Har krockat också!

IronMike skrev:
2411914 ...Själv släpper jag såpass mkt på gasen att jag kan stanna, eller väja trots att bilarna har väjningsplikt..varenda bil som korsar mig, ser jag som korkade sosse pensionärer utan uppsikt. Än sålänge har det funkat, varit nära men klarat mig tack vare (till synes) överdriven försiktighet på såna ställen.

Sådär har jag gjort i 25år och det är ett utmärkt råd du ger. Under dom åren jag kört hoj är det en hel del bilar som bara kört rätt ut, men det har hitills gått bra tack vare att jag gör som du.
Det värsta jag varit med om hände förra helgen. Jag var på väg hem för att byta till bil. Då kommer en dåre i en sån där liten sillburk till Merca (A140??), och kör rätt ut på 70-väg. Han tvärnitar halvvägs ute i vägen när han ser mig, men då har jag redan tvärnitat och väjt. Nå, inget att hetsa upp sig för, jag åker hem och tar bilen. När jag kommer till en av rondellerna här (med bilen då), så kommer samma dåre, jag hann ju ge honom ett långt ögonkast förra gången så jag kände igen honom, och brakar rätt ut framför mig som redan är inne i rondellen, så jag måste tvärnita igen.. Hur stor är sannolikheten för det här?? Och hur länge kommer idioten att klara sig utan olycka, när han tydligen har för vana att köra på detta viset?
 
Argyle skrev:
2411909 I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13.

http://hd.se/klippan/2006/08/25/motorcykel_och_personbil_krock

Jag hade ängla tur då jag låg 5m ifrån motorcykeln. Klarade mig med endast mjukdelsskdor på höft och axlar. En spricka på den ena lungan och två spruckna revben.
Hojjen har jag inte sett, men tror den är helt krash.. Blev inlagd på helsingborgsakuten då jag var medvetslös när dom kom fram till mig. Jag hade lyckats ta av mig hjälmen.
Jag körde självklart med fullt skinnställ och ryggskena.. Har endast ett skrapsår och det är på vänster tumme.
Bilföraren har väldig ångest och försökt nå mig två ggr på sjukhuset men ej kunnat pågund av olika själ.
Ska reda upp allt detta med försäkringsbolag och sådant på Måndag. Polisen besökte mig på sjukhuset och tog alkohol kontroll på mig, men det var inte mitt fel i alla fall.
MVH
Robin

Glad att du är i ett någolunda ok skick. Funderar på om man ska börja köra med hellyset på under dagstid. Det ligger väl en lag om det och väntar. Kanske lika bra att börja med det då detta faktiskt kan hjälpa oss att synas.
Jag är så j-a less på alla bilister som inte ser en när de svänger, oftast sitter kärringar bakom ratten...

Krya på dig nu gubben!!
 
wonderwizard skrev:
2412022Körde du själv eller var ni fler som körde?

-Körde du själv eller var det fler som körde?
-En polare höll i höger handtag, en annan i det vänstra och jag växlade och skötte fotbromsen.

Ibland blir det lite konstigt. :)

/H
 
Henning! skrev:
2412077 -Körde du själv eller var det fler som körde?
-En polare höll i höger handtag, en annan i det vänstra och jag växlade och skötte fotbromsen.

Ibland blir det lite konstigt. :)

/H



haha!
 
Henning! skrev:
2412077 -Körde du själv eller var det fler som körde?
-En polare höll i höger handtag, en annan i det vänstra och jag växlade och skötte fotbromsen.

Ibland blir det lite konstigt. :)

/H

Du förstår väl att han undrade om det var flera hojar som åkte tillsammans, som eventuellt kunde ha varit vittnen till händelsen :fyllisar
 
Argyle skrev:
2411909 I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13.

Jag körde självklart med fullt skinnställ och ryggskena.. Har endast ett skrapsår och det är på vänster tumme.


Gott att höra att du hade alla skydd på dig! Lycka till nu!

Jag bor i Barcelona och här kör ingen med skydd. Med värmen som är så förstår jag att det blir varmt som fan men jag fattar inte hur dom vågar, måste hända hur mycket olyckor som helst. Eller så är bilisterna mer vana och uppmärksamma här, men d tvivlar jag på. Har ingen olycksstatistik så jag vet inte!
 
F3nix skrev:
2412127 Du förstår väl att han undrade om det var flera hojar som åkte tillsammans, som eventuellt kunde ha varit vittnen till händelsen :fyllisar

Då skulle frågan ha varit:
"Körde du ensam eller var det fler som körde?"

Jag förstod mycket väl vad inläggsförfattaren MENADE. Det var det han skrev som blev lite lustigt. :)

/H
 
Vilken fantastiskt tur i oturen att det inte blev värre skador! Trist att läsa om en olycka såhår på söndagsförmiddagen, men man blev ju glad av att läsa om utgången.

Fy fasen för att vara bilföraren... kan tänka mig att ångesten är stor. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag orsakade en olycka där någon annan skadades (eller det otänkbara).
 
Last edited:
Henning! skrev:
2412142 Då skulle frågan ha varit:
"Körde du ensam eller var det fler som körde?"

Jag förstod mycket väl vad inläggsförfattaren MENADE. Det var det han skrev som blev lite lustigt. :)

/H


hehe, kunde inte låte bli *sorry* :)
 
F3nix skrev:
2412179 hehe, kunde inte låte bli *sorry* :)

När vi ändå är inne och sågar språkbruk kanske vi ska titta på trådens rubrik:
"Har krockat också!"

Jaha, vad MER har han gjort? Han har ju krockat OCKSÅ!

Menar han att han nu själv OCKSÅ har krockat? :)

Då ska det ju vara:
"Har också krockat!"

Syftningsfel kan bli väldigt kul!

Med vänliga pekpinnar...

/H
 
Argyle skrev:
2411909 I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13.

http://hd.se/klippan/2006/08/25/motorcykel_och_personbil_krock

Jag hade ängla tur då jag låg 5m ifrån motorcykeln. Klarade mig med endast mjukdelsskdor på höft och axlar. En spricka på den ena lungan och två spruckna revben.
Hojjen har jag inte sett, men tror den är helt krash.. Blev inlagd på helsingborgsakuten då jag var medvetslös när dom kom fram till mig. Jag hade lyckats ta av mig hjälmen.
Jag körde självklart med fullt skinnställ och ryggskena.. Har endast ett skrapsår och det är på vänster tumme.
Bilföraren har väldig ångest och försökt nå mig två ggr på sjukhuset men ej kunnat pågund av olika själ.
Ska reda upp allt detta med försäkringsbolag och sådant på Måndag. Polisen besökte mig på sjukhuset och tog alkohol kontroll på mig, men det var inte mitt fel i alla fall.
MVH
Robin

Det viktigaste är att du klarade dig med lättare skador och det tackar vi för. :bow
Hojen, hjälm m.m. är matreriella saker som kan ersättas, synd att försäkringsbolagen kan vara lite dryga ibland och ta lite väl lång tid på sig.
Med risk att låta kall, så får du vara glad att detta inte hände i början av säsongen ;)
 
Argyle skrev:
2411909 I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13.

http://hd.se/klippan/2006/08/25/motorcykel_och_personbil_krock

Jag hade ängla tur då jag låg 5m ifrån motorcykeln. Klarade mig med endast mjukdelsskdor på höft och axlar. En spricka på den ena lungan och två spruckna revben.
Hojjen har jag inte sett, men tror den är helt krash.. Blev inlagd på helsingborgsakuten då jag var medvetslös när dom kom fram till mig. Jag hade lyckats ta av mig hjälmen.
Jag körde självklart med fullt skinnställ och ryggskena.. Har endast ett skrapsår och det är på vänster tumme.
Bilföraren har väldig ångest och försökt nå mig två ggr på sjukhuset men ej kunnat pågund av olika själ.
Ska reda upp allt detta med försäkringsbolag och sådant på Måndag. Polisen besökte mig på sjukhuset och tog alkohol kontroll på mig, men det var inte mitt fel i alla fall.
MVH
Robin

Fy fan. Det är ju där jag bor. Var exakt på väg 13 var det? Skulle han svänga in mot Gråmanstorp? (Han kom från Klippan och du från Ängelholm?)

Vet du hur hela händelseförloppet gick till?

Tur att du klarade dig! :tummenupp

Om folk hade vetat hur man gör en vänstersväng på landsväg idag så hade nog många olyckor som den här kunnat undvikas..

Henning! skrev:
2412198 När vi ändå är inne och sågar språkbruk kanske vi ska titta på trådens rubrik:
"Har krockat också!"

Jaha, vad MER har han gjort? Han har ju krockat OCKSÅ!

Menar han att han nu själv OCKSÅ har krockat? :)

Då ska det ju vara:
"Har också krockat!"

Syftningsfel kan bli väldigt kul!

Med vänliga pekpinnar...

/H

Betoningsfel också.

Va vill DU nu igen?

VA, vill du nu igen? :D
 
Last edited:
Argyle skrev:
2411909
Bilföraren har väldig ångest och försökt nå mig två ggr på sjukhuset men ej kunnat pågund av olika själ.

Någon där uppe verkar verkligen gilla dig...

Inte så konstigt, han är väl rädd att du ska dö, han vet ju att han klanta sig, vill ju inte att någon ska dö... han ringer nog fler ggr ska du se
 
Argyle skrev:
2411909 I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13.

http://hd.se/klippan/2006/08/25/motorcykel_och_personbil_krock

Jag hade ängla tur då jag låg 5m ifrån motorcykeln. Klarade mig med endast mjukdelsskdor på höft och axlar. En spricka på den ena lungan och två spruckna revben.
Hojjen har jag inte sett, men tror den är helt krash.. Blev inlagd på helsingborgsakuten då jag var medvetslös när dom kom fram till mig. Jag hade lyckats ta av mig hjälmen.
Jag körde självklart med fullt skinnställ och ryggskena.. Har endast ett skrapsår och det är på vänster tumme.
Bilföraren har väldig ångest och försökt nå mig två ggr på sjukhuset men ej kunnat pågund av olika själ.
Ska reda upp allt detta med försäkringsbolag och sådant på Måndag. Polisen besökte mig på sjukhuset och tog alkohol kontroll på mig, men det var inte mitt fel i alla fall.
MVH
Robin

halloj på dig, gott att du klarade det så pass fint! :tummenupp

det var mig du träffade på datortomografen på lasarettet... jag som envisades med att kolla nålen i din högra arm och höra hur du mådde :tungan
 
mogwai skrev:
2412778 halloj på dig, gott att du klarade det så pass fint! :tummenupp

det var mig du träffade på datortomografen på lasarettet... jag som envisades med att kolla nålen i din högra arm och höra hur du mådde :tungan

Okej så det var du alltså. Ja nu mår jag rätt så hyffsat, längtar bara efter att få reda ut det här med försäkringsbolaget och köpa en ny hojj som jag kan använda nästa sässong.
Jag drog i alla fall mina venflon själv sen innan jag drog på lördagen!
 
Argyle skrev:
2412786
Jag drog i alla fall mina venflon själv sen innan jag drog på lördagen!

haha ja du hade ju några stycken av dom!! :D

hörde att dom hade hittat dig gurglandes (medvetslös) brevid hojen? men att du hade tatt av dig hjälmen själv i alla fall. Ogillar när vi får sådana där larm, man vet aldrig vad man får. Tyckte det var gott att jag kunde prata med dig och att du var vid medvetande och klar i huvudet. vi fick ju banna dig för att du inte ville ha på dig kragen och rubbet... vilket är förståligt :tungan

tur i oturen var det i alla fall såhär sent på säsongen... nu har du ju vintern på att att ta igen dig och bråka med försäkringsbolaget... hoppas det löser sig på bästa sätt.

ha det gott :yoparty
 
mogwai skrev:
2412795 haha ja du hade ju några stycken av dom!! :D

hörde att dom hade hittat dig gurglandes (medvetslös) brevid hojen? men att du hade tatt av dig hjälmen själv i alla fall. Ogillar när vi får sådana där larm, man vet aldrig vad man får. Tyckte det var gott att jag kunde prata med dig och att du var vid medvetande och klar i huvudet. vi fick ju banna dig för att du inte ville ha på dig kragen och rubbet... vilket är förståligt :tungan

tur i oturen var det i alla fall såhär sent på säsongen... nu har du ju vintern på att att ta igen dig och bråka med försäkringsbolaget... hoppas det löser sig på bästa sätt.

ha det gott :yoparty

MMM jag ville inte ha sakerna på för dom gjorde ju ont som fan. Sen ville jag sätta mig upp för att avlasta vänster höft för det spännde där, men var illamående så jag ville spy också.. Men fick primperan så allt blev bättre. Återhämtade mig otroligt fort faktiskt.
 
Godnatt alla! Dags att göra upp med försäkringsbolag och polis imorgon! *skönt*
Tack för alla svar!
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top