Har du inget gott att säga, låt bli...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fritt översatt av...
"If you don't have anything nice to say, then say nothing."

Läste detta på BBC Nordirland. Såg när det hände men för mig handlade det inte om skuldbeläggande men så var det inte för många tydligen.

Jonathan Rea: Six-time World Superbike champion reflects on social media fallout after controversy​

"Being kind is important. You've seen in the celebrity world how trolling can lead to tragic consequences, suicides. You don't know what's going on inside a person's head."
"It takes energy out of you to make nasty comments and you can feel so much better about yourself if you can be nice."


Vi har några här på SportHoj som inte kan låta bli att posta negativt, men som han säger, det gör inte ont när det kommer från dumhuvuden.
Men när det kommer från de man känner som vänner, då kan det göra ont. Men de tillhör inte dumhuvudena...
Jag ser det positiva att inte logga in lika ofta, och det är en tidstjuv, istället för att bry mig om att det inte är lika positivt på SportHoj längre.


En podd där han pratar om detta.
Men också om skillnaden mellan en MotoGP-hoj och den han vanligtvis tävlar med.

 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Har en liknande devis som jag gillar

It is nice to be important, but more important to be nice.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
ja så är det.
jag är nästan aldrig härinne mer då sportshoj har blivit värre än
flash back
knappt något om mc, bara en massa gnäll om allt möjligt som inte har med mc att göra
Tyvärr är det alldeles för mycket elakheter och hat.
Nu gillade jag Chaz bättre och där var det också lite "incidenter" som gjorde att de kanske inte var bästa vänner. Men Toprak har kanske fler vänner som gillar att hata...

"The same idiots who were calling for my head, suddenly they were saying what a great sportsman I was."

"I don't feel the need to talk negatively, or even offer positive opinion, about people in a public forum."

"Being kind is important. You've seen in the celebrity world how trolling can lead to tragic consequences, suicides. You don't know what's going on inside a person's head."
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ibland är det bara så förbannat svårt att låta bli. :rodnar

Ändå så brukar jag försöka att inte gå till påhopp även om jargongen kan vara grov. Gör jag det ändå så gör jag poäng av att gå på sak, inte person.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top