Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
Jag hade denna diskutionen på gymmet för några veckor sen.

Och jag tycker det är löjligt att göra på det sättet att man ska ta sprutor som gör att dina muskler ska växa och bli större efter 1 vecka. Man ska b y g g a upp sina muskler och inget annat.
Och folket sa då jo men dem tar det bara för att dem har nått sitt max och kommer inte längre vilket är sant men det är egentligen bara skitsnack eftersom 99.999.999/1.000.000 tar det INNAN dem har nått sitt max för dem orkar helt enkelt inte längre träna längre och vill att allt ska komma snabbt.

Löjligt att fejka upp musklerna och tänk på dem gryma problemen du kan få i framtiden och det är shyssta bieffekter också. Vissa kan bli aggresiva till omåttligt.

Quaya skrev:

Och jag tycker det är löjligt att göra på det sättet att man ska ta sprutor som gör att dina muskler ska växa och bli större efter 1 vecka. Man ska b y g g a upp sina muskler och inget annat.
Och folket sa då jo men dem tar det bara för att dem har nått sitt max och kommer inte längre vilket är sant men det är egentligen bara skitsnack eftersom 99.999.999/1.000.000 tar det INNAN dem har nått sitt max för dem orkar helt enkelt inte längre träna längre och vill att allt ska komma snabbt.

Löjligt att fejka upp musklerna och tänk på dem gryma problemen du kan få i framtiden och det är shyssta bieffekter också. Vissa kan bli aggresiva till omåttligt.

heh... du tror inte att du lär träna minst lika hårt även fast du kurar? Det är ju inte så att musklerna bygger sig själva... :va

DreeTman skrev:
heh... du tror inte att du lär träna minst lika hårt även fast du kurar? Det är ju inte så att musklerna bygger sig själva... :va

Nänä det är sprutan som gör allt...lyfter hanteln...vräker upp släden i benpressen...djvligt starkt för att vara en spruta...

Spelar ju ingen roll om man tar lite sånt o sen blir glad av resultaten.

Mitt problem är bara nu att min langare har åkt fast och jag behöver en ny :hihi

Om man tränar seriöst och äter rätt så lägger man på sig runt 3-4 kilo ren muskelmassa per år. så kommer någon som har tränat i ett år och säger att han har gått upp 10 kilo i ren muskelmassa, så ska man börja misstänka att han inte äter vanlig gröt.
Det förekommer mycket anabola inom BB och andra idrotter, men det görs inte överdrivet mycket för att stoppa det. Men på VM i BB så testar de typ topp fem och ser om de använder något olagliga preparat, är så fallet så blir de diskvalificerade.
Jag vet bland annat att Arnold tog anabola under sin storhets tid, men han fick det utskrivet av en läkare. Säger han ska vi tillägga. Alla som tävlar i Mr O är långt ifrån rena, men vill man komma någonstans så måste man offra lite.
Sen fins det ett fler tal preparat som säljs av butiker som är på gränsen till olagliga. Många av dessa preparat stoppas efter ett kort tag på marknaden.

Själv har jag tränat seriöst i snar fem år och inte brukat något olagligt preparat.

Quaya skrev:

Jepp många börjar kura innan dom nått sitt genetiska max av den enkla anledningen att det tar tills du är 30år gammal att komma dit om du nu mot förmodan skulle göra allt rätt på vägen.
Steroider är ingen självklar genväg. Sköter du inte träning, kost, vila samt kurar på rätt sätt når du ingen fråmgång. För att bli bodybuilder/elitidrottare måste du alltså både träna,äta,sova,kura helt rätt under mkt lång tid innan du kan se dig själv i toppen av någon tävling. Hälsosamhet förekommer inte inom elitidrott. En dylik person skiter fullständigt i eventuella konsekvenser i framtiden.

Men din grundtanke är bra. Steroider är skit.

Visdomsord: Steroider ger mer problem än muskler för dom flesta.

Acrid skrev:
Antar att du menar att du tror dig veta att de inte har kollat upp all fakta... ;)

Men...

Hur kan du veta det? Nä just det...känner du dem personligen eller?

Vad är det som säger att många av AAS-användarna inte vet vad dom sysslar med? Jag skulle tippa på att många av dem har överlag (låt säga 100 gnger) större kunskap om kost, träning, fysiologi osv än Svensson har. En del lever vanliga liv och flippar aldrig...tror det handlar mycket om social trygghet...varför vissa blir monster mentalt eller ej.

