Har funderat lite...

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
En del av er vet ju att jag söker efter ny hoj!
Har funderat lite och tänker ungefär så här:

I slutet av Juni har jag ju 45k, visst det räcker till en hoj men är i minsta laget. Inte helt lätt att hitta nån i bra skick...

Väntar jag 1 månad till så är jag uppe i ca 53k (om jag räknat rätt)
och då kan jag ju genast få en rätt sjysst hoj.
(Nu pratar vi i slutet av Juli)

Väntar jag ytterligare 1 månad så är jag uppe i 60k!!!!
Då kunde Chille hitta en riktig guldhoj...
Kanske en Gixxer 1000, vad vet jag..

Fast då kan jag ju lika bra vänta tills nästa år tycker ni??
Nä, faktiskt inte, oavsett om jag köper hojen nu inom 2 veckor eller väntar 3-4 månader så ska jag ha den under vintern så jag har nåt att "pyssla" med..
Nu när jag varit utan ett tag så är inte suget lika stort så jag skulle klara av det rent mentalt att vänta och köpa bättre hoj.

Men som sagt, detta är bara tankar, skulle vilja veta lite vad ni skulle gjort i mitt "förvirrande" läge.

Kom gärna med råd nu hur jag ska göra.

Ps, det är fortfarande R1, Gsx-r 750 och 1000 som jag är ute efter.
//VV

Som köpare är väl hösten helt rätt, det finns fler hojar att välja mellan och och många säljare håller ned priset för att få iväg grejerna inför vintern. Men å andra sidan, ska du åka massproducerad japps så finns det juh en uppsjö hojar till salu året runt. :tungan

Last edited:
sven666 skrev:
säg inte det, tycker du ska testa en twin.. some never go back ;)

Jag har kört både v-twin och radfyra. Visst ska han testa. Men det går inte och jämföra. Gillar man att det riktigt vrålar och skjuter på riktigt bra ska man ha en radfyra.

gillar man bottenvrid och att varenda skruv vibrerar loss, samt att den inte går märkvärdigt bättre än en nyare 600:a. då ska man ha en Twin.

Chille skrev:
Jag har kört både v-twin och radfyra. Visst ska han testa. Men det går inte och jämföra. Gillar man att det riktigt vrålar och skjuter på riktigt bra ska man ha en radfyra.

gillar man bottenvrid och att varenda skruv vibrerar loss, samt att den inte går märkvärdigt bättre än en nyare 600:a. då ska man ha en Twin.

Håller med :tummenupp man saknar faktiskt det ylande ljudet efter ett tag.

Njae, vet inte om twin är min grej (fast jag inte testat).

Vill så gärna ha en Gsx-r 1000, dem verkar så pålitliga, det värsta man kan ha nästan och inte lika nervös som en Retta.. Allt jag behöver är ju faktiskt 15k till och lite tur att hitta nån..

Vi får se helt enkelt, rätt hoj till rätt pris så slår jag till med en gång.

Chille skrev:

E nog därför som Millen hamna före 1000 cc japs 4:orna i masterbike då.... :rolleyes:

Försöker nu inte tjata på dej en twinn.... Jag gillar min hoj, men den passar säkert inte alla....
Men om du ska wheela så spelar hojen ingen jävla roll! Såg ju som sagt en guldvinge me skjuts och väskor på slangen i söndags....

Ska du wheela så köp en motard! Eller en skabbig gammal stunt hoj! Eller den du hade och dreva ner den som satan....

Men om du tänkt köra toppfarts race på raka, bilfria, 5 mils motorvägar så e det ju klart att du kommer fram först på en gixxer 1000! Men då går det ju andå fortare med en Busa..... Hmm.... :rolleyes:

En erfaren kille som känner sin hoj, kör lätt ifrån en ovan grönjöling som låter hojen köra honom!

Och hur många ggr har man inte sett det på banorna... :rolleyes:

Provkör alla hojar du kan komma över, och bestäm dej efter det!! :tummenupp

RSV_R skrev:
Eller varför inte denna...? http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=7284

Funkar nog till allt, och då är du värst i ADHD!!

Den är grym!! För grym för mig. :rolleyes:
Men du har rätt i att när man väl kan wheela så kan man i princip wheela med vilken hoj som helst..
Men jag ska vara ärlig, jag kan inte wheela och det är för att jag inte har övat så mycket heller. Det har bara varit korta intervaller på Viared typ.

Men det är inte därför jag vill ha en grym 1000cc, utan det är farten!
Visst, jag knäskrapar inte i kurvorna, men det är rakorna som jag vill kunna dra ordentligt!!! Typ när man får snuthäng... :eek:

Jag åkte nästan fast när jag körde för ett tag sen tack vare att min CBR inte klarade att dra grisen, och då snackar vi lååååånga rakor med låååånga böjar...
Det vill jag inte vara med om igen, och jag vet att förr eller senare så får jag häng igen och då vill jag kunna dra dem totalt och besinningslöst!!
Sen UNDERLÄTTAR det säkert att kunna wheela med lite mer pulver... :D

Jag skulle handlat mig hoj nu, i augusti är säsongen nästan över och hur skoj är det då att stå med hoj, Min lillgixxer duger alldeles utmärkt, har spakat tusingen med och visst, den vinner på rakorna, när det går 250+ men har inte fruktansvärt mycket mer drag på topp, dock har den ju ett grymt botten som 750:in saknar.

Nu haltar nog min jämförelse eftersom min tusing hade 158 bakhjulshästar, helsystem och PC3 medans 750:in bara har slipon.
Svänger det så vågar jag påstå att jag kör snabbare med min 750 samt att bromsar och chassi på den spelar i en annan liga.

Superbike i Gbg har en sprajlans gixx-750 -03 för mycket billiga pengar om du kan tänka dig att låna deg.

/F

Chille skrev:
Med roadracingförare ja.

hur många kör mille i tex rookie1000?

Är förbannat dåligt insatt i Rookie1000 men kan inte låta bli att tro att det är lite av en pengafråga?

---

Ska du fort rakt fram så är väl Busa en av de bästa alternativen, själv har jag svårt att se de roliga i att ligga på motorväg och snitta över 200 mil efter mil. Sen har juh sverige inge större utbud när det gäller sånna vägar. Köp en hoj med körglädje då sjunker dessutom risken för snuthäng.

Felix: Är det så att du jobbar i Gbg kanske??

Isåfall får du gärna PM:a och skriva vad ni har så
kanske jag kan komma och titta..

Chille skrev:
Med roadracingförare ja.

hur många kör mille i tex rookie1000?

2st! Som är dumma nog att göra det... Anledningen att fler inte gör det är tillgång på reservdelar mm. Dessa delar kostar dessutom 3 ggr så mycket som till R1 och gsxr.... Jag om någon vet hur svårt det är att hitta en lagom smälld mille på skroten... FINNS INGA!!

Och både du o ja vet att Millen är dyyyyr att laga...
2st fälgar=38 000 kr
Öhlins fram=25 000 kr
Sving=20 000 kr
Tank=14 000 kr

Tänk då på ordet "ram".... Hua! :rolleyes:

Men om du vill så kan jag kontra? Varför har dessa kassa/klena/ruttna twinnar dominerat i super bike VM sedan dom äntrade banorna....? (Mille/ducce)

När jappsen bara fick ha 750 cc så gnällde dom som fean.... Då fick dom öka till 1000 cc.... Glada blev då jappsen.... Men , vad hände? Jo, dom ligger fortfarande bak i listorna och harvar!!!! :lol

Anser fortfarande att det inte är hojen som avgör på våran "kassa" nivå....

RSV_R skrev:
2st!
Men om du vill så kan jag kontra? Varför har dessa kassa/klena/ruttna twinnar dominerat i super bike VM sedan dom äntrade banorna....? (Mille/ducce)

När jappsen bara fick ha 750 cc så gnällde dom som fean.... Då fick dom öka till 1000 cc.... Glada blev då jappsen.... Men , vad hände? Jo, dom ligger fortfarande bak i listorna och harvar!!!! :lol

Anser fortfarande att det inte är hojen som avgör på våran "kassa" nivå....

Jag håller fullt med dig att det är inte hojen som sätter gränserna på våran nivå. Men du vet ju vad jag är lite ute efter också, om vi kollar filmen från när vi var ute och åkte så hade inte VTR:n en chans.

För det var ju det jag reagerade på. Att sven666 påstår att han kör ifrån gixxrar och r1:or.

Det gör han inte. Eller gjorde.
Jag kör ju inte längre men när jag väk körde wå inte ifrånåkt en enda gång.

förutom av dig då. :tummenupp

Så för oss normala med wheeliesug så kan jag ju rekommendera en radfyra. då jag har haft en NERDREVAD sp1:A och den vägrade gå upp på tvåan om man inte kopplade upp den, vilket jag aldrig hann bemästra fullt ut.

men Millen går ju hur fint som helst. det vet ju både du och jag. Jag gillar Millen. skarpt. men inte VTR:n, tyvärr.
men som du sa: reservdelar är inte att tänka på. SÅ. i VV:s fall så rekommenderar jag han att köpa en Retta där folk fullkomligt kastar åt dig delar.

och sen så att dom vinner superbike, Ja det gör dom. tyvärr. :tungan

Vägra vurpa skrev:
Felix: Är det så att du jobbar i Gbg kanske??

Isåfall får du gärna PM:a och skriva vad ni har så
kanske jag kan komma och titta..
Tjena igen vurpa!
Jobbar inte på superbike, bara kund där, men dom har bra priser som satan,

Ring Matias och fråga vad du kan få för pris, hälsa från Felix så får du kanske lite bättre pris tillochmed!

/Felix

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...