Har man råd med banracing?

Den såg riktigt fin ut...fast bilden är liten och vinkeln skum, men men...snygg lack iaf... :)

Du kommer att spendera var enda sparad krona, och var enda penning av lönen på Racingen. Så kul är det, och man vill ju gärna köra så mycket som möjligt.
Men i det långa loppet, så blir iaf jag väldigt trött på att aldrig ha råd med ngt annat. Resa, köpa kläder mm, bara att glömma.

Men väl ute på bana så glömmer man helt bort sånna små bekymmer. :)

Tror det lutar åt att jag får leta upp någon licenskurs..... :wiggle
När är nästa kurs i Falkenberg....? :jisses :jisses :jisses

Nyteknik skrev:
Den har kostat det ett tag. Kanske billigare nu?

har mailat flera ggr ( och ringt några) (( tycker det är mycke pengar för en så gammal hoj))

i gämnförelse med din tex ..lr nån på tz250.com lr tz250racing.com

Nyteknik skrev:
Ring på denna Honda RS 250 R och kolla vad en 250 i bra skick kostar. Inte skjortan. Och 250 är roligare än 125. Det hör man ju på namnet.

Hähä, 1000cc är roligare än 250 det hör man på namnet.......

Ha inte en massa förutfattade meningar och skräm inte bort mina potentiella kunder :fatta!

125 är en fruktansvärt rolig och häftig klass som man kör till ungefär halva priset mot en 250. Det är där det bästa argumentet ligger för min del, eftersom jag inte badar i pengar så har jag råd att köra mycket 125 istället för att hoppa över varannan tävling som jag vet vissa i 250 gör...... :rolleyes:

Men visst, köp vad ni vill, bara det är riktiga racers! Men den som tror att en 125 R är en slö mesmoppe tror fel.

McFille skrev:
Nä, inte slö, bara überliten...hur lång e du chris aska?

Vi är lika långa: runt 1,80. Och runt 70 kg. Jag fick en smärre chock när jag satte mig på min TZ250 första gången. Trångt! Avståndet fram till styret, mellan fotpinnar och sadel och mellan pannan och kåpglasets kant är litet! Är man van vid en GSX-R häpnar man. Men när man väl rullar förstår man varför hojen är byggd så.

:rock

obruT skrev:
har mailat flera ggr ( och ringt några) (( tycker det är mycke pengar för en så gammal hoj))

i gämnförelse med din tex ..lr nån på tz250.com lr tz250racing.com

Du kan inte jämföra med USA. Och min var ovanligt billig. För en väl fungerande 250 utan skador får man nog räkna med 40.000 kr. Mängden slit- och reservdelar som medföljer avgör priset liksom årsmodell och trimdelar. En del kit-delar är vansinnigt dyra. Men är man nybörjare är min bestämda uppfattning att det är bra om hojen är så mycket original som möjligt. Leta på www.racing.no

Chris Ash skrev:
Men visst, köp vad ni vill, bara det är riktiga racers! Men den som tror att en 125 R är en slö mesmoppe tror fel.

Köp en vettig banhoj som passar dig o din ekonomi. Om det sen är 2-takt, 4-takt eller "äkta räser" eller bara en ombyggd gathoj har inte så stor betydelse. Får du blodad tand lär du byta hoj rätt snabbt ändå.

Nyteknik skrev:
Vi är lika långa: runt 1,80. Och runt 70 kg. Jag fick en smärre chock när jag satte mig på min TZ250 första gången. Trångt! Avståndet fram till styret, mellan fotpinnar och sadel och mellan pannan och kåpglasets kant är litet! Är man van vid en GSX-R häpnar man. Men när man väl rullar förstår man varför hojen är byggd så.

:rock

En 125 racer är liten, dock inte så otroligt liten, jag är 182cm och får plats ganska problemfritt. Första gången jag provsatt var det rock n roll..."är det så här man sitter på en riktig hoj" liksom. Offkeff som är 187 får utan problem plats på min hoj enligt egen utsago.

nej det har man inte

I C E skrev:
Tror det lutar åt att jag får leta upp någon licenskurs..... :wiggle
När är nästa kurs i Falkenberg....? :jisses :jisses :jisses

Som jag sa tidigare.....
Haka på och ta licensen till att börja med!
Det kostar 900:- för två dagar. 27/7-28/7.
Sök på licenskurs här på forumet för mer info!

McFille skrev:
...Hur är det att få tag på delar till t.ex. Honda RS250?...
Eftersom jag köpte en riktigt skabbig hoj råkar jag ha god erfarenhet av att köpa delar, nya såväl som begagnade, till just en Honda RS25R. Rent allmänt tycker jag att det är lätt att få tag på delar när man vet var man ska leta. Återförsäljare av nya delar finner du via Internet i USA, England och Japan. Det är lätt att beställa och jag har i alla fall alltid fått det jag beställt och betalat för.

gpcmoto.com
rscycles.com
iane.co.uk
breadlineracing.com
sp125racing.com
tsrworldwide.com

Att enkelt och rätt beställa delar via Internet gäller både för Honda och Yamaha. Dock har Honda en sevice som Yamaha helt saknar såvitt jag förstår, de levererar HRC-delar till samtilga auktoriserade Hondaåterförsäljare. Senast för en vecka sedan ringde jag till MC-Varuhusets reservdelsavdelning och beställde en liten del. Auktoriserade Hondaåterförsäljare är tungna att tillhandahålla denna fullsortimentservice som även omfattar HRC-delar. De använder en fast prislista och får lägga på max 6% på det pris de betalar till Honda. Du kan beställa ett styck av den minsta delen, vilket inte alltid går för vanliga gatcyklar där delar ibland säljs tillsammans i ett paket. Min lilla del fick jag reda på skulle kosta 413 kr och skickas hela vägen från Japan bara för min skull. Inga extra fraktkostnader eller andra avgifter. Fantastiskt!

Begagnade delar är alltid ett problem när det kommer till udda saker som en racer. Om man vågar kan man göra som jag och köpa delar osedda och lita på att killen vars bankkonto du just satt in pengarna inte blåser dig och att delarna är i utlovat skick. Bästa siten för begagnade racerprylar i europa:

igkoenigsklasse.de

Billigast sättet att handla nya delar är att gå samman flera stycken, beställa via Internet där de har de lägsta priserna och dela på frakten.

*/ ?>
Back