Har finanskrisen drabbat dig.. =kicken

Har du fått foten?

• Antal röstningar
    0
inte en chans att jag skulle börja skära i min "rock 'n' roll"-lifestyle!!!!:yoparty

nää men de är klart att det har blivit ett wake-up-call för de flesta.....

själv har jag tänkt lätt på köpstoppet snart då ett nytt skinnställ står på önskelistan... samt en hjälm....samt ett par handskar... *suck*

Fy fasicken, hur mycket har de varit övervärderade med? :confused:

Kommer inte ihåg vilket institut det var men, den spekulativa delen av värdet i Sthlm var väl ca 50% förra våren. Typ topp 3 högst i Europa. Jag tycker inte man ska acceptera spekulation på bostadmarknaden.

Jag hann precis sälja den 11 mars innan marknaden tvärdog - pga räntesänkningarna kom massor med lägenheter ut samtidigt. Fick 2450 för mina 43 kvm. Hon som köper min säljer en lägenhet med betydligt sämre skick och tråkigare balkongläge, dock i samma huskropp. Hennes 54 kvm är uppe i 2110 från 1995, samma som mitt utgångspris, efter tre hela dagars budgivning. En 65 kvm med öppen spis ligger på 2640 efter flera dagars budgivning den också. Inga roliga kvm-priser där...

Nu är det inte så att jag deppar ihop för det, då både jag och sambon gjorde bra vinster på tidigare bostäder när vi sålde på topp...
Nu väljer vi att stanna kvar i stället. Och se hur marknaden artar sig framöver....

För att han inte har en liberal grundinställning :)

Last edited:
Kommer inte ihåg vilket institut det var men, den spekulativa delen av värdet i Sthlm var väl ca 50% förra våren. Typ topp 3 högst i Europa. Jag tycker inte man ska acceptera spekulation på bostadmarknaden.

Vad i fridens namn är en spekulativ del?

Det där är nonsens, knappt lönt att ödsla tid på skulle jag våga påstå.

Jag har köpt två lägenheter här i Stockholms innerstad. Det primära för mig har varit att få tag på ett boende som jag har råd med och läge som jag är hyfsat nöjd med. Budgivning bestämmer marknadsvärdet. Jag har inte köpt med tanke på vad jag kommer att sälja för sen. Har bott 7 år i förra och 3 år i nuvarande lägenhet.

Fick kicken för ganska precis en månad sedan, så nu har man en månad kvar innan sommarlovet börjar! :D

Verkar bli lungt fram tills dess med, har så jäkla lite jobb så man har suttit på lådan i en vecka nu! = Tv-spel, Öl och lite hojmek! :yoparty :banana

Är inte detta ett ypperligt tillfälle för företag att göra sig av med mindre önskvärd personal?

Så där glad av att få kicken kan man bara bli om man bor i byhåla där bostäderna kostar drygt 0 kr.

Ja och en sådan kommentar kan väll bara komma från någon som tror att sverige bara sträcker sig mellan linköping och uppsala.. ;)

Hehe... nämen var man less på jobbet och vill börja plugga så blir man ganska nöjd över att slippa säga upp sig själv! :D

Du har aldrig läst ekonomi, va?

Nej, men Nationalekonomi, Finansiering, Marknadsföring och Redovisning.
Och det där är yada yada I tell you. :lol

LO-ser snack kårt å gått, på flera sätt. Framför allt för att det har en tung sossepresenning med propagandaodör över sig, vem fan vet hur mycket någon som köpt en lägenhet för valt att lägga i spekulativt syfte och hur mycket i rent praktiskt syfte? Hur tar man reda på det? Och vem tror på riktigt att folk i gemen köper lägenheter för att spekulera, som om folk hade 3-4 milj att lägga på spekulationer i normalfallet.

Nonsens it is, fjanteri rent av.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...