En aktoriserad dessutom. Efter många ursäkter, många jo men du vet mm från honom så lämnade vi den byrån.
Nu ligger vi alltid perfekt. Kanske ett tips till din polare också. Det var värt att ta den smällen, kostnaden, tiden mm bara för att kunna ha koll och ordning.

Har inget och deklarera.
Har ingen aning om hur man gör heller, men folk brukar whina rätt mkt när det närmar sig så verkar vara rätt töligt :)

Absolut inget att oroa sig för alls :pannkyss. Det var betydligt krångligare förr. Många som missar avdrag då de bara godkänner utan att kolla igenom så läsa igenom blanketten man får och ta reda på lite fakta är aldrig fel :) .

(Antar att du är för ung för att få deklarera än?)

Vi hade ett tag en sån där konstig revisor. Varje jäkla år var det restskatt på allt mellan 50-100k. En aktoriserad dessutom. Efter många ursäkter, många jo men du vet mm från honom så lämnade vi den byrån.
Nu ligger vi alltid perfekt. Kanske ett tips till din polare också. Det var värt att ta den smällen, kostnaden, tiden mm bara för att kunna ha koll och ordning.

Ska helt klart tipsa honom om det (fast jag tror och hoppas han har börjat snegla på "otrohet" redan nu, förra året åkte han på 25.000)

p.s http://deklarera.istheshit.net/
Många har säkerligen sett den innan, men det skulle sitta så klockrent om man kunde göra så :D

FAN! Helvetes jävla E-legitimationsskräp. Tack vare den skiten lämnade jag in deklarationen 00:01. Jag utgår ifrån att allt jag skulle få tillbaka går till straffavgiften nu. :mad:

Nopp är 21 och man börjar väll deklarera vid 18?

Man börjar deklarera när man börjar tjäna pengar, min son deklarerade när han var 15, när han var 16 kom det första orangea kuvertet från Premie Pension Myndigheten :hihi

Gjorde min 5 minuter efter att dem släptes :) Va nyfiken på resultatet och när jag endå va klar så :banana

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back