Har funderingar ang BMW 530,är det sunt månne?

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Jo...Nu börjar det klia och stickas i bilbytartarmen,denna gången är det en BMW 530i-01a som retas med mig.Touring är det och drag som jag söker.Men är det en bra bil?Bilen har rullat 19000 mil,fullstämplad servicebok och en hel hög med kvitton.Den går som en ny bil,milen känns knappt,så det är allt kvalite i de där tyskarna.Skall få lägga 20 tusen imellan på min Golf GTI-03,kan det verka rimligt?Jag får en bil som är 2,5 år äldre,och 8000 mil extra på mätaren.För och nackdelar mottages tacksamt.

BMW är jävligt gött, så är det bara... 5-serien (E39) är helt underbar att köra/åka! tycker du inte en 525 automat räcker? 530 är lite väl törstig

hur bra dealen har jag ingen aning om

/A

Är den så himmla törstig? Handlade en 540 -98 för nån månader sen och kör den blandat på 0.9-1,0l/milen
Rätt soft bil när man pillat bort alla standardfel.

Det är en bra bil. Har ingen aning om hur din nuvarande bil ligger i pris, så om det är lagom att lägga 20000 mellan eller ej låter jag vara osagt. Men det är en kanonbil. :)

Mkt bra bil, har en 525 touring -02 själv och är supernöjd

Ja att köra så var det som en dröm..njae,men hårt nära.Fina landsvägsvagnar det där.Fullsmockad med attiraljer oxå,så tröttnar man på att köra så kan man ju roa sig med å pilla på allt jox i den..Ang bränsleförbrukningen så kvittar det om den drar 1l/milen eller 1,3,jag kör så pass lite med bilen pga firmaåk.Hade jag slirat runt tusentals mil så hade det ju kommit i en annan dager,men nu så tar jag den smällen ang ev bensintörst.(Kan ju dock vara kul att få ett humm om hur pass törstig den är;Golfen drar ju en 2-3 dl mer än den borde...)
Det jag har bry med är eg milen,vad rasar vid 20k mil med min vanliga tur?Motor,låda,övrig drivlina?Rostkänsliga?Övriga standardproblem?

Ja att köra så var det som en dröm..njae,men hårt nära.Fina landsvägsvagnar det där.Fullsmockad med attiraljer oxå,så tröttnar man på att köra så kan man ju roa sig med å pilla på allt jox i den..Ang bränsleförbrukningen så kvittar det om den drar 1l/milen eller 1,3,jag kör så pass lite med bilen pga firmaåk.Hade jag slirat runt tusentals mil så hade det ju kommit i en annan dager,men nu så tar jag den smällen ang ev bensintörst.(Kan ju dock vara kul att få ett humm om hur pass törstig den är;Golfen drar ju en 2-3 dl mer än den borde...)
Det jag har bry med är eg milen,vad rasar vid 20k mil med min vanliga tur?Motor,låda,övrig drivlina?Rostkänsliga?Övriga standardproblem?

Det är en BMW... Den rasar inte... :7peta

www.autopower.se ---> begagnatguiden ---->E39 :tummenupp

Ja denna är ju manuell,så man har lite att roa sig med :tungan Börjar bli lite övertygad om att bilen nog är bra.. :tummenupp

Om du köper bilen, och sedan hamnar i "valfri-bil-av-annat-märke" någon gång i framtiden kommer du märka stor kontrast på komfort. BMW är BMW. Sluta vela! :fakta:)

Kör en 540iat -98. Bilen är skön, bra stolar och låg ljudnivå. Enda som verkligen är skit, är stereon. Vi har Hifi-paketet i vår. Det är väl det näst bästa och är ruggigt kasst. IOM att du nu kör vag så kommer du snabbt märka skillnad. Så kalkylera för byte av högtalare etc.

Kör en 540iat -98. Bilen är skön, bra stolar och låg ljudnivå. Enda som verkligen är skit, är stereon. Vi har Hifi-paketet i vår. Det är väl det näst bästa och är ruggigt kasst. IOM att du nu kör vag så kommer du snabbt märka skillnad. Så kalkylera för byte av högtalare etc.

Japp, stereon suger getpung, har startat ett projekt nu så stereon e på G att bytas ut tillsammans med övriga saker så man kan få lite bättre ljud i häcken

Köp !

Helt fantastisk bil !

Är inte törstig heller.

Har stora ljudpaketet och tycker ljudet är bra också. Ni kanske har sönderspelade högtalare :rolleyes:

Last edited:
Black Men Working!
Köp Audi istället!!

Audi är gödsel! Kanske gammelaudi funkar men de nyare som är förklädda skoder är tillsammans med religionen, modern tids största skäm!

Bra bil men vill minnas att E39 antingen 530i eller 530d har haft endel ventilras till fäld av ett konstruktionsfel. Sök på www.autopower.nu och du skall finna.

P.S. Det var visst dieseln det gällde: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=214342

Det är 3-liters dieseln som haft lite problem. Bensinarsexan är kanske världens bästa motor. Har själv haft 3 st fast i 3-serie.

Japp, stereon suger getpung, har startat ett projekt nu så stereon e på G att bytas ut tillsammans med övriga saker så man kan få lite bättre ljud i häcken

Jupp, på vissa punkter märker man att det är tüskt.. Stereon är kvalitativ men ljudet lämnar mycket över att önska. Sen brukar det vara kassett långt in på 2000-talet samt Dallas-telefon med knorvlig sladd.

Last edited:
Nyheter
Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back