Har någon erfarenhet av Västerås Bil & Mcskola?

missymc

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsx 750
undefined
Vill ta kortet snabbt men inte tulla på säkerheten. Flera har rekomenderat Västerås bil mc skola. Lärarna är stenhårda men BRA. Har någon gått där ?

missymc skrev:
undefined
Vill ta kortet snabbt men inte tulla på säkerheten. Flera har rekomenderat Västerås bil mc skola. Lärarna är stenhårda men BRA. Har någon gått där ?

Tog mitt körkort där..... Roberto är super tuff, men samtidigt är det kul. Går du där kommer du ta ditt MC kort med all säkerhet. Intensivkörning är det bästa.

//M

missymc skrev:
undefined

Har gått där, i september i fjol. Stämmer bra att eleverna får höra vad de går för, men det är helt rätt. Är man osäker i trafiken rekommenderas man att ta tag i den delen i en bil istället!

Vi började med körgården, och putsade på trafiken mot slutet av veckan. Mitt intryck är att det var perfekt upplagt för de som har körvanan inne, och vill sätta körgården + rätt demonstrationsstil inför uppkörningen.

Kan bara säga bra saker om dom! :tummenupp
Roberto och dom andra tar hand om en på allra bästa sätt, mycket körning för pengarna och en bra lärare. Hård men rättvis. Gör man som han säger så får man kortet, saken är biff!
Han verkar även vara kompis med var och varannan på Vägverket så även om man gör "nervositetsmissar" på uppkörningen så kan man bli släppt förbi för att dom vet att har man haft Roberto som lärare så får man lära sig köra hoj som man ska!

Han ställde till och med upp en extra kväll innan uppkörningen för att vi skulle få köra lite extra på banan. Det kallar jag service!

Sen får man höra en massa kul historier från Roberto också... :hihi

missymc skrev:
undefined

Har tagit mitt kort där. Kan ABSOLUT rekommendera dom :tummenupp Man vet att Roberto aldrig släpper upp nån till uppkörning som han inte är säker på klarar det. Hård & tuff med gott hjärta :) Roberto alltså :tungan

KANON UTBILDNING!!!

Bellis skrev:
Har tagit mitt kort där. Kan ABSOLUT rekommendera dom :tummenupp Man vet att Roberto aldrig släpper upp nån till uppkörning som han inte är säker på klarar det. Hård & tuff med gott hjärta :) Roberto alltså :tungan

KANON UTBILDNING!!!

Är han duktig på att stegra ? :tungan :tummenupp

En intensivkurs är det bästa!
Jag tog ledigt en vecka körde hela dagarna kanon.
Uppkörning måndagen efter KLART. :tummenupp

Jag tog kortet där, han är riktigt bra lärare.. rekomenderas! :tummenupp

Bellis skrev:
:D Näää.... men han var en j-vel på att sätta garagevändningen samtidigt som han snackade i mobilen & rökte :yoparty
De du!!!!
Haha, ja det var en klassiker. Jävlar va nöjd han va med det! :D
Det enda negativa med den skolan som jag kan komma på är att dom troligen
är fullbokade ett tag framåt i år men ring och hör så snabbt du kan!
Jag bokade i slutet på november för att få plats i första gruppen men var ändå
inte säkrad en plats men det blev det och uppkörning så fort tiderna släpptes! :tummenupp

Edit: Vad ska han stoltsera med nu då när g-vändningen är borttagen tro?? :hihi

Edit: Vad ska han stoltsera med nu då när g-vändningen är borttagen tro?? :hihi[/QUOTE]

Han hittar nog på nåt :hoppa måste ju ha nåt att impa på grabbarna å tjejerna med ;)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka