Har krockat också!

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Har också krockat

I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13.

http://hd.se/klippan/2006/08/25/motorcykel_och_personbil_krock

Jag hade ängla tur då jag låg 5m ifrån motorcykeln. Klarade mig med endast mjukdelsskdor på höft och axlar. En spricka på den ena lungan och två spruckna revben.
Hojjen har jag inte sett, men tror den är helt krash.. Blev inlagd på helsingborgsakuten då jag var medvetslös när dom kom fram till mig. Jag hade lyckats ta av mig hjälmen.
Jag körde självklart med fullt skinnställ och ryggskena.. Har endast ett skrapsår och det är på vänster tumme.
Bilföraren har väldig ångest och försökt nå mig två ggr på sjukhuset men ej kunnat pågund av olika själ.
Ska reda upp allt detta med försäkringsbolag och sådant på Måndag. Polisen besökte mig på sjukhuset och tog alkohol kontroll på mig, men det var inte mitt fel i alla fall.
MVH
Robin

Bifogat

• DSC00001.JPG
    DSC00001.JPG
    138.4 KB · Visningar: 101
Last edited:
Fyfan, ruskigt tråkigt :( ..men, jag blir samtidigt lite nyfiken på olyckan, vad du hade för hastighet osv? Om olyckan hade kunnat undvikas om du innan misstänkt att billisten kunnat åk ut utan att ha sett dig. Själv släpper jag såpass mkt på gasen att jag kan stanna, eller väja trots att bilarna har väjningsplikt..varenda bil som korsar mig, ser jag som korkade sosse pensionärer utan uppsikt. Än sålänge har det funkat, varit nära men klarat mig tack vare (till synes) överdriven försiktighet på såna ställen.

Det var nittio väg så jag har nog hållt nittio tror jag.. Eller saktare, jag kommer inte ihåg något av det.. Endast att billisten tydligen svänger vänster och inte ser mig!

Det glädjer att se en så pass positiv utgång på en otäck olycka! :tummenupp

Krya på dig!

Japp jag sitter i hemmt nu! Jag har lite svårt att resa mig och sätta mig.. Sova i sängen är ett helvete då man skall upp ifrån den. Men jag har fått panodil och tramadol mot smärtorna!

Argyle skrev:
2411909 I fredags krockade jag med en personbil utan för klippan på väg 13. Polisen besökte mig på sjukhuset och tog alkohol kontroll på mig, men det var inte mitt fel i alla fall.
MVH
Robin

Skönt att allt gick bra med personerna inblandade i alla fall. Så det inte vart värre än vad det vart så att säga.

Dyker polisen alltid upp och tar alkoholtest efter olyckor, eller misstänkte dom att du kört med alkohol i kroppen, hade du promille i kroppen?

Gött att höra du klarade dig med så lite skador.

Dags att märka upp hojjen med "dekaler" som gör att man syns lite mer?? Typ gula lysande trekanter på backspeglarna tex?? Inte snyggt, jag vet men man syns bättre iaf.

Liwa1 skrev:
2411930 Skönt att allt gick bra med personerna inblandade i alla fall. Så det inte vart värre än vad det vart så att säga.

Dyker polisen alltid upp och tar alkoholtest efter olyckor, eller misstänkte dom att du kört med alkohol i kroppen, hade du promille i kroppen?

Vet av egen erfarenhet att dom kommer och hälsar på så fort som möjligt på sjukan, sen har dom säkerligen som rutin att ta ett alkoprov och det är ju :tummenupp :tummenupp!!

Till trådskaparen: Skönt att det gick så pass bra som det gjorde!

Krya på dig!

Var med om samma sak i höstas. :( men det gick bra för mig som tur var. Hoppas du kryar på dig snabbt och att allt löser sig med försäkringsbolaget osv. Skönt att killen fick samvetskval och försökt ringa, i mitt fall så nekade han bara.

Låter som du har haft änglavakt :tummenupp

Tur att det gick så pass "bra" ändå.
Krya på dig & jag hoppas du inte blivit avskräckt att köra hoj igen

Liwa1 skrev:
2411930 Skönt att allt gick bra med personerna inblandade i alla fall. Så det inte vart värre än vad det vart så att säga.

Nej jag var helt ren, sen frågade polisen om jag körde sporthoj men jag svarde nej utan att jag körde street.. Men en skadeanmälan är redan gjord enligt polisen.. Men nu får jag inte tag på dom förrän på Måndag.

slippy skrev:
2411951 Änglavakt trots allt, krya på dig.
körde du med helljus ?

Nej jag körde inte med helljus, men detta var ju på ljusaste dagen och min hojj är blå dessutom.. Så han borde ha sett mig när han gjorde en vänster sväng. Men ska ringa polisen på måndag och se hur det ser ut med anmälan.

Hoppas jag får hojjen, sninnstället, hjälmen, stövlarna och sjukhuskostnaderna ersatta av hans försäkringsbolag. Men det kommer säkert bli någon slags rättprocess

wonderwizard skrev:
2412004 Låter som du har haft änglavakt :tummenupp

Tur att det gick så pass "bra" ändå.
Krya på dig & jag hoppas du inte blivit avskräckt att köra hoj igen

Nej jag är redan sugen på att sätta mig på en ny hojj och köra. Jag har inte blivit så traumatiserad, men vill gärna prata om vad som hände och så.

Last edited:
Argyle skrev:
2412011
Hoppas jag får hojjen, sninnstället, hjälmen, stövlarna och sjukhuskostnaderna ersatta av hans försäkringsbolag. Men det kommer säkert bli någon slags rättprocess

Nej jag är redan sugen på att sätta mig på en ny hojj och köra. Jag har inte blivit så traumatiserad, men vill gärna prata om vad som hände och så.

Som du beskrivit, så lär du få allt pröjsat av bilförarens försäkringsbolag, utrustningen inluderad.

Körde du själv eller var ni fler som körde ?

wonderwizard skrev:
2412022 Som du beskrivit, så lär du få allt pröjsat av bilförarens försäkringsbolag, utrustningen inluderad.

Körde du själv eller var ni fler som körde ?

Jag körde själv, men enligt en källa så såg flera vittnen händelsen

Skönt att det gick "bra", inga värre skador än så är ju alltid positivt... Hoppas det ordnar sig med "Förskingringskassan"....

IronMike skrev:
2411914 Fyfan, ruskigt tråkigt :( ..men, jag blir samtidigt lite nyfiken på olyckan, vad du hade för hastighet osv? Om olyckan hade kunnat undvikas om du innan misstänkt att billisten kunnat åk ut utan att ha sett dig. Själv släpper jag såpass mkt på gasen att jag kan stanna, eller väja trots att bilarna har väjningsplikt..varenda bil som korsar mig, ser jag som korkade sosse pensionärer utan uppsikt. Än sålänge har det funkat, varit nära men klarat mig tack vare (till synes) överdriven försiktighet på såna ställen.

Jag håller med ironmike, överdriven försiktighet är vad som gäller...
Men ibland hjälper inte ens det tyvärr...

Grattis Ironmike till RR licensen förresten:yoparty :yoparty ( läste på ett annat forum )

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back