Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har för mig att det sitter en reflex integrerad med bakljuset. Kolla nertill på bakjuset så tror jag den sitter där.GuW skrev:Den förhatliga stänklappen är IAF borta, lika så reflexen, om den inte sitter limmad på baklyset...
Esquire skrev:Jag har för mig att det sitter en reflex integrerad med bakljuset. Kolla nertill på bakjuset så tror jag den sitter där.![]()
von reisen skrev:Köra "kort" sträcka till jobbet eller i shorts och barfota för att handla glass och bada är ok. Annars ska man ha helställ så att man inte behöver hålla igen på tokkörning.IMO
Maria1980 skrev:Körde årets första tur igår & det var underbart! Självklart med full utrustning, Fick hem mitt nya ställ från Axo, grymt snyggt!Men det lär ta hela säsongen att köra in det...
RoLLER skrev:Detta är en vansinnesfärd, jag kör utan skyddsutrustning och dessutom med skjuts. Hur kunde jag?
VANSINNESFÄRD
ASG!MD skrev:han vill väl inte repa bilarna med sina blinkers
RoLLER skrev:Detta är en vansinnesfärd, jag kör utan skyddsutrustning och dessutom med skjuts. Hur kunde jag?
VANSINNESFÄRD
Att hon hann med å filma i den farten är ju bara det en bedriftRoLLER skrev:Detta är en vansinnesfärd, jag kör utan skyddsutrustning och dessutom med skjuts. Hur kunde jag?
VANSINNESFÄRD
det såg lite oldschool ut =) Snyggt.Maria1980 skrev:Körde årets första tur igår & det var underbart! Självklart med full utrustning, Fick hem mitt nya ställ från Axo, grymt snyggt!Men det lär ta hela säsongen att köra in det...
Daddy skrev:Jag använder ALDRIG ställ.
Tänk vad dyrt det blir om man nu vurpar och sliter sönder stället.![]()
Det är ju mycket billigare att hamna på sjukan jöööööö.
Sen brukar jag bara köra berusad också, så om jag vurpar så är jag mjukare i kroppen och slår mig inte så mycket.
Så här gör alla mina kompisar också.![]()
Obs. Allt ovan är ironi, jag blev bara tvungen att säga något fånigt.
Bad Kharma skrev:Håller med digTycker att det är upp till var och en och göra precis som man fan vill utan att nån ska dra jordens föreläsning om dittan o dattan som t.ex försäkringspremien går ju i höjden, du utgör livsfara, bla bla bla...
![]()
Vad snackar du för skit? Säger du samma sak till polare som spelar ishockey eller någon annan "farlig" sport? Säger du samma sak till folk som röker, käkar fet mat eller dricker för mycket alkohol? Alla dessa företeelser belastar sjukvården.Barbone skrev:Va bra![]()
Då kan du ta och betala dina egna sjukvårdskostnader också
eftersom du vill göra precis som du vill utan inblandnig av andra.
sgtpepper skrev:Vad snackar du för skit? Säger du samma sak till polare som spelar ishockey eller någon annan "farlig" sport? Säger du samma sak till folk som röker, käkar fet mat eller dricker för mycket alkohol? Alla dessa företeelser belastar sjukvården.
Jag antar att du kör hoj på inhägnad bana i max 50 km/h iförd fem racingställ, kevlarskyddsväst och en astronauthjälm och att du aldrig dricker, brukar tobak eller äter på McDonalds?
sgtpepper skrev:Exakt. Jag tror att många invaggas i en farlig trygghet när de drar på sig sitt helställ - "nu kan jag köra så in i satan, för jag har ju ställ på mig!". MC-körning kommer alltid att vara riskfyllt och ett ställ kommer inte att kunna neutralisera effekten av en idiotisk förare.
När jag kör långa repor med polarna längs slingervägar så har självklart jag också skinnställ och hela kittet. Men när jag kör min slöa offroad till jobbet så kör jag i jeans och det kommer jag att fortsätta med, för det är varmt och bökigt med skinnställ och jag har ingen lust att komma till jobbet svettig och det spelar ingen roll vad moralens väktare säger, speciellt inte om de själva erkänner att de kör som as och inte kan "hålla sig i styr" - men helställ, det har de minsann. Dutti' pojke!![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|