Har du hjälpt en MC-förare i nöd nångång?

Har du hjälpt en MC-förare i nöd?

• Antal röstningar
    0
Äh, har till och med stannat och hjälpt HD-åkare. Står nån still där man inte borde så stannar man till och frågar om de behöver hjälp oavsett fabrikat och typ av hoj.

Räknas även hjälp på bana? Så ja massor med gånger, fått hjälp själv också tyvärr...

Absolut hade jag hjälpt en MC-broder/syster! Vem vet? Det kanske är jag som behöver hjälp nästa gång, då kanske den man räddade förbi o tar hand om mig.

Jag stannade för en BMW K1200-hojare utanför Flackarps rondellerna innan Lund och höäll han sällskap för han hade fått punktering, hjälpte han med telefonnummer han kunde ringa för att kunna fixa ett nytt däck. Han var på genomresa så min tysk/svensk/danska/engelska var väl lite hackig och knagglig men det funkade :)

Ha en bra dag

Nej, men jag har däremot fått hjälp.

En en skitschysst Janne i Krokom som hjälpte mig att fixa en svetsare när mitt avgasrör gick av, just när jag var på väg till Norge på hojsemme.

Såg en R1:a stå utanför Shell i Krokom, och tänkte "ahhh... en hojbroder måtte han vara av vänlig natur" Så jag stannar blixtnsabbt och stövlar in o säger HILFE!!! Och det gjorde han. Skjutsade mig in till Östersund o tbx och ja...förjävla schysst helt enkelt.

Färden kunde fortsättas samma dag.

TACK JANNE om du är här o läser. :tummenupp

//Mad

Varför just hoj? Jag har hunnit med ett antal hojar, bilar och en cyklist.

Det är faktiskt ett ansvar som medmänniska att stanna och hjälpa en människa som ser ut att behöva det.

Strandade bilar o hojar i innerstan är ju inte direkt lösbart men ute på vischan stannar man och kollar läget om det ser ut att behövas.

Japp har lånat ut mobilen till en med soppatorsk, själv hade jag stannat där efter vägen pga gashäng å så fick han soppatorsk typ 50 meter längre bort.

Madhonda skrev:
2426168 Nej, men jag har däremot fått hjälp.

En en skitschysst Janne i Krokom som hjälpte mig att fixa en svetsare när mitt avgasrör gick av, just när jag var på väg till Norge på hojsemme.

Såg en R1:a stå utanför Shell i Krokom, och tänkte "ahhh... en hojbroder måtte han vara av vänlig natur" Så jag stannar blixtnsabbt och stövlar in o säger HILFE!!! Och det gjorde han. Skjutsade mig in till Östersund o tbx och ja...förjävla schysst helt enkelt.

Färden kunde fortsättas samma dag.

TACK JANNE om du är här o läser. :tummenupp

//Mad

Alla e hojbröder e av vänlig natur mot sina hojsystrar, det vet du :D

Ja, vid ett antal tillfällen.
Bensinstopp/motorstrul/Guidning eller allmänt vilsna har varit de vanligaste skälen.

Självklart ställer man upp för nästa gång kan det vara en själv som står där längs vägkanten.

japp, fick hjälpa till lite i helgen, tyvär...

Själv sprängde jag toppen av 125an under rusningstrafik på E4an förra sommaren, ingen stannade :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg