Jag vill bara göra er uppmärksamma på att det börjar närma sig inlämningsdatum nu, och det är aldrig kul med straffavgift för att man har missat det hela.
Givetvis var rsv's hemsida knökfull nyss så det tog en stund innan man kunde logga in och lura till sig sina surt förvärvade slantar
Blev inte många kronor tillbaka så där hade jag lyckats åtminstone
Förvisso var det inte många kronor alls i rutan, man är ingen Göran Persson direkt...
Vi kan ju se till att denna tråd syns på första sidan tills det är finito på skatteverket, nån stackare kanske kommer på sig själv med att inte ha deklarerat.
Givetvis var rsv's hemsida knökfull nyss så det tog en stund innan man kunde logga in och lura till sig sina surt förvärvade slantar
Blev inte många kronor tillbaka så där hade jag lyckats åtminstone
Förvisso var det inte många kronor alls i rutan, man är ingen Göran Persson direkt...
Vi kan ju se till att denna tråd syns på första sidan tills det är finito på skatteverket, nån stackare kanske kommer på sig själv med att inte ha deklarerat.
Säkert ingen big deal för många, men jag har ingen egentlig inkomst. Det de beskattar mig på är vinsten på mina fonder som jag sålt av för att köpa möbler och dylikt till min studentlägenhet, fonder som mina föräldrar har sparat i för min räkning sedan jag föddes och som var avsedda att försörja min flytt hemifrån. Jag sålde av i somras och gjorde en total vinst på hela alltet på ca 17 000 kr. Hade jag istället väntat några månader tills skiten börjat gå ner och istället bara tjänat ca 16 000 hade jag fått behålla hela vinsten eftersom jag då inte tjänat tillräckligt mycket detta året för att bli skatteskyldig, men bara för den där ynka lilla tusenlappen extra ska de helt plötsligt ha 5000 kr av mig vilket innebär att istället för de 16 jag kunde ha tjänat om jag inte behövt skatta för att jag inte tjänat tillräckligt mycket får jag nu bara behålla ca 12. Det tycker jag är lite svinigt
Hur jävla stenad var egentligen personen som tänkte ut det där??

?