Har ni besiktigat med sånnahär?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Har ni besiktigat med sånnahär slimmade blinkers? De är E-märkta och köpta på MC-huset... De skall sitta bak på stjärten av rettan, kommer de gå igenom? Avståndet mellan varandra håller de ju, men tänkte mest på vinkeln... man ser ju att det blikar orange bakifrån, men hur ser de exakta bestämmelserna ut? Har ni kommit igenom med dessa (Valter Moto Components)? Tacksam för svar! :)

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    6 KB · Visningar: 1,255
Dea skrev:
Som fan! Kan det bli tydligare, va, va, va?

-ja :va

Alltså angående vinklar och det... Rettan har ju en väldigt kurvig rumpa, och när man står bakom ser man klart och tydligt att det blinkar orange, även om blinkersen är riktad åt sidan/snett bakåt. Man ser nästan hela ytan på den. Aja, det ska nog gå bra. Den är ju förfan E-märkt! ;)

Prova! Du blir ju inte direkt avrättad på plats om den inte går igenom.

Kay skrev:
Har ni besiktigat med sånnahär slimmade blinkers? De är E-märkta och köpta på MC-huset... De skall sitta bak på stjärten av rettan, kommer de gå igenom? Avståndet mellan varandra håller de ju, men tänkte mest på vinkeln... man ser ju att det blikar orange bakifrån, men hur ser de exakta bestämmelserna ut? Har ni kommit igenom med dessa (Valter Moto Components)? Tacksam för svar! :)

Min hoj gick igenom med såna blinkers!

Nog har de synpunkter

Jag blev stoppad av en mc snut pågrund av miniskylt,åkte på det och sen skulle han givetviss klanka ner på mer.Hade oxå sådana blinkers bak på undertailen och det ogilldes."Snäll" var han som inte gav mig böter men mer jobb att byta till orginal grejor och ombesiktning på 180 kr åkte jag på.
Såg snyggt ut när man kom till besiktningen med halvt riven bakdel för att bara få godkännt och sedan åter bygga om till R1 sexig bakdel :hihi
Hade heller inte skylt belysning men helt klart värt att ta risken med mini skylt o stylad bakända :)

R1 racer skrev:
Jag blev stoppad av en mc snut pågrund av miniskylt,åkte på det och sen skulle han givetviss klanka ner på mer.Hade oxå sådana blinkers bak på undertailen och det ogilldes."Snäll" var han som inte gav mig böter men mer jobb att byta till orginal grejor och ombesiktning på 180 kr åkte jag på.
Såg snyggt ut när man kom till besiktningen med halvt riven bakdel för att bara få godkännt och sedan åter bygga om till R1 sexig bakdel :hihi
Hade heller inte skylt belysning men helt klart värt att ta risken med mini skylt o stylad bakända :)

Jag besiktigade förra året så här, och det va inga problem.

Last edited:
Mr_White skrev:
Jag besiktigade förra året så här, och det va inga problem.

Var Besiktningsgubben i Vinsta full eller nåt! Skylta inte så mkt med ditt reg nummer nästa gång! :D

Last edited:
Vad är ni egentligen orolig för och varför tjatar alla om E-märkning? Det krävs inte vid vanlig kontrollbesiktning utan endast vid regbes som man gör vi import av fordon.

UrbanTiger skrev:
Får du nerslag på då det är temporär lösning.
64 § Körriktningsvisare på motorcykel av 1986 eller senare års modell skall vara typgodkänd 1. enligt kapitel 2 i direktiv 97/24/EG (se 2 kap. 18 §), eller 2. enligt ECE-reglemente 6 eller 50, kategori 11 och 12 (se 3 kap. 1 §). Körriktningsvisare på motorcykel av 1995 eller tidigare års modell får även vara av typ som uppfyller kraven i FMVSS 108, Table III i den version FMVSS 108 hade den 1 oktober 1989. Körriktningsvisare på motorcykel av 1985 eller tidigare års modell behöver inte vara typgodkänd. Ljuset från sådan körriktningsvisare skall vid dagsljus och klar sikt vara synligt på 30 m avstånd.

An3Azz skrev:
Vad är ni egentligen orolig för och varför tjatar alla om E-märkning? Det krävs inte vid vanlig kontrollbesiktning utan endast vid regbes som man gör vi import av fordon.

Man regbesiktigar även klotade hojar, om du t ex handlat av ett försäkringsbolag, eller mindre seriös handlare som säljer en klotad till dig.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien