Har en ide...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vet inte om den är så vettig dock... Ni får hjälpa mig.

Huvudfrågan är, ska jag göra av med R1an för att göra köpa en annan hoj för gata? R1an är för mig för dyr att försäkra (1200+ för trafik i månaden). Jag har sedan tidigare velat återuppta det roliga med att stunta o köra på bakhjulet överallt. R1an går på bakhjulet från 0 upp till 250 + utan att tveka. Visserligen skitkul, men vet inte om jag vill stunta sönder en så pass fin hoj heller.

För en 04 R1 i det skick min är, får jag 95 lappar ungefär. Nej, går inte under. Den är döläcker.. okej? :)

För det får jag tag på en billigare hoj, som både är billigare att försäkra och att "leka med". Sen kan ju tjejen även få sig ett racehojsobjekt (typ en ZXR400a att leka med).

Dock för min egen del undrar jag vad jag ska hitta som lekobjekt? Håll er till 4-takt. Jag är Inte intresserad av Supermotard eller SZR660 stånka.
Ska helst vara USD-gafflar (diggar utseendet, hehe). Behöver inte vara mer än 600cc. Ska ha delbar bakram då den kan paja när man lekar.

Ett kraschat objekt är helt okej, så länge bara plast är trasigt. Ram m.m måste vara rakt såklart.

Nån här som har erfarenhet och råd o tips att ge?

Wiseguy skrev:
En CBR900RR får du för 30-60 papp beroende på årsmodell.
Nej tack, CBR utgår. Anledningen är att jag haft en sådan och gillar inte hojen i sig. Sen är premien på den för mig för hög oxå. Hmm, jag anar redan vart den här tråden kommer gå.. :huvet

Äldre GSX-R 750 då? Finns väl inte så många hojar som möter dina krav och som samtidigt är billiga att försäkra.

TL1000 kanske? Ska ju vara lätt att slanga med.

Swedie skrev:
Twinnar e balla på sätt o vis. Men problemet är att dessa inte tål 12-or så bra eller ens längre bakhjulsåk. Går bort.

Låter som du måste börja skenförsäkra :D

Jag tycker det låter som en ypperlig ide! snällt mot Alicia med ;) Synd på en så fin hoj, men man kan ju inte få allt tyvärr :)

Swedie skrev:
Vet inte om den är så vettig dock... Ni får hjälpa mig.

Huvudfrågan är, ska jag göra av med R1an för att göra köpa en annan hoj för gata? R1an är för mig för dyr att försäkra (1200+ för trafik i månaden). Jag har sedan tidigare velat återuppta det roliga med att stunta o köra på bakhjulet överallt. R1an går på bakhjulet från 0 upp till 250 + utan att tveka. Visserligen skitkul, men vet inte om jag vill stunta sönder en så pass fin hoj heller.

För en 04 R1 i det skick min är, får jag 95 lappar ungefär. Nej, går inte under. Den är döläcker.. okej? :)
Vafan: http://www.sporthoj.com/annonser/ :mattias
Jag tycker du ska ha en repad 600 från Tyskland.

Wiseguy skrev:
Något liknande denna då: http://www.blocket.se/view/5233657.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
Förvisso ej reggad men ändå.
Vad är det med Gävle och stuntmuppar? Bor alla där eller har de samlats där medvetet?

Swedie skrev:
Nja, har gjort det tidigare. Bara problem i slutändan.

Kanske skojade jag lite. Har inget till övers för skenförsäkrare. Äldre, bankörda R1 då? En 98 kostar typ 600-700:-/trafikförsäkring om man är ung och dum. Går säkert att få billigare med lite tur och runtringande.

Victor, jag försäker inte sälja! Försöker få tips OM jag ska sälja och om jag gör det så VAD ska jag köpa för att göra mätta mitt behov.. :tungan

Coola Ola skrev:
Kanske skojade jag lite. Har inget till övers för skenförsäkrare. Äldre, bankörda R1 då? En 98 kostar typ 600-700:-/trafikförsäkring om man är ung och dum. Går säkert att få billigare med lite tur och runtringande.
Läs om mitt inlägg. Jag betalar inte så mycket för försäkring. Tycker det är hutlöst. Sen betalar jag även hellre 500kr mer i månaden o kör min vackra 04a :tungan

Swedie skrev:
JAG HAR ETT I-LANDSPROBLEM!

:lol
Ja, det har du definitivt.

Du har iofs redan koll på TL men jag kan väl tillägga att dom antagligen är lite för tunga för ändamålet. Men jag är ju ingen stuntare så jag är nog inte rätt person att uttala mig.

Jag vet var det står en FZR1000, den kan du tjacka och stunta med! :) Kräver en god mans muskler när den ligger kraschad på sidan. :D
Och då räcker stålarna till en större/värre knarr åt Alicia. :tummenupp

Ninjaboy skrev:
ZX-6R då? Fungerar ju för Matti. Finns i alla prisklasser från 1995 till Cralles vinnarhojar. :)
Effekt / Vikt-förhållandet är för stort på denna hoj. Dock mycket bättre än på R1an iaf. På min CBR så kostar trafik 500kr i månaden. Vilket iaf är humant.

Kanske får bli en resa ner till düskländ o hämta två hojar. :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka