Har ni blivit deprimerade efter att ha sett Avatar?

Hmm, förbryllad, hur blir det en effekt då då?

Förklara! :)

Jag ska nog egentligen inte svara, men en gissning är att det är olika polarisation på glasen, dvs glasen är ett raster och rastren är vända olika i höger och vänster glas.

Jag har inte varit på bio sen Grease hade premiär.... nästan.

man fick ju nå fel i huvve av dom där röd gröna glasisarna.
:död

Ojojoj, man bör nog uppsöka en hjärnskrynklare om man blir deprimerad av såna saker.
Jag misstänker att depressioner är betydligt vanligare i modern tid mot vad det var för tex 40 år sedan, är det för alla filmers skulle månntro :gnissla

Verkligen inte. Filmen var inte ens hälften så bra som alla sagt. Fruktansvärt förutsägbar handling ju....

Ojojoj, man bör nog uppsöka en hjärnskrynklare om man blir deprimerad av såna saker.
Jag misstänker att depressioner är betydligt vanligare i modern tid mot vad det var för tex 40 år sedan, är det för alla filmers skulle månntro :gnissla

Ja int titt nån på film på 70talt int

:D

Kan någon tipsa om någon annan film som är värd att se i 3D?

Kan någon tipsa om någon annan film som är värd att se i 3D?

Starring: Sam Worthington
The Scoop: The next chapter of James Cameron's 3-D special effects bonanza is slated for 2010 (no release date as yet), but at this point the only character that's sure to return is Jake Sully

Alice in Wonderland,' (Tim Burton)
Starring: Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Mia Wasikowska
The Scoop: Movie goer's appetites have been whetted by early trailers for Tim Burton's surreal 3D tale based on Lewis Carroll's surreal children's classics, which combines live action and animation.

[YOUTUBE-ID]DeWsZ2b_pK4[/YOUTUBE-ID]

Inception,' (Christopher Nolan)
Starring: Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillard, Michael Caine
The Scoop: High-concept 3-D sci-fi fantasy that takes place the mind of a blackmailed businessman, from the director who revamped the "Batman" franchise.

[YOUTUBE-ID]7DwuVKfjctk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag blir deprimerad av att så många lägger så mycket tid på att glo på en massa filmer, som inte ger ett dugg mer än lite förströelse för stunden. :död

Jag tyckte filmen var helt ok, men varför skulle man bli deprimerad av den?:va Nog för att den vanliga världen är grå och tråkig, och nog för att människan är en vidrig ras, men det har väl alla vetat länge??:va Förstår inte vad en hittepåfilm skulle förändra...

Polarisering.

Horisontell eller vertikal.

...eller både ock. :)

Fast jag är nyfiken på hur man rent praktiskt hanterar "utsändande" av två parallella filmsekvenser (olika polariserade eller med differentierad våglängd beroende på system) i en biograf. Någon som vet vad för slags utrustning som används eller hur tekniken kan användas med vanlig projicering (finns ju 3D-filmer på DVD där polarisering tycks vara det som gäller)?

Sammanfattning av Avatar...

129053027903090394.jpg

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back