IronMike skrev:2411914...Själv släpper jag såpass mkt på gasen att jag kan stanna, eller väja trots att bilarna har väjningsplikt..varenda bil som korsar mig, ser jag som korkade sosse pensionärer utan uppsikt. Än sålänge har det funkat, varit nära men klarat mig tack vare (till synes) överdriven försiktighet på såna ställen.
Sådär har jag gjort i 25år och det är ett utmärkt råd du ger. Under dom åren jag kört hoj är det en hel del bilar som bara kört rätt ut, men det har hitills gått bra tack vare att jag gör som du.
Det värsta jag varit med om hände förra helgen. Jag var på väg hem för att byta till bil. Då kommer en dåre i en sån där liten sillburk till Merca (A140??), och kör rätt ut på 70-väg. Han tvärnitar halvvägs ute i vägen när han ser mig, men då har jag redan tvärnitat och väjt. Nå, inget att hetsa upp sig för, jag åker hem och tar bilen. När jag kommer till en av rondellerna här (med bilen då), så kommer samma dåre, jag hann ju ge honom ett långt ögonkast förra gången så jag kände igen honom, och brakar rätt ut framför mig som redan är inne i rondellen, så jag måste tvärnita igen.. Hur stor är sannolikheten för det här?? Och hur länge kommer idioten att klara sig utan olycka, när han tydligen har för vana att köra på detta viset?