Kongo
Men gasa sa jag!!!
Jag tycker att många av mina bekanta har "glädjeköpt" lite mycket när det var goda tider, Hojar, bilar, TV osv..belånat sig upp till öronen och när allt är degat så finns det inte så mycket kvar. Väldigt lite marginal.
Mitt tips är att ha en "draåthelvetekassa" i storlek med MINST 5 månadslöner, helst mer. Lägg undan så mycket man kan varje månad, vill man handla gör man det när man har deg, inte lånar upp sig! Dessutom om man inte har skulder på sina fordon/grejer så kan man, vilket gud förbjude
, sälja dessa med och få in pengar (självklart skulle bilen ryka före hojen, haha)
OM man sedan blir av med jobbet så har man A-kassa + "draåthelvetekassan" att ta ifrån, så man klarar sig med samma levnadsstandard i något år = gott om tid att söka nytt jobb!
/My 50 cents
Mitt tips är att ha en "draåthelvetekassa" i storlek med MINST 5 månadslöner, helst mer. Lägg undan så mycket man kan varje månad, vill man handla gör man det när man har deg, inte lånar upp sig! Dessutom om man inte har skulder på sina fordon/grejer så kan man, vilket gud förbjude
OM man sedan blir av med jobbet så har man A-kassa + "draåthelvetekassan" att ta ifrån, så man klarar sig med samma levnadsstandard i något år = gott om tid att söka nytt jobb!
/My 50 cents

Dock märker vi av finanskrisen här på ön ganska tydligt, och många företag på vår High Street har kängat stor del av sin personal eller stängt butiken helt och hållet. 
, 

.