Har du tappat något i farten?

Förutom packning, regskylt , kjedja och diverse skruv så är nog slutstycke till k-pist det värsta. Jobbigt att förklara för tre kronor om inte annat. Kul att springa runt på slutövning och skrika "PANG" dessutom.

fan asså jag har tappat stödet på stånkan flera gånger, det vibrerar med loss, jag som då bara har en fjärdedels motor tappar det antagligen dubbelt så ofta som du med twinnen då antar jag enligt japskillarnas mattematik. ;)
jag har inte löst det, fast jag kollar stödet var 40'de mil ungefär. får skruva tillbax skruven helt in egen sen e det bara å upprepa. den er för kort för att sätta en mutter på baksidan och den går inte att ersätta då det är elektronikgojs i den som gör att man inte ska kunna ha 1'an + stödet nere samtidigt.

jag tycker det ger cykeln personlighet så det får va. den e söt som den e.

Regskylt, kartor, snickers, snus och ett par kalsonger.

Har tappat blinkers, sidokåpa, reggskylt samt ljuddämparen på stånkan. Hittade allt igen. Höll dock på att tappa hörseln när ljuddämparen åkte av, ett jävla muller...

Jag tappade ett par kalsonger i 285 km/h när jag skulle på bortamatch efter en onsdagskörning. Ryggsäcken blåste upp.

Bensinkranen(Vredet d.v.s.) och täcklocket för passaregarplatsen(125:an alltihopa, inget med nån av mina tre andra)

don_tomazo skrev:
Jag tappade ett par kalsonger i 285 km/h när jag skulle på bortamatch efter en onsdagskörning. Ryggsäcken blåste upp.

Hade du dom på när du körde 285 km/h med din GSX400a

har tappat en kompis en gång han ramlade av när jag skulle upp på hjulet! till saken hör att jag sa till honom att hålla i sig, det gick inte fort som tur var så inga skador på han.

har inte tappat ngt från hoj.. Men ja tappade en backspegel på motorväg när ja låna farsans tjänstebil.. :död

pidda skrev:
Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.

Jag tappade vredet till bensinkran på motorvägen strax utanför Falkenberg i somras när jag skulle vrida över till reserven, jag kände något som stötte till på benet så jag tittade ner och fick se vredet studsa till på marken rakt in i fronten på en passerande bil.
:huvet Där blev jag ståendes tills bror min kom och hjälpte mej. :hihi

Tappat backspegeln, när jag gick ner från slangen
Ena styret gick av (clipon) i liknande situation, men den satt kvar i kopplingswiren och allt annat...

Cutsen har låssnat en gång oxå.

Hmm, jag ska inte vara sämre...

Jag har tappat ett par jeans och en backspegel. Båda låg i min ryggsäck och ingen av dom återfanns.

Nu säkrar jag alltid upp dragkedjan på väskan :tummenupp

jag tappa en kebabpizza samtidigt som kvarterets ungar tittade på. dom tyckte det var roligt.

Showtime skrev:
har inte tappat ngt från hoj.. Men ja tappade en backspegel på motorväg när ja låna farsans tjänstebil.. :död

vad hade du gjort då?
för det var väl ketting-jenget som sparkade bort den? :hihi

Tappat Scarfsen.. den va bara inte kvar när jag skulle knyta upp den när jag kom fram.. tyckte att det börja surra lite mer än vanligt i hjälmen nånstans halvvägs dit jag skulle.. :hihi

har inte tappat nått än men varit nära.. å det var fotpinnen..
men en kompis.. tappade ena skruven till fotpinnen när han wiiilllaaade.. så när han la ner den, blev det inte som väntat.. så han körde på lite cykelvägar mm.. som tur så krockade han inte med någon/nått :D

don_tomazo skrev:
säker att det var i just 285km/h... :hihi

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...