Sen finns andelen av användare som kör blandmissbruk, så väl alkohol och andra slags narkotika, och det är här jag skulle sätta mina dollars på att vi kan hitta "anabola killen" som bråkar med personer, väggar, bordsben och Quixotes väderkvarnar...

Visst hänger intresse och kunskap ihop men till stor del även steorider och mindervärdeskomplex.

Var gränsen går i dag för kosttillskott och förbjudna produkter är lite svår de det är ett jättestort utbud av olika preparat.

To_Xtrem skrev:
Om man tränar seriöst och äter rätt så lägger man på sig runt 3-4 kilo ren muskelmassa per år. så kommer någon som har tränat i ett år och säger att han har gått upp 10 kilo i ren muskelmassa, så ska man börja misstänka att han inte äter vanlig gröt.
Det förekommer mycket anabola inom BB och andra idrotter, men det görs inte överdrivet mycket för att stoppa det. Men på VM i BB så testar de typ topp fem och ser om de använder något olagliga preparat, är så fallet så blir de diskvalificerade.
Jag vet bland annat att Arnold tog anabola under sin storhets tid, men han fick det utskrivet av en läkare. Säger han ska vi tillägga. Alla som tävlar i Mr O är långt ifrån rena, men vill man komma någonstans så måste man offra lite.
Sen fins det ett fler tal preparat som säljs av butiker som är på gränsen till olagliga. Många av dessa preparat stoppas efter ett kort tag på marknaden.

Själv har jag tränat seriöst i snar fem år och inte brukat något olagligt preparat.

10kg muskelmassa på ett år är det ett litet fåtal personer som kan klara av oavsett kunskap och tillgång till preparat. Däremot att öka detta i vikt är inga problem pga att man binder upp mer vätska och glykogen. Sen tror man att det är muskler men bullshit. Klarar du 3-4kg ren muskelmassa/år är du antingen total nybörjare som gör ALLT rätt första året eller lögnare.
Tänk att du köper 4kg oxfile i affären och placerar ut den över kroppen. Ganska grym skillnad skulle det bli. DOm testar inte topp 5 i BB VM. Inte i olympa eller någon annan stor tävling heller. I Sverige testas det ibland men resultaten publiceras mkt sällan . Ofta bara försvinner dom. Varför? Jo alla är positiva såklart. Ingen kan tävla i byggning utan steroider. Ang Arnolds kurande så självklart drog han i sig duktiga mängder.

Teo skrev:
Visst hänger intresse och kunskap ihop men till stor del även steorider och mindervärdeskomplex.

Var gränsen går i dag för kosttillskott och förbjudna produkter är lite svår de det är ett jättestort utbud av olika preparat.

Alla produkter på gränsen är skit. Antar att du menar pro-hormoner? Dessa ger steroiders biverkningar men inga av fördelarna. Annars finns det ju en djungel av tillskott som inte ger ngt alls. Bara till för att lura pengar av okunnigt folk. Det har inte kommit några nya steroider på mkt länge.

Skulle aldrig tänka mig att stoppa i mig något sådant, jag är nöjd med min kropp som den är. Satsar mer på kondition och välmående genom att träna regelbundet och äta bra. Jag är ingen "biff" och kommer aldrig bli, men jag har en jävla kondition och mår bra.

Har kompisar som har gått upp flear kilo på bara några månader som hävdar att dom inte äter något annat än kosttillskott, "yea right" säger jag!

Men förstår om vissa vill gå upp för se bättre ut, om det nu är snyggt med armar som mina hötfer är väl upp till var och en. Men allt bottnar nog trots allt i samhällets krav, samma sak som anorexia fast för killar. Man är inte nöjd med sig själv helt enkelt.

Sen tror jag nog att allt snack om att man skulle gå ut och slå ner någon eller ta livet av sig bara för man tar anabola är lite överdrivet, den vanliga skrämselpropagandan som vi har när det gäller droger i Sverige.

Skulle nog endå inte vilja att någon jag kände tog det regelbundet. För bra för kroppen är det då rakt inte... men åter igen jag tycker var och en ska få stoppa i sig vad dom vill. Så länge det inte går ut negativt över någon annan än dom själva.

Teo skrev:

Stor del av elitidrotten idag använder olagliga preparat...inte bara kroppsbyggare...jag ser inte kopplingen till att alla dessa individer lider av mindervärdeskomplex...snarare (tvärtom) att de har ett mål och de gör vad som helst för att nå dit. De anser, efter överväganden, att om de vinner den lr den tävlingen så spelar det ingen roll ifall de förlorar livsår eller skadar sin kropp. Det handlar om optimalisera...även fast det kanske inte är det "smartaste" sättet...men allt beror på vilket syfte du har och var målet finns.

Det finns myndigheter som jobbar konstant med at revidera listan på lagliga vs olagliga preparat. Tyvärr ligger de ofta ett steg eller två efter marknaden.

KIRE skrev:
DOm testar inte topp 5 i BB VM. Inte i olympa eller någon annan stor tävling heller. I Sverige testas det ibland men resultaten publiceras mkt sällan . Ofta bara försvinner dom. Varför? Jo alla är positiva såklart. Ingen kan tävla i byggning utan steroider. Ang Arnolds kurande så självklart drog han i sig duktiga mängder.

Sedan får man ta o kolla på vilka sponsorerna är oxå....inte undra på att ingen testas i VM lr Mr O. Många förlorare skulle det bli.

Acrid skrev:
Sedan får man ta o kolla på vilka sponsorerna är oxå....inte undra på att ingen testas i VM lr Mr O. Många förlorare skulle det bli.

Det har du helt rätt i

Som tilltugg

Jag tycker ryss5:or är så goda :confused: att jag tar dem till :fyllisar i stället för chilinötter. :va :huvet

Kosttillskott har jag använt för att inte tappa vikt annars är jag ren.

landen skrev:
Har kompisar som har gått upp flear kilo på bara några månader som hävdar att dom inte äter något annat än kosttillskott, "yea right" säger jag!

Som KIRE sa...du lägger ofta på dig en massa vätska och fett och tror att det är muskler under fläsket..

landen skrev:
samma sak som anorexia fast för killar.

Anorexia bygger på att du anser dig fet och äcklig trots motsatsen..Vilket är ngt helt annat än det du eg. syftar på - ORTOREXI - där du anser dig liten trots att du är stor, sen ingår ofta ett extremt hälsosamt liv överlag som ligger på gränsen lr över till fanatism.

landen skrev:
Sen tror jag nog att allt snack om att man skulle gå ut och slå ner någon eller ta livet av sig bara för man tar anabola är lite överdrivet, den vanliga skrämselpropagandan som vi har när det gäller droger i Sverige.

Nja...för den som drabbas och får en "snetändning" av AAS lr vad det nu kan vara med i bilden...så tror jag inte det är överdrivet.

Acrid skrev:
Stor del av elitidrotten idag använder olagliga preparat...inte bara kroppsbyggare...jag ser inte kopplingen till att alla dessa individer lider av mindervärdeskomplex...snarare (tvärtom) att de har ett mål och de gör vad som helst för att nå dit. De anser, efter överväganden, att om de vinner den lr den tävlingen så spelar det ingen roll ifall de förlorar livsår eller skadar sin kropp. Det handlar om optimalisera...även fast det kanske inte är det "smartaste" sättet...men allt beror på vilket syfte du har och var målet finns.

Det finns myndigheter som jobbar konstant med at revidera listan på lagliga vs olagliga preparat. Tyvärr ligger de ofta ett steg eller två efter marknaden.

Många har ju idrotten som ett jobb, i fattigare länder så måste du helt enkelt bli bäst för att överleva. Då kan jag förstå att många stoppar i sig preparat. Men i Sverige finns inte det problemet. Därför mindre dopade. Min teori!

Nej Acrid nu är det dags att besöka ekhagen för oss!!
Skynda dig det är massa folk inne :)

Titelfel

Du skulle skriva "missbruka" och inte utnytja.

/Carlo

landen skrev:
Många har ju idrotten som ett jobb, i fattigare länder så måste du helt enkelt bli bäst för att överleva. Då kan jag förstå att många stoppar i sig preparat. Men i Sverige finns inte det problemet. Därför mindre dopade. Min teori!

I fattigare länder är ekonomin inte så stabil...än som i ex. öh...Sverige. Så du menar att de skulle preppa mer i fattiga länder gentemot ett rikt land där resurserna finns. Vet du vad steroider och annat kostar? DU är naiv om du tror att det inte finns i Sverige.

Ett test.....om du kan svara ärligt...utan att kolla upp priser....vad tror du 4-5 kg proteintillskott av typen vassle kostar i Sverige? Nä jag orkar inte vänta....priset ligger på ca 1 200 kr. Och det för ngt som är helt lagligt ..då det är mat i pulverform.

Sen finns det den här sidan av problemet....många svenskar åker utomlands på semester...till Grekland, Turkiet osv ...Där det iaf för ngt år sen var inte alls speciellt strikt med steroider...där det finns?! butiker med AAS som du kan på in o köpa...Den införseln av olagliga preparat är relativt stor ändå.

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...