Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

Har ingen tanke på att sluta pendla med mc än, varit frost någon morgon redan, rejält med kläder gör resan lite trevligare. Kommer att fortsätta köra året ut förhoppningsvis. Vädret kan man inte påverka, däremot sin egen inställning och valet av kläder.:tummenupp

Får ta o skaffa en offroad med spikdäck så kan man köra överallt utom på asfalt. Vill inte sluta köra nu då jag upptäckt tjusningen igen. Tyvärr är inte ATV:n godkänd på allmän väg då den bara är terrängreggad... :gnissla

Men förhoppningsvis håller sig vädret på bästkusten ett tag till... :rolleyes:

Ställde på idag, besiktning imorgon.
Såg säsongens första snöflingor i förrgår.

Mina hojjar står på året om.

Byter oftast bara till en med mer nabbar på däcken när det blir kallt.:tummenupp

Snön har ju inte kommit än! :hihi

Jag ställer aldrig av och pendlarhojen går så länge som det inte är snö eller is på vägen.
Med tanke på att jag tjänar minst en timme om dagen på att ta hojen till jobbet så försöker jag göra det så länge som möjligt.

kmr nog köra så länge det går jag med, när snön och isen kmr så lägger ja nog ner. kanske tar en tur någon dag mitt i vintern om det tillåts :)

ställer aldrig av, kör året runt så länge det är snöfritt på väg och/eller ej kallare än minus 10´c

26 mil ikväll efter besök på mc träffen vid Tydingesjön.Var ju hur skönt som helst att köra dessa ca 24 mil tur och retur.Lär nog dröja en tid med vintervilan. :crash

(Dagens ris till den jä_la surmulen på hoj inne i Broby som jag skulle fråga efter vägen vid en korsning när han bara blåste rakt förbi.Snacka om rötägg på två hjul). :finger

Ja det kanske är dags snart. känns som att det är sista veckan om man kollar väder prognoserna i Göteborg.

:hej

Äh, vafan, förra året var det ju 10 plusgrader på julafton, och någon snö kom inte förrän i januari-februari någon gång. Åtminstone här i den ultimata södern. Och hur länge låg den kvar, 4 veckor? Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, däck och ett generellt undantag för vägsalt.

Gathojen får gå ett tag till.
Räsrarna behöver mycket omvårdnad innan våren.

Färdigkört nu.
Det är ju halva grejen med hoj, att man går och längtar så förbannat under vintern, smider planer, torrbryter i garaget, osv.
Köra runt i nollgradigt bara för att man kan har jag inte fattat, lite som att ligga på stranden i december bara för att det går... :tungan

CAM00980.jpg

Klota i slutet av augusti, köpte ny för nån vecka sedan men bara kört hem den, Känns som en evighet till våren :gråta

Hoppas på några soliga dagar till med 10+. Har billig försäkring så jag kör så fort det blir tillfälle. Sen om det är december eller juni spelar ingen roll.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph