Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
KIRE skrev:
Tung belastning menar jag. Alltså kör så hög vikt som du klarar 5rep med varje pass. Fördelen med detta program är att man ökar vikterna till varje pass :) Det gör att det blir roligare att träna. Grejen är att man inte kör till failure och därför blir dom flesta inte övertränade.

Jag tränar såhär

Dag1
Knäböj 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag2
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
(smygkör ibland ett isolerat set biceps och triceps)

Dag3
Marklyft 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag4
Chins 5x5
Dips 5x5
(smygkör ibland ett isolerat set biceps och triceps)

OBS! Jag vilar en dag efter varje träningdag.

Tvivlade väldigt starkt när jag såg detta från början men testade och nu är jag fast.
5 reps är en extrem nivå, har hört att det inte är bra att ligga där för länge.

Varför ingen smalbänk förresten, det är ju grundövningen för triceps?

Ett test.....om du kan svara ärligt...utan att kolla upp priser....vad tror du 4-5 kg proteintillskott av typen vassle kostar i Sverige? Nä jag orkar inte vänta....priset ligger på ca 1 200 kr. Och det för ngt som är helt lagligt ..då det är mat i pulverform.

2kg 75%protein kostar 350 kr men betalar du så mycket för grejorna kan du köpa av mig :rofl

bmwjohan skrev:
testosteron kan ju ge en hel del skumma biverkningar, tex som att näsa eller haka växer. en kille här i trakterna fick en biverkning av testosteron som nog dom flesta kan leva med. han fick biverkningen att hans kuk blev bra mycket större.

sen appropå det där att det är så mycket vatten och så i kroppen när man dopar. jag har upplevt det som så här. det finns väldigt många som knappt styrketränar över huvudtaget. när dom väl är på gymmet så dopar dom direkt. så fort steoriderna är slut så slutar dom styrketräna inom en vecka. dessa personer tappar så gott som allt dom lagt på sig ganska snabbt. de personer som styrketränar väldigt seriöst och sen dopar, tappar så gott som ingenting efter att dom slutat. om dom går upp 5 kanske dom tappar till 4,5 ganska fort men sen ligger dom kvar.

en sak som är så farligt med steorider för dom som är riktiga bodybuilders är ju att dom blir imuna mot dom. i början kan en person kanske ta 400 ryss och 10 deca som en 5 veckors kur och få bra resultat. efter några kurer kan samma person ta den tre dubbla dosen och inte alls få lika bra resultat. jag vet en del personer som som har varit riktiga biffar sens kanske 10-15 år tillbaka. idag är dom lite mindre och man tänker att dom nog inte dopar längre utan bara tränar rena. sen får man höra att dom går på kurer regelbundet och kurerna är rent groteska. 20 dubbla doser och liknande. det är fan helt sjukt.

Ok ditt inlägg kräver en del rättningar.

Testosterone ger INTE brosk/skelett tillväxt. Det kan dock HGH(human growth hormone) ge i extrema fall.

När det gäller vad man tappar efter kur på beror det helt på vilka steroider man använt, dosen, kosten, träningen samt återhämtningen efter kuren. Slutar man träna försvinner självklart alla muskler. Men det gör dom även om man fortsätter träna stenhårt men äter fel, eller avslutar kuren fel. Har man en gång börjat kan man inte sluta och behålla muskelmassan helt enkelt. Man måste fortsätta hålla på för att underhålla eller växa. Så att dom som fortsätter träna skulle tappa endast 0.5kg efter kur är bullshit även om dom nu skulle sköta alla omständigheter runt träningen helt korrekt. (nu menar jag oavsett steroid, lågandrogena tillsammans med hgh tex är inte ens dom en garanti för behållning av resultat).

Ang höjning av doser så visar ditt resonemang på att du och dina polare har
mindre koll på detta än vad ni utger er för att ha. Det är en gammal myt att steroidanvändning redregulerar receptorerna och tvingar till höjning av dosen för fortsatta resultat. Höjningen kommer ge biverkningar endast och inte främja muskeltillväxt. Det ligger till som följer.

Hormoner är känt för att öka glykogeninlagring och binda upp vätska. Vid första kuren "exploderar" viktuppgången p.g.a detta (Skillnaden mellan den hormonnivå du gått runt med jämfört mot den du plötsligt får är påtaglig)

Desto fler kurer (utan längre tids vila) desto mindre påtaglig blir effekten eftersom din kropp redan håller onödigt/onaturligt mkt vatten.
Ökar du dosen kan du hålla ännu mer glykogen och vatten, varpå man tror att WOW nu ökar jag i muskelmassa igen. Detta lurar folk till att man måste kura tyngre och tyngre för att fortsätta öka!

Kort sagt, du kan fortsätta öka i REN muskelmassa VÄLDIGT länge på 500mg AAS/v utan att behöva öka dosen (bortsett från att kroppen uppreglerar SHBG, receptorkänslighet etc ifall man inte gör uppehåll).
Att du inte exploderar i vikt är beror alltså på många faktorer. Viktökningen går långsammare men är mer kvalitativ när din "viktexplosion" avtagit, dvs den består inte till större delen av vatten och glykogen då!

Kroppen stävar även efter homeostat (hålla systemet i balans).
Har man ökat mycket i muskelmassa på kort tid så kontrar kroppen med ökad kortisonproduktion och säkert andra nedbrytande åtgärder.

Ökar man långsamt så tror jag att man behåller musklerna/styrkan lättare. Extremfallet är ju om man ökar ren. Rena muskler och styrka har man ju rentav svårt att förlora.

Mavve skrev:
Det såg skoj ut, men vad är: stångrodd, marklyft, chins och dips?

Har aldrig befattat mig med begreppen, men utför säkert övningarna ändå. Vill bara veta.

Ok vänta ska jag fixa hur övningarna ser ut.
Go hardcore mavve :yoparty

så länge som man är amatör byggare, och det är du när du tävlar i VM så testas du både för duretica och anabola. så fort du blir proffs (dvs vinner VM eller mr usa, ja något sådant) så testas du endast för duretica. detta gäller för IFBB. vill du träna ren och tävla ren så ska du tävla innom organisationen NABBA, de både testar och använder lögnditektor :yoparty

Nej! :4skrika
Jag skull kunna gå in på (mycket detaljerat) varför det är så riskabelt och osmart att ta till dessa genvägar och hur kroppens hormonsystem påverkas av hormontillförsel utifrån.
Men det är fan ingen ide... för de som använder gör det trots riskerna eftersom de anser det vara värt det... och de som inte använder behöver knappast den informationen, eftersom de listat ut detta endå...och så blir det ett sååå låååångt inlägg att... :död

KIRE skrev:
Kort sagt, du kan fortsätta öka i REN muskelmassa VÄLDIGT länge på 500mg AAS/v utan att behöva öka dosen
14 ryssar om dan är fortfarande en dos som inte levern mår bra av i längden... Faktum är att levern knappast lär må bra av dessa grejjer över huvud taget. Jag håller med om att debatten många gånger spårat ur i ren osaklighet pga att man överdrivit effekterna, men det betyder inte att steroider på något sätt är ofarliga. Tycker du exempelvis att det vore riktigt att legalisera dom?

Flamma77 skrev:
Nej! :4skrika
Jag skull kunna gå in på (mycket detaljerat) varför det är så riskabelt och osmart att ta till dessa genvägar och hur kroppens hormonsystem påverkas av hormontillförsel utifrån.
Men det är fan ingen ide... för de som använder gör det trots riskerna eftersom de anser det vara värt det... och de som inte använder behöver knappast den informationen, eftersom de listat ut detta endå...och så blir det ett sååå låååångt inlägg att... :död

hmmm, o de som funderar på att börja med skiten för att grannen växer 50gånger snabbare eftersom han trycker skiten?

Kom nu med fina argument jag kan äga honom med.

KIRE skrev:
Kort sagt, du kan fortsätta öka i REN muskelmassa VÄLDIGT länge på 500mg AAS/v utan att behöva öka dosen

Vad menar du med AAS :va E inte så inne på massa muskelbyggarförkortningar..

berggren_martin skrev:
14 ryssar om dan är fortfarande en dos som inte levern mår bra av i längden... Faktum är att levern knappast lär må bra av dessa grejjer över huvud taget. Jag håller med om att debatten många gånger spårat ur i ren osaklighet pga att man överdrivit effekterna, men det betyder inte att steroider på något sätt är ofarliga. Tycker du exempelvis att det vore riktigt att legalisera dom?

Hehe absolut!! 14 ryssar om dagen skulle inte vara alls nyttigt ens i 2 dagar. Men nu menade jag injicerbart testo som referens. Där är 500mg/vecka en normaldos. Alltså jag förespråkar INTE steroidanvändning om nu någon uppfattat det så. Däremot har jag en del koll på ämnet och försöker svara på frågor och bemöta påståenden i denna tråden.

KIRE skrev:
10kg muskelmassa på ett år är det ett litet fåtal personer som kan klara av oavsett kunskap och tillgång till preparat. Däremot att öka detta i vikt är inga problem pga att man binder upp mer vätska och glykogen. Sen tror man att det är muskler men bullshit. Klarar du 3-4kg ren muskelmassa/år är du antingen total nybörjare som gör ALLT rätt första året eller lögnare.
Tänk att du köper 4kg oxfile i affären och placerar ut den över kroppen. Ganska grym skillnad skulle det bli. DOm testar inte topp 5 i BB VM. Inte i olympa eller någon annan stor tävling heller. I Sverige testas det ibland men resultaten publiceras mkt sällan . Ofta bara försvinner dom. Varför? Jo alla är positiva såklart. Ingen kan tävla i byggning utan steroider. Ang Arnolds kurande så självklart drog han i sig duktiga mängder.

Första året du tränar och du tränar rätt och äter rätt så kan du gå upp cirka 3-4 kilo ren muskelmassa, ju längre du tränat ju svårare är det att lägga på sig mer muskler. När jag snackar ren muskelmassa så är det bara muskler och inte vatten och fet eller liknande utan bara muskler. Klart som fan du kan gå upp 30 kg på ett år om du lever på mums-mums och choklad. Men då är det inte 30 kg muskler du lägger på dig då trots att du tränar.
De testar vist de som tävlar i VM ett fler tal som tävlat där har tappat sina platser på grund av doping. I Mr O där i mot så testas ingen som tävlar. Men så är det andra regler där än vad det är i VM.

To_Xtrem skrev:
Första året du tränar och du tränar rätt och äter rätt så kan du gå upp cirka 3-4 kilo ren muskelmassa, ju längre du tränat ju svårare är det att lägga på sig mer muskler. När jag snackar ren muskelmassa så är det bara muskler och inte vatten och fet eller liknande utan bara muskler. Klart som fan du kan gå upp 30 kg på ett år om du lever på mums-mums och choklad. Men då är det inte 30 kg muskler du lägger på dig då trots att du tränar.

Hmm precis som jag skrev då?

Mavve skrev:
hmmm, o de som funderar på att börja med skiten för att grannen växer 50gånger snabbare eftersom han trycker skiten?

Kom nu med fina argument jag kan äga honom med.

Ett argument hinner jag nu...

Kroppen reglerar sin egen hormoninsöndring med negativ feedback. När du tillför hormoner utifrån så slår detta system av kroppens egen hormonproduktion därför att för mycket hormon är i omlopp. När du slutar ta hormonet/tillväxtfaktorn har kroppen ingen egen produktion igång och du blir helt utan...och det tar ett tag (veckor-månader) för kroppen att stabilisera sig igen. Under den tiden förlorar du resultatet av dina ansträngningar och får psykiska symtom (ex depression) pga obalansen i hormonsystemet.
Du hamnar inte ens tillbaka på ruta ett, utan på minus. Smart va?

Fan marklyft borde egenligen vara bra för mig med lite halvkass rygg... Dock blir man lite rädd för att göra fel och sabba ryggen totalt :eek:

KIRE skrev:
Hmm precis som jag skrev då?

Ja nästan.
Många som går upp typ 20 kg på kort tid, säger att de har lagt på sig massa muskler men i värkliga fall är det 99 % vatten de har bundit i musklerna. Detta visar deras okunskap mer än något annat.
Det går inte bli hur stor som hälst även om man använder alla sorters preparat. Vid en viss gräns säger kroppen ifrån på ett eller annat sätt.

Injicera? Sprutor alltså? Fan, jag kommer att vara en sparris hela mitt liv, skulle aldrig få för mig att missbruka något som kräver sprutor. Jag skulle utgöra historiens sorligaste heroinist...

Flamma77 skrev:
Ett argument hinner jag nu...

Kroppen reglerar sin egen hormoninsöndring med negativ feedback. När du tillför hormoner utifrån så slår detta system av kroppens egen hormonproduktion därför att för mycket hormon är i omlopp. När du slutar ta hormonet/tillväxtfaktorn har kroppen ingen egen produktion igång och du blir helt utan...och det tar ett tag (veckor-månader) för kroppen att stabilisera sig igen. Under den tiden förlorar du resultatet av dina ansträngningar och får psykiska symtom (ex depression) pga obalansen i hormonsystemet.
Du hamnar inte ens tillbaka på ruta ett, utan på minus. Smart va?

Bra skrivet! Och för att alla ska förstå kan jag förenkla lite :)

Intag av steroider nedreglerar din egenproduktion av testosteron och du kommer därför när du slutar med intaget av syntetiskt testo ha en
nedregularad produktion. Hur mkt nedregularad beror på dos/tid m.m
Under denna tid innan produktionen återhämtar sig kommer du tappa
muskler eftersom testosteronnivån i kroppen är lägre än innan du kurade.
Om du inte gör allt rätt för att återhämta den snabbt kanske den aldrig återhämntar sig alls eller i bästa fall tappar du bara alla dina muskler du fick av kuren + lite till.

t-rex skrev:
Injicera? Sprutor alltså? Fan, jag kommer att vara en sparris hela mitt liv, skulle aldrig få för mig att missbruka något som kräver sprutor. Jag skulle utgöra historiens sorligaste heroinist...

Hehe så är nog dom flesta. Dock är injicerbara preparat alltid mkt mindre toxiska för kroppen så valet är ganska lätt.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti