Har ni blivit deprimerade efter att ha sett Avatar?

Det är ju sant att man med sådana här filmer lätt kan inse att människan är för puckad och det är för många på den här planeten.

Ja jag blev deprimerad....

En chey som tyckte vi skulle gå och se den. Inte nog med den ekonomiska våldtäkten att betala 300kr för en på tok för lång skräprulle dessutom var ligget helt värdelöst....:gnissla

:gnissla:gnissla Dagens ungdom ser inte många filmer

Finns bättre och roligare saker att hitta på än att kolla på film hela dagarna.. :mattias

Dock tycker jag att jag har sett oerhört många filmer, Är det någon speciell film du tänker på som är bättre än dom jag skrev?

Jag tyckte filmen var helt ok, men varför skulle man bli deprimerad av den?:va Nog för att den vanliga världen är grå och tråkig, och nog för att människan är en vidrig ras, men det har väl alla vetat länge??:va Förstår inte vad en hittepåfilm skulle förändra...

Vad menar du med hittepåfilm? Menar du att Avatar inte är på riktigt? :confused:

Last edited:
Vad menar du med hittepåfilm? Menar du att Avatar inte är på riktigt? :confused:

Ah! Oj, ehm, ojdå... Eeh... Mögel, sätt dig ner. Det är något jag måste berätta... Avatar är på låtsas, och det som händer i filmen har inte hänt på riktigt... Jag är ledsen att behöva rubba din världsbild på det här viset, men jag kände att du bör veta sanningen. Jag beklagar.

Och visst ja, tomten finns inte heller.

Finns bättre och roligare saker att hitta på än att kolla på film hela dagarna.. :mattias

Dock tycker jag att jag har sett oerhört många filmer, Är det någon speciell film du tänker på som är bättre än dom jag skrev?

Tokyo Drift måste väl vara bland de största kalkonrullarna fullt i paritet med Johan Falks snutrullar. Att nämna den bland bra filmer är ungefär som att nämna bra i en mening som även omfattar valfri idolartist....

Tokyo Drift måste väl vara bland de största kalkonrullarna fullt i paritet med Johan Falks snutrullar. Att nämna den bland bra filmer är ungefär som att nämna bra i en mening som även omfattar valfri idolartist....

Bra film är väl upp till var och en att bestämma eller?? Är det så att om du inte gillar den så får ingen annan göra det heller?

Jag anser att Tokyo Drift är en av dom bästa filmerna jag sett iallefall.

Ah! Oj, ehm, ojdå... Eeh... Mögel, sätt dig ner. Det är något jag måste berätta... Avatar är på låtsas, och det som händer i filmen har inte hänt på riktigt... Jag är ledsen att behöva rubba din världsbild på det här viset, men jag kände att du bör veta sanningen. Jag beklagar.

Och visst ja, tomten finns inte heller.

:gråta

Last edited:
Bra film är väl upp till var och en att bestämma eller?? Är det så att om du inte gillar den så får ingen annan göra det heller?

Okej, vi har förstått att du försöker vara ironisk. Du kan släppa det nu.

Transport, muskler, frisk luft, naturupplevelser, bestående trevliga minnen, möten med nya människor, lindring av abstinensbesvär i gashanden, sköna G-krafter. Räcker det?

Jag läste: Bullshit, bullshit, naturupplevelser, roligt, roligt, roligt, roligt. Alltså att det är roligt och ger naturupplevelser.

Film är roligt, beroende på film så är det precis som litteratur karaktärsutvecklande och ger gymnastik för hjärnan, det är bra diskussionsunderlag och även rätt socialt.

Jag kan också ordbajsa ut anledningar! :mattias

Yall_nggas_postin_in_a_troll_thread.png

Last edited:
Transport, muskler, frisk luft, naturupplevelser, bestående trevliga minnen, möten med nya människor, lindring av abstinensbesvär i gashanden, sköna G-krafter. Räcker det?

Men hur du än vänder och vrider på det så vet du inte vad som triggar andra människors psyke. En film kan sätta igång samma saker i kroppen på andra människor som hojåkning gör för dig eller som t.ex. klättring gör för mig. Eller för den del musik, film och böcker gör för mig.

Du pysslar med verkligheten på ett sätt, andra på ett annat. Det betyder inte att ett av dem är fel men att anta det är att enkelt dumförklara sig själv.

Jag läste: Bullshit, bullshit, naturupplevelser, roligt, roligt, roligt, roligt. Alltså att det är roligt och ger naturupplevelser.

Film är roligt, beroende på film så är det precis som litteratur karaktärsutvecklande och ger gymnastik för hjärnan, det är bra diskussionsunderlag och även rätt socialt.

Jag kan också ordbajsa ut anledningar! :mattias

Ja, du är bra på att ordbajsa...

Själv har jag fyllt upp min livskvot när det gäller mord, polisserier, styckade lik, kassa datoranimeringar och fjanteriscener med overkliga händelser. :osocial

Men hur du än vänder och vrider på det så vet du inte vad som triggar andra människors psyke. En film kan sätta igång samma saker i kroppen på andra människor som hojåkning gör för dig eller som t.ex. klättring gör för mig. Eller för den del musik, film och böcker gör för mig.

Du pysslar med verkligheten på ett sätt, andra på ett annat. Det betyder inte att ett av dem är fel men att anta det är att enkelt dumförklara sig själv.

Hur många tittar egentligen på TVfilmer bara för att de inte orkar göra någonting annat utan hellre ligger i soffan och slöar, skit samma vad som flimmrar på skärmen?

Jag tycker det är slöseri med tid. Visst dyker det upp bra filmer då och då som kan ge någonting extra, men tyvärr så är det för få enligt mig.

Bio går man bara på när man har en dejt och då kan det triggas igång både det ena och det andra, oavsett film... :rolleyes:

*/ ?>
Back