Har du drabbats av mc-förare som kört för fort?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Saxat från S-Aft onbladets fördomsforum:

MC förare kör fort!
Bor längs med en 70 väg ute på landet som gärna körs utav MC förare med sporthojar och gärna så fort det bara går. Detta är mer regel än undantag. Vissa dagar har vi räknat upp till 80 (!) stycken som har blåst förbi långt över 100 och ju mer det låter desto bättre tycks det också vara. Har själv sett en förare sätta in öronproppar innan han drog iväg! Då tycker jag att det börjar går tok för långt om man själv inte tål oljudet från sin egen hoj! Och vad vi boende får tåla. Det låter som man bor precis intill en formel 1 Bana. Är så trött på att de förstör alla vackra sommardagar med sitt idiotåkandet.
Av Jordgubbe (idag kl 18:26) Svara på inlägget

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=10889

Last edited:
Läste precis detta på Aftonbladet. Man blir ju bara förbannade över vad de flesta skriver. Man orkar inte bry sig längre, vad som än händer så är det MC förarnas fel. Var med om en nära döden upplevelse senast jag var ute och åkte, en bil som får för sig att svänga ut precis framför en så att man får bromsa som fan, hade man kommit i en bil så hade jag aldrig hunnit stannat!

Enda sättet att klara sig är att tänka att alla andra trafikanter är idioter, dvs lita aldrig på någon som ska svänga ut m.m.

Så ta det försiktigt ute i trafiken och visa bilisterna att alla MC förare inte är idioter.

Mja, jag kan nog ha förståelse för att de som bor längs en väg som är livligt trafikerad av motorcyklar är trötta på skiten. Om DU bodde längs en väg och INTE körde MC, vad skulle du tycka själv?

Jag hade njutit eller varit avundjuk men ajg gillar ju MC-motorernas ljud :tummenupp

Frågan är om de som stör sig gör det för att de verkligen stör sig eller för att det är gnälliga gamlingar som gnäller på det mesta :tungan

Har själv sett en förare sätta in öronproppar innan han drog iväg! Då tycker jag att det börjar går tok för långt om man själv inte tål oljudet från sin egen hoj!

Jag köper ditt resonemang om farten vid ditt hus, men hur kul är det att lyssna på fartvindens vrål under en MC-tur? Höga ljud kommer inte bara från en Ottomotor. *så de så* :tungan

Alla hojar kör givetvis 65-70 km/h på den vägen. Inte en enda kör fortare, faktiskt. Det är så orättvist när folk som bor längs vägen gnäller.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph