bmwjohan skrev:
testosteron kan ju ge en hel del skumma biverkningar, tex som att näsa eller haka växer. en kille här i trakterna fick en biverkning av testosteron som nog dom flesta kan leva med. han fick biverkningen att hans kuk blev bra mycket större.
sen appropå det där att det är så mycket vatten och så i kroppen när man dopar. jag har upplevt det som så här. det finns väldigt många som knappt styrketränar över huvudtaget. när dom väl är på gymmet så dopar dom direkt. så fort steoriderna är slut så slutar dom styrketräna inom en vecka. dessa personer tappar så gott som allt dom lagt på sig ganska snabbt. de personer som styrketränar väldigt seriöst och sen dopar, tappar så gott som ingenting efter att dom slutat. om dom går upp 5 kanske dom tappar till 4,5 ganska fort men sen ligger dom kvar.
en sak som är så farligt med steorider för dom som är riktiga bodybuilders är ju att dom blir imuna mot dom. i början kan en person kanske ta 400 ryss och 10 deca som en 5 veckors kur och få bra resultat. efter några kurer kan samma person ta den tre dubbla dosen och inte alls få lika bra resultat. jag vet en del personer som som har varit riktiga biffar sens kanske 10-15 år tillbaka. idag är dom lite mindre och man tänker att dom nog inte dopar längre utan bara tränar rena. sen får man höra att dom går på kurer regelbundet och kurerna är rent groteska. 20 dubbla doser och liknande. det är fan helt sjukt.
Ok ditt inlägg kräver en del rättningar.
Testosterone ger INTE brosk/skelett tillväxt. Det kan dock HGH(human growth hormone) ge i extrema fall.
När det gäller vad man tappar efter kur på beror det helt på vilka steroider man använt, dosen, kosten, träningen samt återhämtningen efter kuren. Slutar man träna försvinner självklart alla muskler. Men det gör dom även om man fortsätter träna stenhårt men äter fel, eller avslutar kuren fel. Har man en gång börjat kan man inte sluta och behålla muskelmassan helt enkelt. Man måste fortsätta hålla på för att underhålla eller växa. Så att dom som fortsätter träna skulle tappa endast 0.5kg efter kur är bullshit även om dom nu skulle sköta alla omständigheter runt träningen helt korrekt. (nu menar jag oavsett steroid, lågandrogena tillsammans med hgh tex är inte ens dom en garanti för behållning av resultat).
Ang höjning av doser så visar ditt resonemang på att du och dina polare har
mindre koll på detta än vad ni utger er för att ha. Det är en gammal myt att steroidanvändning redregulerar receptorerna och tvingar till höjning av dosen för fortsatta resultat. Höjningen kommer ge biverkningar endast och inte främja muskeltillväxt. Det ligger till som följer.
Hormoner är känt för att öka glykogeninlagring och binda upp vätska. Vid första kuren "exploderar" viktuppgången p.g.a detta (Skillnaden mellan den hormonnivå du gått runt med jämfört mot den du plötsligt får är påtaglig)
Desto fler kurer (utan längre tids vila) desto mindre påtaglig blir effekten eftersom din kropp redan håller onödigt/onaturligt mkt vatten.
Ökar du dosen kan du hålla ännu mer glykogen och vatten, varpå man tror att WOW nu ökar jag i muskelmassa igen. Detta lurar folk till att man måste kura tyngre och tyngre för att fortsätta öka!
Kort sagt, du kan fortsätta öka i REN muskelmassa VÄLDIGT länge på 500mg AAS/v utan att behöva öka dosen (bortsett från att kroppen uppreglerar SHBG, receptorkänslighet etc ifall man inte gör uppehåll).
Att du inte exploderar i vikt är beror alltså på många faktorer. Viktökningen går långsammare men är mer kvalitativ när din "viktexplosion" avtagit, dvs den består inte till större delen av vatten och glykogen då!
Kroppen stävar även efter homeostat (hålla systemet i balans).
Har man ökat mycket i muskelmassa på kort tid så kontrar kroppen med ökad kortisonproduktion och säkert andra nedbrytande åtgärder.
Ökar man långsamt så tror jag att man behåller musklerna/styrkan lättare. Extremfallet är ju om man ökar ren. Rena muskler och styrka har man ju rentav svårt att förlora.