Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Jag arbetar med en rapport just nu till en kurs gymnasiet. Rapporten som skall handla om missbruket av tillväxthormoner.
Eftersom 15-30 år pojkar/män utpekas som de flitigaste användarna i undersökningar så undrar jag, eftersom de flesta här på forumet befinner sig i denna gyllene ålder, om ni nyttjat tillväxthormoner/anabola steroider i syfte att i de flesta fall, öka er muskelmassa.

I och med att ni röstar så tackar jag er för att ni hjälper till med mitt arbete och hoppas att ni förstår att jag eventuellt kommer att framföra denna undersökning i mitt arbete.

Tack
Mikael

jag har inte använt.. men jag förstår dom som gör det. och jag har ingenting emot det.. eftersom att det är många som har tagit sig ur mobbing o annat med hjälp av styrketräning och preppning..... sen.. tar det ju en jävla tid o bygga utan skit :D

Chille skrev:
jag har inte använt.. men jag förstår dom som gör det. och jag har ingenting emot det.. eftersom att det är många som har tagit sig ur mobbing o annat med hjälp av styrketräning och preppning..... sen.. tar det ju en jävla tid o bygga utan skit :D

jäääää har du stora muskler får du respekt........... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :kocko

Det ser ut att vara ganska representativa resultat för folk i allmänhet, ungefär var tionde person har provat. Onödigt att leka med hormoner på det sättet tycker jag personligen.

berggren_martin skrev:
Det ser ut att vara ganska representativa resultat för folk i allmänhet, ungefär var tionde person har provat. Onödigt att leka med hormoner på det sättet tycker jag personligen.
nä, tydligt långt ifrån var 10e som tagit. typ var 50e enligt just nu... tror det blir mindre o mindre vartefter folk får rösta.

Piller

Är det ok att ta LSD med? Med förflutet i krogsvängen har jag tyvärr alltför väl sett vad som händer med folk med stora muskler, mindervärdeskomplex och dessutom hormonstörningar. Ca. 50% av alla bråk kan relateras till detta (egen erfarenhet, knappast vetenskaplig). Det är säkert kombinationen ovan och inte enbart pillrena i sig som påverkar men tyvärr har många i övrigt intelligenta människor förstört sitt liv på detta...

problemet med AAS är ju det totalförbud som råder. dessa preperat är ju framtagna för att bla. snabba på läkning och proteinsyntesen hos tex brännskadade. hade man kunnat gå till en läkere som hade kunskapen om hur olika formar av AAS fungerar på kroppen och han hade i sin tur övervakat kuren så hade man sluppit mycket av de biverkningar som kan uppstå och kanske uppmuntrat personen till att ta en svagare steorid till att börja med, eller ingen alls. jag vet, det hela låter sjukt men kunskap är den bästa källan och det får man inte av en massa förbud. man ska själv få bestämma över sin kropp och då vill man ju få proffessionel hjälp och inte köpa orena häststeorider eller knapra anadrol 50 och få levertumörer. om man nu ska hålla på med sådant, men som sagt. det är upp till var och en.

Chille skrev:

Du kanske tar dig ur mobbing men helt säkert in i något HELT annat. Är du dessutom mobbad så finns det en hel del dämda agressioner som inte är att rekomendera tillsammans med piller. Inte för att nå´t annat är att rekomendera heller men..

det handlar om okunskap. Det som knaprar hormoner vet inte vad de håller på med. Även om de säger att de gör det så tror (vet) jag inte att de har kollat upp all fakta från oberoende källor.

Kör med proteindryck just nu.. kommer fortsätta att ta kosttillskott, men anabola har jag aldrig tänkt använda..

ething skrev:
Är det ok att ta LSD med? Med förflutet i krogsvängen har jag tyvärr alltför väl sett vad som händer med folk med stora muskler, mindervärdeskomplex och dessutom hormonstörningar. Ca. 50% av alla bråk kan relateras till detta (egen erfarenhet, knappast vetenskaplig). Det är säkert kombinationen ovan och inte enbart pillrena i sig som påverkar men tyvärr har många i övrigt intelligenta människor förstört sitt liv på detta...

LSD är ball, peace man....

Teo skrev:
det handlar om okunskap. Det som knaprar hormoner vet inte vad de håller på med. Även om de säger att de gör det så tror (vet) jag inte att de har kollat upp all fakta från oberoende källor.

Antar att du menar att du tror dig veta att de inte har kollat upp all fakta... ;)

Men...

Hur kan du veta det? Nä just det...känner du dem personligen eller?

Vad är det som säger att många av AAS-användarna inte vet vad dom sysslar med? Jag skulle tippa på att många av dem har överlag (låt säga 100 gnger) större kunskap om kost, träning, fysiologi osv än Svensson har. En del lever vanliga liv och flippar aldrig...tror det handlar mycket om social trygghet...varför vissa blir monster mentalt eller ej.

Sen finns andelen av användare som kör blandmissbruk, så väl alkohol och andra slags narkotika, och det är här jag skulle sätta mina dollars på att vi kan hitta "anabola killen" som bråkar med personer, väggar, bordsben och Quixotes väderkvarnar...

Mikael Cagiva skrev:
Jag arbetar med en rapport.. <snip>

Jag vill bara påpeka att om du vill redovisa statistik på hur många som nyttjat anabola så är den här pollen ganska oduglig. Det måste finnas bättre statistik att hitta på det.

Men det är klart att du kan ha nytta av den i ditt arbete ändå, lägg inte för stor vikt vid exakta siffror bara.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti