Har fått småskavanker på hojarna av byggherrar.

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Ja det sög lite att komma hem igår efter jobbet :huvet
Ser att hojarna är flyttade(har i flerbilsgarage) när jag kommer hem.
Styrlås+ skivlås har jag, de har styrt sen dragit dem?

Det är så att de renoverar folktandvården ovanför garaget (totalrenovering)
Ringde idag direkt till bovärden som vidare skickade mig till en ansvarig.
De hade haft upp på möte att de ej fick flytta röra fordon etc utan tillåtelse av ägare.

Han sa att så får det ej gå till, tog mitt nr å skulle höra sig för med bygggubbarna.
Ringde senare, entreprenören hade i sin tur ´lejt andra gubbar..... de skulle ringa mig. Väntar fortfarande.

Vad skall man göra? så kul är det inte att få skavanker på hojarna.
Den ena är originallack på (-82)

Sen att andra saker är skitiga.... har haft kapell ver hojarna.... men de är skitiga endå.

jaja var tvungen att skriva av mig...... och är det stavfel etc.. så sitter jag på jobbet med bärbar.

Så kom gärna med tips... en besviken Jörgen :död

Edit: gammel hojen är det repa på tanken (ej stor men ändå) andra har skivbroms låset smackat i bromsoket...(relativt nylackad hoj, inte en repa)
Har ej hunnit att syna mer.... vist kanske ej mycket men ändå.

Last edited:
Har tyvärr inga tips att ge dig, men jag kan förstå hur du känner dig. Jag kan stå och svära och sparka foten i väggen de gånger jag råkat stöta till eller på nåt annat sätt gjort märken i nåt av mina fordon. Då kan man ju iaf låta ilskan gå ut över någon (sig själv). Nej, fy fan jag skulle bli så jävla förbannad :mad:

Mr Lang skrev:
2208563 Har tyvärr inga tips att ge dig, men jag kan förstå hur du känner dig. Jag kan stå och svära och sparka foten i väggen de gånger jag råkat stöta till eller på nåt annat sätt gjort märken i nåt av mina fordon. Då kan man ju iaf låta ilskan gå ut över någon (sig själv). Nej, fy fan jag skulle bli så jävla förbannad :mad:

Jag är inte så förbannad, mest ledsen. då jag har lagt ner ganska mycket energi m,m på hojárna.

Ring polisen och säg du fått förstörelse av fordonen! Låt polisen sköta utredningen vem som har flyttat och repat cykeln / cyklarna.

Visst de kanske tar 10 år för polisen men :gnissla

Tråkigt sånt där :död

Be o få protokollet från mötet där de beslutade att inte flytta hojarna. Om det inte finns ngt be den ansvarige skriva ett intyg o visa det för de som flyttat hojarna o be om ersättning.

Om inte detta funkar så snacka igen med den ansvarige att han får lösa det annars blir det polisen...

Willmar skrev:
2208554...
Ringde senare, entreprenören hade i sin tur ´lejt andra gubbar..... de skulle ringa mig. Väntar fortfarande.

Jo, det kanske entreprenören gjorde men det verkar som han brast i att förmedla vidare avtalet att inga fordon skulle flyttas utan kontakt med ägaren. Alltså ligger ansvaret fortfarande hos honom.

Har du möjlighet så spela in samtalen och få honom att erkänna ifall att han senare försöker frångå sitt ansvar.

Tycker redan nu han skött det riktigt uselt eftersom han skickar vidare ärendet till dig. Helt klart är han betalningsskyldig för skadorna - vare sig pengarna kommer från hans egen ficka eller via de han hyrde.

Dom får väl knappast flytta hojarna hur som helst är inte det egenmäktigt förfarande eller vad det heter?

Syna hojen ordentligt ta kort och begär eventuell ersättning för skador.

Ta reda på vad det är för entreprenad, är det generalentreprenad eller
Totalentreprenad (bara fråga någon på arbetsplatsen, är det Total- eller
generalentreprenad så är det inga bekymmer om vem som gjorde skadan, så du
behöver inte lysna på ursäkter om att det inte var deras entreprenad/fimra etc.
Dem är ansvariga för samtliga underentreprenader) Gå till platschefen och begär
att få hjälp med de skador du har fått.
Det är då deras ansvar att fixa det, oavsett om det är dem själva eller en
underentreprenad som skadat ditt fordon, dem är ansvariga för allt på
arbetsplatsen.
Lycka till

Får tacka för stöd å hjälp.
Han ringde på slutet av dagen. Där kom vi överens om att träffas(onsdag 16:30) då det passade oss alla bäst.

Har åkt å tvättat upp båda hojarna å synat dem. Fan sporthojen hade lite repor på tanken, den är special lack på :huvet vist de går att polera bort, men då jag inte ens har tvättrepor i lacken så suger det att få den repad.
Skivan och oket verkade inte ha fått skador.

Gammel Hondan hade en massa spårepor på tanken, där går det inte att polera bort allt :(
Det suger än jävligare så det är original lack å var klockren i skick :död
Den har bara gått 3200 mil sen den var ny -82.
Arbetskompisen som jag köpte den av blev inte lite ledsen.

Jaja vi får se vad som sker på onsdag, hatar denna veckan.

I tisdags så backade en yngre tjej på mig (bil) å så nu detta.... sen var det ju inte bättre att en bil följde efter mig genom hela stan..... vart jag än körde. sen stannade jag på affären för att handla..

Tror du inte på fan han stannar... backar å kör in för att sakta köra förbi.
På det så kollade jag upp regnr:et å den stog på en Bmw hoj i s-holm...

Jaja vad är väl en bal på slottet. (hoppas hojarna är kvar i morgon :rolleyes: )
Tack å hej från mig, nu blir det öl.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back