Har du grusnoja?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Lider du av grusnoja?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Är inte så rädd för grus i vanliga fall. Försöker anpassa körningen efter rådande vägförhållanden. Däremot är vägverkets rullgruslagningar totalt livsfarliga för dom är ofta helt oförutsägbara, inte alls utmärkta på korrekt sätt. Har varit på väg att köra av vägen på grund av dom så det är helt klart nåt jag har respekt för.

Det lättaste kanske är att emigrerar till något land där de inte sandar vägarna, inte har öken som lägger ett lager sand på vägen, där solen skiner jämt och det är ca 20-25 grader i skuggan.

Den som vet en sån plats på jorden ska få ett vykort när jag kommit fram :D

Grusnoja har jag inte, oftast hinner man se att asfalten ser annorlunda ut vid ingången till en kurva, och laddar därför inte lika hårt.
Däremot har jag dieselnoja! Man ser ingenting på asfalten och det är lika halt, eller halare än is! Har hållt på att gå omkull vid en liten kurskorrigering i konstant lugn fart, bakdäcket gick i spinn trots c:a 1500-2000varv på motorn och konstant gas som sagt! :brinnerup

sandstream71 skrev:
Det lättaste kanske är att emigrerar till något land där de inte sandar vägarna, inte har öken som lägger ett lager sand på vägen, där solen skiner jämt och det är ca 20-25 grader i skuggan.

Den som vet en sån plats på jorden ska få ett vykort när jag kommit fram :D
Skåne!

*väntar på vykort* :)

Zilversurfer skrev:
Grus är inte så farligt, men diesel - tjoff bom, så ligger man och ser stjärnor.
Grusvägar är asballt att sladda på, men grus på asfalt suger, dieselspill är ännu värre :död

Japp, hypernojig för grus. Vågar inte ligga på alls nu i början av säsongen när jag vet att det kan finnas grus ute. Har aldrig vurpat pga grus innan och vill inte göra det nu heller.

kaZmur skrev:
Skåne!

*väntar på vykort* :)

Då måste du ha missat Trelleborg/Malmö/Helsingborg. Har bott där och kört hoj men inte uppfyller de ställena de kriterierna.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8