Har ni besiktigat med sånnahär?

Besserwisser skrev:
64 § Körriktningsvisare på motorcykel av 1986 eller senare års modell skall vara typgodkänd 1. enligt kapitel 2 i direktiv 97/24/EG (se 2 kap. 18 §), eller 2. enligt ECE-reglemente 6 eller 50, kategori 11 och 12 (se 3 kap. 1 §). Körriktningsvisare på motorcykel av 1995 eller tidigare års modell får även vara av typ som uppfyller kraven i FMVSS 108, Table III i den version FMVSS 108 hade den 1 oktober 1989. Körriktningsvisare på motorcykel av 1985 eller tidigare års modell behöver inte vara typgodkänd. Ljuset från sådan körriktningsvisare skall vid dagsljus och klar sikt vara synligt på 30 m avstånd.

Jag har Audi S4 blikers på min hoj. Är mycket bättre och syns bättre en diod skiten som säljs på MC firmor.

An3Azz skrev:
Vad är ni egentligen orolig för och varför tjatar alla om E-märkning? Det krävs inte vid vanlig kontrollbesiktning utan endast vid regbes som man gör vi import av fordon.

Man regbesiktigar även skrotade hojar, om du t ex handlat av ett försäkringsbolag, eller mindre seriös handlare som säljer en skrotad hoj till dig.

UrbanTiger skrev:
Så står det i fordonsreglementet som används vid registreringsbesiktning och vid kontroll av Polis efter vägkanten. Vid vanlig kontrollbesiktning kontrolleras bara trafiksäkerheten och därmed endast funktionskontroll.
Nu har jag pratat med besiktningen och det dom säger är lite tvetydigt.
I grunden så gar du helt rätt! :tummenupp men det han sa var "vi kollar inte E-märkning om det ser braut" Så frågan är var den gränsen går? om det inte är E-märkning så är det en personlig bedömning av den som besiktar.

Min förra hoj gick också igenom med sådana blinkers.
Tror det mesta i blinkersväg går igenom bara dom har tillräckligt avstånd mellan varandra och syns bra av andra trafikanter.
/E

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...