Har du tappat något i farten?

Hård&Kall

...men ödmjuk
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Kärna
Hoj
WR450
Förutom packning, regskylt , kjedja och diverse skruv så är nog slutstycke till k-pist det värsta. Jobbigt att förklara för tre kronor om inte annat. Kul att springa runt på slutövning och skrika "PANG" dessutom.
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
fan asså jag har tappat stödet på stånkan flera gånger, det vibrerar med loss, jag som då bara har en fjärdedels motor tappar det antagligen dubbelt så ofta som du med twinnen då antar jag enligt japskillarnas mattematik. ;)
jag har inte löst det, fast jag kollar stödet var 40'de mil ungefär. får skruva tillbax skruven helt in egen sen e det bara å upprepa. den er för kort för att sätta en mutter på baksidan och den går inte att ersätta då det är elektronikgojs i den som gör att man inte ska kunna ha 1'an + stödet nere samtidigt.

jag tycker det ger cykeln personlighet så det får va. den e söt som den e.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Regskylt, kartor, snickers, snus och ett par kalsonger.
 

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
tyresö
Hoj
xr 600
Har tappat blinkers, sidokåpa, reggskylt samt ljuddämparen på stånkan. Hittade allt igen. Höll dock på att tappa hörseln när ljuddämparen åkte av, ett jävla muller...
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Jag tappade ett par kalsonger i 285 km/h när jag skulle på bortamatch efter en onsdagskörning. Ryggsäcken blåste upp.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Bensinkranen(Vredet d.v.s.) och täcklocket för passaregarplatsen(125:an alltihopa, inget med nån av mina tre andra)
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
don_tomazo skrev:
Jag tappade ett par kalsonger i 285 km/h när jag skulle på bortamatch efter en onsdagskörning. Ryggsäcken blåste upp.

Hade du dom på när du körde 285 km/h med din GSX400a
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
har tappat en kompis en gång han ramlade av när jag skulle upp på hjulet! till saken hör att jag sa till honom att hålla i sig, det gick inte fort som tur var så inga skador på han.
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
har inte tappat ngt från hoj.. Men ja tappade en backspegel på motorväg när ja låna farsans tjänstebil.. :död
 

sacus

allt är en gråzon
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Suzuki 1200s Bandit-02
pidda skrev:
Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.



Jag tappade vredet till bensinkran på motorvägen strax utanför Falkenberg i somras när jag skulle vrida över till reserven, jag kände något som stötte till på benet så jag tittade ner och fick se vredet studsa till på marken rakt in i fronten på en passerande bil.
:huvet Där blev jag ståendes tills bror min kom och hjälpte mej. :hihi
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Tappat backspegeln, när jag gick ner från slangen
Ena styret gick av (clipon) i liknande situation, men den satt kvar i kopplingswiren och allt annat...

Cutsen har låssnat en gång oxå.
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Hmm, jag ska inte vara sämre...

Jag har tappat ett par jeans och en backspegel. Båda låg i min ryggsäck och ingen av dom återfanns.

Nu säkrar jag alltid upp dragkedjan på väskan :tummenupp
 

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Mölndal
Hoj
yamaha vmax 1985
jag tappa en kebabpizza samtidigt som kvarterets ungar tittade på. dom tyckte det var roligt.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Showtime skrev:
har inte tappat ngt från hoj.. Men ja tappade en backspegel på motorväg när ja låna farsans tjänstebil.. :död

vad hade du gjort då?
för det var väl ketting-jenget som sparkade bort den? :hihi
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Tappat Scarfsen.. den va bara inte kvar när jag skulle knyta upp den när jag kom fram.. tyckte att det börja surra lite mer än vanligt i hjälmen nånstans halvvägs dit jag skulle.. :hihi
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
har inte tappat nått än men varit nära.. å det var fotpinnen..
men en kompis.. tappade ena skruven till fotpinnen när han wiiilllaaade.. så när han la ner den, blev det inte som väntat.. så han körde på lite cykelvägar mm.. som tur så krockade han inte med någon/nått :D

don_tomazo skrev:
Jag tappade ett par kalsonger i 285 km/h när jag skulle på bortamatch efter en onsdagskörning. Ryggsäcken blåste upp.
säker att det var i just 285km/h... :hihi
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top