Har jag råd att köra något roligare?

Varför titta på att helförsäkra en hoj i 30K klassen? Spara pengarna på banken skulle jag satsa på och köra halv/trafik.

Kawa ZX9R ~98 rekomenderar jag som vanligt när det gäller att ha kul för en billig peng. :tummenupp

Kanske inte träffar rätt på alla punkter, men roligare än så blir det inte för de pengarna. Är så pass bra pris att jag varit på väg att köpa den själv trots att jag lovat mig att testa något nytt till nästa säsong.

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_tuono_50520464.htm?ca=8&w=3

Visserligen ingen helkåpa, men fartvinden styrs undan rätt bra av fronten ändå. Du kan ju modda med ett högre kåpglas också om det skulle önskas. Hojen blir visserligen att se lite ut som en flygmyra om du gör det, men det ser du ju inte när du sitter i sadeln och håller dig krampaktigt i styret.

Du borde komma undan hyfsat i försäkring också.

Edit:
Var ju redan högre kåpglas monterat, bara att köra alltså. :tummenupp

Kanske inte träffar rätt på alla punkter, men roligare än så blir det inte för de pengarna. Är så pass bra pris att jag varit på väg att köpa den själv trots att jag lovat mig att testa något nytt till nästa säsong.

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_tuono_50520464.htm?ca=8&w=3

Visserligen ingen helkåpa, men fartvinden styrs undan rätt bra av fronten ändå. Du kan ju modda med ett högre kåpglas också om det skulle önskas. Hojen blir visserligen att se lite ut som en flygmyra om du gör det, men det ser du ju inte när du sitter i sadeln och håller dig krampaktigt i styret.

Du borde komma undan hyfsat i försäkring också.

Edit:
Var ju redan högre kåpglas monterat, bara att köra alltså. :tummenupp
Kan intyga att den är skojj. :)
Men försäkringen är ganska blodig.

Men försäkringen är ganska blodig.

Njae, är den det? Jag betalade runt 8k hel/hel för min Factory -08. Visserligen är jag lite (eller mycket) äldre än TS och bor i en lite mindre stad, men så jävligt kan de väl inte vara.

Nämnt innan, om du kikar på VFR, gå upp en storlek. Blackbird ger dig förbannat mkt hoj för pengarna. Toppfart massor, bekväm om du kör långt o fort, och helt klart rimlig försäkring. 25 000 - 45 000 beroende på årsmodell och miltal.

TL1000, klassas som touringhoj hos fbolagen, som 20-åring så fick jag premie på ~5000hel/hel från IF tror jag det var.
Och ifall det är jävlarannama du är på jakt efter så kommer den inte göra dig besviken, drar som en tomahawkrobot från stillastående till varvbryt på 6an :crash

Jobbar man yrkesmässigt med inridning av unghästar kan TL1000 även känd som "The widowmaker" vara spännande. Vill man ha det lugnare i sadeln på fritiden är nog TL1000R ett bättre (och dyrare val.)

Varför titta på att helförsäkra en hoj i 30K klassen? Spara pengarna på banken skulle jag satsa på och köra halv/trafik.

mhm.. ska ändra det till nästa säsong. Men hur är det med stöld? Min förra hoj blev stulen och jag fick 40k för den till en ny hoj... då var det ganska skönt att försäkringsbolaget inte bråka

GSX-R 1000 2005-2008 med tankväska:rolleyes:

1350 kr i mån trafik avställningsbar:tummenupp

Är du 50 eller? Jag är 22 och bor i centrala Malmö, de lär bara lägga på luren om jag ringer och säger att jag tänker köpa den hojen! :va

En GSX1250?
Ligger iofs lite över din budget om man kollar blocket nu, men borde gå att pruta ner rätt bra vad det lider.

Halvförsäkring så får du ju med stöld, lär ta ner premien rätt bra.

För 35-40 kan du få en fin literklubba.

Trafikförsäkra + gps tracker så vågar du ställa den överallt. Hel är onödigt då det är ganska billigt att laga dessa hojar efter marksyning (begagnade/eftermarknadsdelar kryllar det av på ebay tex).

Ta o köp en gixxer, då behöver man inte ha plats till brudar på bönepallen, man får ligga så fort man stannar till någon stanns :tuttar

Kan rekommendera Suzuki SV100 S. Billig, bekväm och ett jävla drag. Underbar motor, går att skjutsa på.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti